درب HDF و موارد استفاده

یکی از پر کاربرد ترین انواع درب هایی که در دنیای امروز محبوبیت زیادی در میان خریداران پیدا کرده است، درب hdf می باشد. این نوع درب ها با داشتن ویژگی‌ های کاربردی و مفید توجه بخش زیادی از خریداران را به خود جلب کرده اند. اگر به اطراف خود دقت کرده باشید، حتما مشاهده کرده اید که درب های HDF بیش از هر نوع درب دیگری در خانه های گوناگون دیده می شوند. درب های HDF به طور کلی از کیفیت و امنیت بسیار زیادی برخوردار هستند. این نکته مردم را به سمت انتخاب این نوع درب محبوب می کشاند. اگر قصد دارید درباره درب های HDF و ویژگی های آن ها اطلاعات بیشتری کسب کنید، در این مقاله با افرا درب همراه باشید.

معرفی درب های HDF

همانطور که گفته شد این نوع درب ها از پر کاربرد ترین مدل های درب منزل شناخته می شوند که برای واحد های تجاری، اداری و … نیز مورد استفاده قرار می گیرند. درب های HDF ساختار چوبی دارند و از لایه های فشرده شده چوب تشکیل می شوند. در حقیقت درب های HDF توسط الیاف چوب و به وسیله خرده ضایعات چوب تهیه می شوند. همچنین، به کمک رزین های مصنوعی به تخته چوبی متصل می شوند. دقت داشته باشید که بر روی همه این الیاف تخته های ام دی اف قرار می گیرد و همین مسئله منجر به افزایش کیفیت و دوام و استحکام این درب های HDF خواهد شد.

همچنین: خرید درب لابی

انواع مختلف درب های HDF

به طور کلی درب های HDF دارای انواع مختلفی هستند. هر یک از آن ها با داشتن ویژگی‌ های متنوع در محیط های ‌گوناگون مورد استفاده قرار می گیرند. اگر قصد دارید از میان انواع مختلف درب های موجود در بازار، نمونه ای را برای خرید انتخاب کنید، به شما پیشنهاد می کنیم که پیش از هر چیز درباره انواع درب های HDF اطلاعات بیشتری کسب کنید.

درب های HDF روکش دار

یکی از رایج‌ ترین نمونه های درب HDF که امروزه به ویژه در دکوراسیون های مدرن مورد استفاده قرار می گیرد، نمونه های روکش دار این وسیله است. در حقیقت درب های HDF روکش دار به وسیله روکش های HPL پوشانده می شوند. همچنین در پروسه روکش کردن آن ها از دستگاه پرس استفاده می کنند. این مدل از درب های HDF دارای جذابیت بصری فوق العاده ای هستند. معمولا در طراحی های مینیمال و کلاسیک توسط طراحان داخلی بکار گرفته می شوند.

درب های HDF قالب گیری شده

یکی دیگر از انواع درب های HDF مدل های قالب گیری شده است. این نوع درب ها مانند ورق های مسطح ساخته می شوند و به سادگی آن ها را توسط دستگاه های پرس شکل می دهند. این ورق های مسطح از ضخامت های نزدیک به ۳ میلی متر برخوردار هستند و شکل ها و طرح های مختلفی دارند. البته دقت داشته باشید که این نوع از درب های HDF نیز از نوع روکشی در بازار دیده می شوند و کاربرد گسترده ای دارند.

درب HDF و موارد استفاده

کاربرد های درب های HDF

شاید تصور کنید که درب های HDF تنها در محیط خانه و برای منازل مسکونی مورد استفاده قرار می گیرند. اما بهتر است بدانید که این نوع درب های پر طرفدار در بسیاری از فضاها بکار گرفته می شوند. البته که درب های HDF بیش از هر چیز برای جدا کردن بخش ها و فضاهای مختلف خانه بکار گرفته می شوند. اما نمی توان گفت که این درب ها کاربرد دیگری نخواهند داشت.

در حقیقت این درب ها علاوه بر قرار گرفتن در فضای داخلی خانه برای درب خروجی نیز مناسب هستند و تا حد زیادی از امنیت مناسبی برخوردار می باشند. البته که بهتر است به این مسئله دقت داشته باشید که درب های HDF با داشتن انواع مختلف و ویژگی های گوناگون تنوع زیادی را در اختیار شما قرار می دهند و می توانید از میان انبوه مدل های این وسیله بهترین آن ها را انتخاب کنید.

همچنین: خرید درب ABS

مزایای درب های HDF

درب های HDF نسبت به سایر مدل های درب هایی که در بازار دیده می شوند، دارای مزایا و نکات مثبت فراوانی هستند. همین مسئله باعث گستردگی استفاده از آن ها شده است‌. به طور کلی تخته های HDF دارای ساختاری فشرده تر از ام دی اف و همچنین نازک تر است که می توان گفت متراکم ترین نوع تخته درب های موجود در بازار محسوب می شود. این نوع درب ها بر اساس آنچه گفته شد از الیاف و خرده های چوب تهیه می شود. به همین علت می توان آن را نمونه ای از وسایل بازیافتی فوق العاده مفید شناخت که به محیط زیست هیچ گونه آسیبی نمی رسانند.

یکی دیگر از مزایای مثبت درب های HDF منقبض و منبسط نشدن آن ها به وسیله گرما است. این مسئله باعث می شود از نظر ساختار، ساختار پایدار داشته باشد و این نکته بسیار مثبتی برای این درب ها شناخته می شود. در کنار همه این موارد این نوع درب ها را می توان به وسیله روکش، لمینت و رنگ کرد و این باعث  گستردگی تنوع و استفاده از این وسیله شده است.

اگر بخواهیم از نظر هزینه نیز این نوع درب ها را با هم مقایسه کنیم، می توان گفت که HDF از نمونه های ساخته شده به وسیله تخته سه لا ارزان قیمت تر است. به همین علت تا حدی بازار را تحت سلطه خود قرار داده است. البته دقت داشته باشید که این نوع درب ها نسبت به مدل های ام دی اف قیمت بالاتری دارند و این به دلیل ظرافت بکار رفته در ساختار آن ها است.

جمع بندی

افرا درب یکی از بهترین مجموعه هایی است که در زمینه تولید درب و لوازم و تجهیزات جانبی آن فعالیت می کند‌. این مجموعه به عنوان یک تولید کننده حرفه ای، ضمانت محصولات خود را در اختیار خریداران قرار می دهد و همواره تلاش می کند تا با ارائه قیمت‌ های مناسب، محصولات با کیفیتی را به مشتریان عرضه کند و همین توجه به مشتری برای خریداران ارزش زیادی دارد.

No comment

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.