خرید درب ضد حریق

درب های ضد حریق جزو درهایی هستند که خیلی از شما قصد دارید آن ها را خریداری کنید. زیرا همانطور که از نامشان مشخص است می‌ توانند امنیت زیادی را در محیط به وجود بیاورند و مانع از ایجاد آتش ‌سوزی شوند. ما در این مبحث تصمیم گرفتیم که نکات مهم هنگام خرید درب ضد حریق را به شما معرفی کنیم تا بتوانید یک خرید با کیفیت و استاندارد داشته باشید و در طولانی مدت از آن پشیمان نشوید. با ما همراه باشید تا این اطلاعات را در اختیارتان قرار دهیم.

بررسی موارد مهم جهت خرید درب های ضد حریق

اگر قصد خرید این درها را دارید، کافی است که نکات زیر را در نظر بگیرید:

گواهی یا برچسب ضد حریق

اولین کاری که باید انجام دهید، این است که تمامی ابعاد درب را نگاه کنید و ببینید آیا برچسب یا پلاستیک روی درب وجود دارد یا نه. معمولا این برچسب‌ ها یا پلاستیک‌ ها همان گواهی هستند که نشان دهنده ضد حریق بودن درب می‌ باشند. اگر وجود داشته باشند، یعنی شما یک درب ضد حریق واقعی دارید.

همچنین: خرید درب ABS

بررسی شکاف‌ها

دومین کار این است که به سراغ بررسی شکاف‌ ها بروید. شکاف‌ هایی که اطراف و یا بالای در قرار گرفته‌ اند. شکاف ها بعد از بسته شدن در باید کمتر از ۴ میلی متر باشند. اگر می‌ خواهید یک تست دقیق برای آن ها انجام دهید، یک سکه را بردارید؛ سکه‌ای که می‌ توانید مقیاس آن را حدس بزنید که ضخامت حدود ۳ میلیمتری داشته باشد. حال با این مقیاس شکاف در باید کمی بزرگتر از این سکه باشد، اما اگر به اعدادی مانند ۸ میلیمتر برسد، بدانید که این اعداد غیر استاندارد هستند و باید از خرید آن صرف نظر کنید.

البته گاهی اوقات نوع درها متفاوت است که می‌ توانید از فروشنده سوال کنید تا برایتان توضیح دهد. اما در یک قاعده کلی می‌ توان گفت اگر شما شاهد نور از زیر درب بودید، یعنی فاصله خیلی زیاد است و استاندارد نیست. اگر این درب ها با چهارچوب متناسب باشند، می‌توانید آن ها را خریداری کنید. اگر شکاف خیلی زیاد باشد، آتش سوزی از طریق شکاف گسترش پیدا می‌ کند و معلوم است که یک درب داخلی استاندارد نخواهید داشت.

خرید درب ضد حریق

بررسی مهر و موم‌ها

حال به سراغ بررسی مهر و موم‌ ها بروید. دقت کنید و ببینید که آیا اطراف چهارچوب یا درب مهروموم وجود دارد؟ آیا هیچ صدمه‌ای ایجاد نشده است؟ این مهر و موم‌ ها حتماً باید در درب های ضد حریق وجود داشته باشند و زمانی که با حرارت تماس پیدا می‌ کنند، از ایجاد هرگونه دود و آتش سوزی جلوگیری می‌ کنند و از طریق درزها شرایط را کنترل می‌ کنند. اگر این مهر و موم‌ ها مشکل داشته باشند، نمی‌ توانند در برابر آتش مقاومت خوبی از خودشان نشان دهند.

چک کردن لولا

در مرحله بعدی باید به سراغ بررسی لولا بروید. باید مطمئن شوید که لولا به طور محکم و کامل بسته شده است. هیچ گونه پیچ از دست رفته یا شکسته نباید وجود داشته باشد. اگر لولا مشکل دارد، یعنی ساخت درب به درستی انجام نشده و با آتش سوزی ممکن است آسیب ببیند یا اینکه اصلاً نتواند به اندازه کافی آتش را مهار کند.

صحیح بسته شدن درب

حتماً اطمینان حاصل کنید که درب به طور کامل و به درستی بسته شده باشد. برای اینکه بتوانید نسبت به این موضوع مطمئن باشید، باید حدوداً نیمی از درب باز گذاشته شود. حال صبر کنید تا در به تنهایی بسته شود. اکنون باید دقت کنید و ببینید که در بدون مانع باز هم به طور کامل بسته می‌ شود یا نه. اگر درب ضد حریق با کیفیت را خریداری کنید، فقط در صورتی کار می‌ کند که در به طور کامل بسته باشد. اگر در به طور کامل چفت نمی‌‌شود یا مقداری از آن باز می‌ ماند، بدانید که گزینه خوبی برای خرید نیست.

سخن پایانی

ما در این مبحث به طور کامل برای شما توضیح دادیم که برای خرید درب ضد حریق باید چه نکاتی را در نظر بگیرید. این درها می‌ تواند امنیت کافی را به وجود بیاورد اما به شرطی که درب کاملاً استاندارد و با کیفیت باشد. ما در این مبحث برایتان توضیح دادیم که چه درب های ضد حریقی با کیفیت هستند و باید چه ویژگی‌ هایی را در آن ها بررسی کنید تا بتوانید یک خرید عالی داشته باشید. برای خرید بهترین و با کیفیت‌ ترین درهای ضد حریق به مجموعه افرا درب مراجعه کنید تا بتوانید با قیمت استاندارد یک خرید عالی را تجربه کنید.

No comment

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.