انواع درب بر اساس روش ساخت

همه افراد می دانند که یکی از مهم ترین بخش های ساختمان یا آپارتمان درب ها هستند. این روزها، طبق پیشرفت های گوناگون در صنعت ساختمان، مدل های بسیار متنوعی از درب ها تولید می شوند. این محصولات افزون بر عملکرد مناسب خود، به عنوان یکی از قسمت های دکوراسیون داخلی هم نقش بسزایی دارند. به دلیل وجود انواع مختلف این محصول، شناخت درب های گوناگون بسیار حائز اهمیت می باشد. زیرا آشنایی کامل از دربی که قصد خرید آن را دارید، سبب می شود که شما نیاز واقعی خود را به درستی بشناسید و متناسب با آن اقدام به خرید کنید. در این مطلب، راهنمایی را جهت آشنایی با انواع درب بر اساس روش ساخت به شما ارائه می دهیم و امیدواریم که این مقاله بتواند برای انتخاب و خرید درب ضد سرقت، درب لابی، درب داخلی و… صحیح به شما کمک نماید.

انواع درب بر اساس روش ساخت

بررسی درب ها بر اساس روش ساخت

همانگونه که درب ها از نظر جنس باهم تفاوت دارند، روش ساخت و سبک آن ها نیز با یکدیگر متفاوت است. همین مسئله سبب شده تا در مکان های گوناگونی مورد استفاده قرار بگیرند. در این بخش به معرفی انواع درب بر اساس روش ساخت می پردازیم:

درب‌ های هلندی

درب های هلندی یکی از انواع درب های ساختمانی هستند که طراحی منحصر به فردی دارند. به علت شکل ظاهری خاص، این درب ‌ها به راحتی قابل تشخیص می باشند. این محصولات به صورت افقی بوده و دارای پنل ‌های متفاوتی هستند که در بخش بالا و پایین درب قرار می گیرند و برای خانه‌ های مدرن و کلاسیک انتخابی کاربردی می باشند. این درب‌ ها از دو پنل مجزا ساخته می شوند و این پنل ‌ها به شکل مجزا حرکت می ‌کنند.

درب های کشویی

باز شدن این نوع درب ها به صورت کشویی است و نصب آن ها در محیط هایی که فضای محدودی دارند، مناسب است. در واقع، استفاده از این محصولات در ساختمان های گوناگون و فضاهای مختلف امکان پذیر می باشد. همچنین، درب های ریلی یا کشویی می توانند بخش های بزرگ یک ساختمان را نیز از یکدیگر جدا کنند. عملکرد این محصولات به این صورت می باشد که درب نصب شده، بر روی یک مسیر افقی از سمتی به سمت دیگر حرکت و از این طریق به ورود و خروج کمک می کند.

درب های لووری

این درب ها پره ‌های ثابت یا متحرکی دارند که افزون بر حفظ امنیت به تهویه مناسب و کنترل نور داخل ساختمان کمک می نمایند. متداول ترین کاربرد این محصولات در کلوزت ‌ها و اتاق‌ های خشک کن می باشد که در آن ‌ها تهویه مطلوب از تامین امنیت، اهمیت بیشتری دارد. درب های لووری از نظر استراکچر شبیه به شاترهای پشت پنجره هستند. درهای لووری دوبل، گردش مناسب هوا همراه با ایمنی بیشتر ارائه را می دهند. این نوع محصولات، افزون بر ایجاد تهویه مناسب، هر گونه دید از خارج به داخل ساختمان را مسدود خواهد کرد.

درب های دو سویه

درب های دو طرفه یا دو سویه از دو قسمت تشکیل می شوند و در هر دو طرف دارای لولا هستند. لولاها عموما بر روی قاب درب قرار می گیرند و از هر دو سمت، درب قادر به باز شدن است. در حقیقت، این نوع محصول را هم به سمت خارج و هم به سمت داخل می توان باز نمود. درب های دو سویه در دو مدل قابل تهیه می باشند. نوع اول درب هایی هستند که فقط 90 درجه می توانند بچرخند. مدل دوم درب هایی می باشند که چرخش آن ها در زاویه بیشتر نیز امکان پذیر است. این محصولات بیشتر در ادارات یا فروشگاه ها مورد استفاده قرار می گیرند.

درب های کرکره ای

درب کرکره ای از انواع درب های بسیار پرکاربرد است که از قدیم تا به امروز به علت داشتن قیمت مناسب و امنیت ایده آل طرفداران زیادی دارد. این محصولات در گذشته به صورت دستی باز و بسته می شدند. ولی در حال حاضر به صورت الکتریکی و با برق باز و بسته می شوند. این مدل از درب های ساختمانی از مزایای زیادی برخوردار هستند. به عنوان مثال، به فضای زیادی احتیاج ندارند و بسیار مقاوم و مستحکم هستند. از این رو، بیشتر در فروشگاه ها، کارگاه ها، کارخانه ها، گاراژ ها و… نصب می شوند.

کلام پایانی

همانطور که گفته شد، درب ها دارای انواع زیادی از نظر روش ساخت و شکل ظاهری می باشند. افزون بر تامین امنیت و حریم خصوصی، درب لابی و درب های داخلی نقش مهم و اساسی در نما و دکوراسیون ساختمان ها و منازل دارند. در واقع، می توان بیان کرد که اصلی ترین فاکتور تاثیرگذار در انتخاب این محصولات، داشتن تناسب و هماهنگی با دکوراسیون و طراحی فضای مورد استفاده می باشد. همچنین، لازم به ذکر است که یک درب مطلوب می بایست از مرغوب ترین مواد اولیه تولید شود تا هم به حفظ امنیت کمک نماید و هم تمیز کردن و شستشوی آن به ‌سادگی قابل انجام باشد.

No comment

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.