اطلاعات مفید در مورد درب های ملامینه افرا درب

یکی از محبوب ترین درب های واحد مسکونی، درب های ملامینه است. در این مقاله اطلاعات مفید در مورد درب های ملامینه افرا درب ارائه خواهیم کرد.

درب ملامینه

اصولاً دو درب مسکونی و آپارتمانی پرکاربرد وجود دارد. مورد اول درب های تمام چوبی بوده که به طور کلی از چوب ساخته شده و برای تزیین بیشتر آن از کنده کاری و سی ان سی استفاده می شود.

نوع دومی درب های ملامینه و یا روکش دار بوده که قیمت های مناسب تری داشته و دارای یک کلاف اصلی چوبی است. قسمت پشتی و جلویی درب از ورقه پلاستیکی برای مقاومت بیشتر آن استفاده می شود. همچنین لازم به ذکر است که در داخل درب از یونولیت، پشم سنگ، پشم شیشه برای مقاومت بالا و ضد ضربه و فشار بودن استفاده می شود. درب ملامینه یکی از درب های روکشی است که در ادامه بیشتر با این درب آشنا خواهیم شد.

درب ملامینه

ساخت درب ملامینه

برای استحکام درب های ملامینه از روکش اچ پی ال که ترکیبی از چندین لایه ورق الیاف آغشته به رزین بوده در فشار ۵ پاسکال بر روی درب مورد نظر نصب می‌شود. این مکانیسم باعث می شود در طولانی مدت سبب جدا شدن آن از چوب نشود. لازم به ذکر است که می توانید لایه ملامینه را بر روی درب های چوبی نئوپان و درب چوبی ام دی اف نصب نمایید. در زمان سفارش نوع کاربری محل مورد نظر را در نظر داشته باشید. در واقع ورق های اچ پی ورق های نازک ای بوده که عایق رطوبت و صدا و حرارت باشد.

اماکن قابل استفاده

اصلی ترین کاربرد درب های ملامینه در مکان های مرطوب مانند سرویس بهداشتی و حمام می باشد. چون در این محیط که رطوبت زیادی موجود بوده و باعث پوسیدگی زود هنگام درب چوبی می‌ شود. برای این کار می‌ توانید از درب های ملامینه که دارای روکش محافظ چند لایه ای است استفاده نمایید. این درب ها تا دمای ۱۸۰ درجه سانتیگراد را تحمل دمایی داشته و از عبور جریان الکتریسیته ساکن جلوگیری می کند. استفاده از چسب رزین در ساخت ملامینه از واکنش اسید های موارد شیمیایی با در جلوگیری می کند. لازم به ذکر است که اگر از درب های چوبی استفاده کنید در کوتاه ترین زمان لایه لایه شده و پوسیده در را مشاهده خواهید کرد.

آستانه تحمل درب های ملامینه

در نظر داشته باشید که این درب ها از آستانه تحمل ضربه و فشار کمتری در مقابله با درب های ضد سرقت برخوردار می باشند. این سری درب ها برای استفاده به عنوان درب ورودی آپارتمان به هیچ عنوان پیشنهاد نمی شود. ماهیت درب های ملامینه، عدم عبور رطوبت و محافظت از برف در مقابل بخارات محل مورد نظر می باشد. برای نتیجه گیری بهتر برای درب ورود می توانید از درب های ضدسرقت چوبی و تمام فلز استفاده نمایید.

آستانه تحمل درب های ملامینه

طرح و نقش های درب ملامینه

طرح های ملامینه مانند سایر درب های مورد استفاده در آپارتمان بوده و می توانید با نقش و طرح های مختلف آن را سفارش داده و مورد استفاده قرار دهید. نقش و طرح های کنده کاری شده از مشهور ترین طرح های این درب ها بوده و همچنین در صورت تمایل می توانید طرح خود را روی درب اجرا نمایید. ورق های ملامینه در ضخامت های ۳ الی ۱۲ سانتی بر روی در درب طراحی می‌شود و با توجه به این که از چندین لایه محافظ تشکیل شده و دارای تنوع و رنگ بندی متنوعی می باشد. از این درب همچنین می توانید در اماکن عمومی مانند فرودگاه‌ ها، نمایشگاه ها و آزمایشگاه ها که نیاز به رطوبت بیشتری دارند استفاده نمایید. امروزه این سری درب ها در به عنوان درب رختکن استخری نیز مورد استفاده قرار می گیرد.

برای سفارش درب ملامینه و یا درب های ضد سرقت به فروشگاه افرا درب مراجعه کنید.

No comment

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.