انواع درب ساختمان بر اساس کاربرد

نظر به اینکه جلوه و زیبایی ساختمان حائز اهمیت می باشد، درب های ساختمانی در انواع مدل ها و متریال های متنوع ساخته و به بازار عرضه می شوند. در حقیقت، درب از بخش های اصلی و کلیدی هر ساختمانی است که جهت انتخاب و نصب آن می بایست اطلاعات کامل و جامعی را داشته باشید تا بتوانید هماهنگ با فضای خود، مناسب ترین درب را برای ساختمان خریداری نمایید. همانگونه که می دانید، در حال حاضر انواع مختلفی از درب های ضد سرقت، ضد صدا، ضد حریق، درب ABS ضد آب ساده و… تولید می شوند تا شما بتوانید در همه قسمت های ساختمان خود امنیت را برقرار کنید. در این مقاله قصد داریم تا در مورد انواع درب ساختمان بر اساس کاربرد توضیحاتی را ارائه دهیم.

انواع درب ساختمان بر اساس کاربرد

بررسی درب های ساختمان بر اساس کاربرد

درب های گوناگون برای کابردهای مختلفی تولید می شوند. در زیر به برخی از انواع درب‌ ها اشاره کرده ایم که عملکرد و کاربرد متفاوتی دارند:

درب های ضد سرقت

درب ضد سرقت در واقع یک نوع درب است که با هدف افزایش امنیت و مقاومت در برابر تلاش ‌های نفوذ و سرقت طراحی و ساخته می شود. این نوع درب ‌ها معمولاً از مواد مقاومی همچون فلزات گالوانیزه، فولاد، آلومینیوم یا چوب تولید می ‌شوند و دارای ساختار امنیتی قوی هستند. این نوع درب از طریق اندازه‌گیری و طراحی دقیق، قفل‌ های امنیتی پیشرفته، سیستم‌ های کنترل دسترسی و مواد مقاوم در برابر ضربه ‌ها و نیروهای خارجی، امکانات امنیتی بالایی را فراهم می‌ کند. به علاوه، ساختار و طراحی درب‌ های ضد سرقت به گونه‌ای است که سخت ‌ترین روش‌ های نفوذ مانند استفاده از ابزارهای برش یا دیلم را دشوار می ‌سازد.

درب های توفال و لبه‌ دار

درب‌ های توفال و لبه ‌دار یکی از انواع مهم درب های ساختمانی می باشند که همچنان کاربرد خود را حفظ نموده اند. این محصولات شامل توفال ‌های چوبی عمودی به ارتفاع درب با تراکم تقریبا 30-40 میلی ‌متر هستند که معمولا درز شیاری دارند. درب‌ های توفال و لبه‌دار با بست و قاب محکم می شوند تا افزون بر مقاومت، ظاهر زیبا و مناسبی داشته باشند. این مدل درب معمولا برای سرویس های بهداشتی، حمام و دیگر اتاق ‌ها و همچنین برای کسانی که به قیمت اهمیت زیادی می دهند، مناسب و مطلوب هستند.

درب های ضد حریق

درب های ضد حریق جهت محافظت از اشخاص و اموال آن ها در برابر آتش سوزی تولید می شوند. این مدل درب ها عموما در مکان های عمومی یا ادارات، ساختمان های مسکونی و تجاری نصب می گردند. برای تهیه درب ضد حریق از جدیدترین و نوین ترین تکنولوژی ها بهره می برند. همچنین، پیش از عرضه به بازار بر روی آن ها آزمایش های زیادی صورت می گیرد. جهت انتخاب درب ضد حریق مناسب برای ساختمان خود می بایست از کارشناسان در این زمینه کمک بگیرید تا درب با مقاومت مناسب را خریداری نمایید.

درب های جمع شونده

درب های جمع شونده به محصولاتی می گویند که به شکل آکاردئون باز و بسته می شوند. این درب ها از صفحات فلزی نرم تولید شده و می توان آن را با یک فشار کم باز و بسته نمود. ساختار این نوع درب ساختمانی به شکلی می باشد که هنگام باز شدن، لایه ها روی هم تا شده و در زمان بسته شدن، نوارها کشیده می شوند. نظر به اینکه این درب ها کم ترین فضا را اشغال می کنند، بسیار پر طرفدار و محبوب هستند. از این محصولات معمولا در بخش ورودی مغازه ها، سالن ها و ساختمان ها استفاده می گردد.

درب های آسانسور

یکی از انواع درب ها که اکثر افراد روزانه با آن سر و کار دارند، درب آسانسور می باشد. از آنجایی که می بایست با آسانسور به همه طبقات ساختمان در کم ترین زمان دسترسی امکان پذیر باشد، بسیار مهم است که از چه نوع درب با چه قطعات و ابعادی استفاده شود. در مجموع، آسانسورها دارای دو درب می باشند که یکی درب کابین می باشد که به همراه اتاقک کابین حرکت می کند و از نظر ایمنی بسیار اهمیت دارد و دیگری دربی است که در هر طبقه نصب شده و به تعداد طبقات ساختمان در هر طبقه وجود دارد. این درب معمولا از نوع لولایی یا کشویی می باشد.

نتیجه گیری

در این مقاله با انواع درب ساختمان بر اساس کاربرد آشنا شدید. جهت تهیه درب ها می بایست به کاربرد و عملکرد، میزان مقاومت و استحکام، ظاهر مطلوب و هزینه ای که می خواهید برای این محصول بپردازید، دقت کافی را داشته باشید. از این رو، می توانید مناسب ترین مدل را خریداری کنید. همانطور که گفتیم، درب ‌ها با توجه به کاربردها و نیازها به انواع گوناگون تقسیم می‌ شوند. هر کدام از درب ها دارای خصوصیات و مواد ساخت متفاوتی می باشند که طبق آن ها می ‌توانند برای حفظ امنیت، زیبایی و جلوگیری از عبور صوت، گرما، حریق و سایر نیازهای مورد نظر خریداران استفاده شوند.

No comment

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.