در این مقاله به آشنایی با درب ضد حریق طرح چوب می پردازیم. همچنین این مدل از درب ها را با درب های تمام چوب مقایسه خواهیم کرد. درب هایی که کاملا از چوب ساخته شده اند، دارای تاییدیه های آتش نشانی نیستند. و گواهینامه فنی ندارند. 

چرا درب های چوبی تاییدیه آتش نشانی ندارند؟

چوب در برابر آتش و دود نمی تواند مقاومت زیادی داشته باشد. چه بسا که در شرایط آتش سوزی با سوختن چوب گازهای سمی نظیر کربن دی اکسید در ساختمان پراکنده می شود. امروزه صنعت ساختمان پیشرفته تر شده و علاقه مشتریان به استفاده از در پایه چوبی افزایش یافته است.

از طرفی شرایط و ضوابط سازمان های آتش نشانی برای درب های ضد حریق سخت گیری بیشتری را پیش گرفته است. موارد گفته شده موجب شده که درب هایی با طرح چوب طراحی و اجرا شود.

در این مقاله به توضیح بیشتری درباره این مدل از درب ها می پردازیم.

چرا درب ضد حریق ؟

امروزه یکی از مهمات ساختمان‌ها، استفاده از در های ضد حریق مورد تایید آتش نشانی است.

در صورتی که از این در های دارای گواهینامه استاندارد در ساختمان ها استفاده نشود گواهی پایان کار برای ساختمان صادر نمی گردد.

به همین جهت در هنگام خرید درب ضد حریق باید توجه بسیار ویژه نمود.

شما می توانید در های ضد حریق مورد تایید سازمان آتش نشانی را از سایت افرا درب تهیه کنید.

درب ضد حریق تمام چوبی افرا درب امروز برخی از شرکت های تقلبی دربهای ضد حریق چوبی را اصطلاحاً با تاییدیه های آتش نشانی میفروشند.

در حالی که در قسمت های قبلی گفتیم که در های تمام چوب دارای تاییدیه های سازمان آتش نشانی نمی باشد.

از این جهت اگر شرکتی چنین ادعایی داشته باشد باید درخواست مشاهده تاییدیه ها را از صاحبان شرکت داشته باشید.

اگر علاقه مند به استفاده از چوب برای درب ها مختلف ساختمان هستید، شما را با درب ضدحریق طرح چوب آشنا می کنیم.

درب ضدحریق طرح چوب

این درب ها زیبایی چوب را دارند و از معایب آن نیز بر حذر می مانند. البته در برخی موارد از چوب روسی و تکنولوژی نانو برای ساخت دربهای ضد حریق چوبی استفاده می شود.

که البته اکثر این درب ها در خارج از ایران و با تکنولوژی های بسیار پیشرفته و قیمت های بالایی تولید و عرضه می گردند.

درب ضد حریق فلزی و مقایسه آن با درب ضد حریق طرح چوب با توجه به اینکه از مواد اولیه خاصی در ساخت چنین دربهای استفاده می شود تا ایمنی کافی را برای ساختمان فراهم کند قیمت بالایی دارد.

درب ها تست های ایمنی لازم را انجام داده اند. از این جهت مقاومت آنها نسبت به سایر در های چوبی بیشتر است. اما با این حال باسن در مقایسه با دربهای ضد حریق فلزی مقاومت پایین تری دارند.

دربهای ضد حریق طرح چوب دارای ساختاری فلزی می باشد از این جهت استحکام و مقاومت بسیار بالایی در شرایط حریق آتش سوزی دارد.

درب ضد حریق طرح چوب

همچنین در باب روکش های چوبی دارند که موجب افزایش زیبایی آنها می شود. لازم به توضیح است که هر ساله استانداردهای جدیدی برای این روکش های چوبی طراحی و اجرا می گردد. ویژگی های درب ضد حریق چوبی استاندارد یکی از مهمترین ویژگی‌های دربهای دارای استاندارد این است که حداقل ضخامت این درمان یک و نیم سانتی متر باشد.

نکته دیگر این است که درب ها باید عاری از هرگونه برشکاری های سی ان سی باشد. این مدل از درب ها نیز همانند درب های فلزی دارای بخش‌های مختلف می باشد که در در این قسمت به معرفی اجزای مختلف آن می پردازد.

یکی از این موارد نوار دودبند می باشد که می تواند فضای خالی بین درب ها و چهارچوب را پر نماید. لازم به توضیح است که تمامی دربهای ضد حریق باید دارای آرام بند باشند تا بتوانند تاییدیه های لازم را از سازمان آتش نشانی بگیرند. به طور معمول آرام‌بند در قسمت بالایی درب های ضد حریق نصب می گردد.

همچنین در های ضد حریق باید دستگیره و یراق آلات بسیار با کیفیتی داشته باشد تا در هنگام حریق آتش سوزی دچار مشکل نشود.

قیمت درب ضد حریق طرح چوب

قیمت درب ضدحریق طرح چوب در پایه ضد حریق استاندارد در مدل های تک لنگه و دو لنگه با ابعاد مختلفی در شرکت افرا درب تولید و عرضه می‌شود. از این پس اگر قصد تهیه انواع مدل های درب ضد حریق را دارید می توانید با مراجعه به این سایت مدل های شیشه ای و فلزی و چوبی را با یکدیگر مقایسه کنید.

همچنین در این سایت می توانید قیمت به روز هر یک از محصولات را مشاهده کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره های درج شده در سایت افرا درب تماس حاصل فرمایید. با کارشناسان ما در این زمینه گفتگو نمایید.

No comment

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.