بیرون آوردن کلید شکسته

شاید تا به حال تجربه کرده باشید که شکستن کلید در داخل قفل چه اتفاق استرس زا و ناراحت کننده ای است. مخصوصا اگر در شرایط ویژه و در زمان عجله داشتن شما اتفاق بیفتد. در صورت بروز چنین اتفاقی شما باید پیش از هر چیز به سراغ خارج کردن کلید درون قفل بروید. با این کار می توانید قفل خود را در این شرایط سالم نگه دارید. اگر قصد دارید درباره روش های خارج کردن کلید شکسته از قفل اطلاعات بیشتری کسب کنید، با ما در این مقاله همراه باشید.

روش های خارج کردن کلید شکسته از قفل

همانطور که گفته شد خارج کردن کلید شکسته از قفل اولین اقدامی است که باید به سراغ آن بروید. برای همین باید به دنبال کسب اطلاعات درباره روش های مختلف برای انجام این کار باشید. از این رو، به بهترین شکل ممکن کلید شکسته تان را از این قفل خارج کنید و قفل را سالم نگه دارید.

همچنین: خرید درب pvc

انبر دست و موچین

یکی از مهم ترین ابزار هایی که می تواند به شما در خارج کردن قطعه هایی از کلید شکسته درون قفل کمک کند، موچین یا انبر دست است. البته دقت داشته باشید که فقط در شرایطی می توانید از این وسیله ها استفاده کنید که بخش هایی از کلید شما از قفل بیرون زده باشد. در این صورت می توانید از موچین یا انبر دست کمک بگیرید. به کمک آن ها کلید داخل قفل را به آرامی به سمت بیرون بکشانید. دقت داشته باشید که باید به وسیله موچین و انبر دست، کلید شکسته را در جهت عقربه های ساعت بچرخانید تا به راحتی از قفل خارج شود. در تمام طول این پروسه باید توجه داشته باشید که کلید شکسته را به داخل قفل فشار ندهید. زیرا ممکن است خارج کردن آن از قفل دیگر ممکن نباشد.

چاقو

یکی دیگر از وسایل مورد استفاده در خارج کردن کلید شکسته از قفل، چاقو است که می تواند کمک زیادی به رفع این مشکل بکند. این وسیله در مواقعی استفاده می شود که شما فکر می کنید می توانید کلید را به وسیله یک شی نوک تیز از قفل خارج کنید. دقت داشته باشید که در مرحله اول باید به کمک چاقو فلز کناره های قفل را کمی سوراخ کنید. این اتفاق به دلیل نرم بودن فلز سازنده قفل ها به راحتی ممکن است. پس از سوراخ کردن این قسمت ها، به سراغ خارج کردن کلید شکسته بروید. دقت داشته باشید که تنها در شرایطی می توانید از چاقو برای خارج کردن قسمت های مختلف کلید شکسته استفاده کنید که قطعه های کلید به لبه آن نزدیک باشند و شما بتوانید چاقو را به آن قسمت ها برسانید.

چسب قطره ای

ممکن است کلید شکسته شما در شرایطی در داخل قفل قرار گرفته باشد که امکان استفاده از هیچ یک از اشیا ذکر شده وجود نداشته باشد. در چنین شرایطی یکی از بهترین روش ها استفاده از چسب قطره ای است که در خارج کردن کلید به شما کمک زیادی می کند.

برای استفاده از چسب های قطره ای باید از یک تکه سیم نازک استفاده کنید که بتوانید نوک آن را به چسب آغشته کنید و این سیم را طوری در داخل قفل بچرخانید که به کلید شکسته شما برخورد کند و بتوانید از این طریق کلید را به همراه سیم نازک به بیرون بکشانید. نکته بسیار مهم در انجام این کار به وسیله چسب قطره ای، نچسبیدن سیم به قفل است. در اصل شما باید دقت خود را به کار بگیرید تا سیمی که به چسب آغشته شده است تنها به کلید بچسبد و به قفل ارتباطی نداشته باشد.

بیرون آوردن کلید شکسته

گیره کاغذی

در کنار همه موارد ذکر شده یکی از کاربردی ترین وسیله هایی که معمولا افراد از آن برای خارج کردن کلید شکسته از قفل استفاده می کنند، گیره های کاغذی هستند. این وسیله برای مواقعی موثر است که کلید شکسته شما کوچک نباشد. بتوانید به راحتی آن را با گیره کاغذی خود بگیرید و از قفل خارج کنید. علاوه بر این کلید شکسته شده شما نباید به طور خیلی عمیقی در داخل قفل فرو رفته باشد.

زیرا در این صورت گیره کاغذی نمی تواند به قطعه شکسته شده بچسبد و آن را از قفل خارج کند. برای انجام این کار باید گیره کاغذی را در زیرین ترین قسمت کلید شکسته شده قرار بدهید و آن را به سمت پایین فشار بدهید. در صورت وجود فضای کافی می توانید گیره را در قسمت بالایی کلید شکسته شده نیز قرار بدهید. بنابراین، از این طریق کلید را از قفل خارج کنید.

همچنین: خرید درب ضد حریق

دو سیم لحیم

دو سیم لحیم از روش هایی است که می توانید با کمک گرفتن از آن کلید شکسته شده را از قفل خارج کنید. برای انجام این کار باید دقت داشته باشید که تمرکز و توجه شما نتیجه نهایی را تعیین خواهد کرد. در این روش شما باید با استفاده از دو قطعه سیم نازک و وارد کردن آن ها به قفل اصلی، کلید شکسته شده را به این دو سیم قفل کنید. سپس به آرامی کلید را از قفل بیرون بیاورید. دقت داشته باشید که اگر کلید شکسته شده شما آنچنان عمیق در قفل فرو نرفته باشد، می توانید به راحتی با استفاده از دو سیم لحیم آن را خارج کنید.

کلام پایانی

در نهایت روش های مختلفی برای خارج کردن کلید شکسته از قفل وجود دارد. هر یک از آن ها ویژگی‌ های مختلفی دارند و در شرایط گوناگون بکار گرفته می شوند. علاوه بر این، در صورتی که نتوانستید با کمک گرفتن از هر یک از روش های ذکر شده کلید شکسته را از قفل خارج کنید، بهتر است به سراغ یک قفل ساز حرفه ای بروید. سپس، از وی برای انجام این کار کمک بگیرید. افرا درب یکی از فعال ترین مجموعه هایی است که تلاش می کند با ارائه اطلاعات مفید در زمینه درب های گوناگون و تجهیزات و لوازم جانبی مربوط به آن ها، شما را در انتخاب بهترین ها همراهی کند. افرا درب با ارائه قیمت های مناسب و در عین حال محصولاتی با کیفیت بالا، همواره توجه مشتریان را به خود جلب کرده است.

No comment

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.