معرفی انواع چهارچوب فلزی

در هر مکانی که محل نصب درب های ساختمانی باشد، قطعا به چهارچوب اشاره می شود. در حقیقت، چهارچوب ها قسمت مهمی از ساختار درب ها به  شمار می آیند که بدون وجود این محصولات نمی توان اقدام به نصب درب لابی و درب های داخلی نمود. چهارچوب های درب دارای انواع گوناگونی می باشند که هر یک از آن ها با توجه به سلیقه خریدار و دکوراسیون تهیه و نصب می شوند. امروزه استفاده از چهارچوب های فلزی برای انواع درب ها و به ویژه درب لابی روکش فلزی بسیار رایج شده است. علت های گوناگونی باعث شده تا چهارچوب های چوبی جای خود را به چهارچوب های فلزی بدهند. قابل توجه ترین دلایل استفاده از چهار چوب های فلزی، دوام و مقاومت بالای این محصولات می باشد. در ادامه این مطلب می خواهیم شما را با انواع چهارچوب های فلزی آشنا کنیم.

چهارچوب چیست؟

به طور خلاصه محلی را که درب و پنجره نصب می شوند را چهارچوب می گویند. در زمان های قدیم بیشتر از چهارچوب های چوبی استفاده می شد، ولی امروزه چهارچوب های فلزی بیشتر مورد استفاده قرار می گیرند. چهارچوب فلزی یا فریم فلزی در واقع به یک ساختار سازه ‌ای اشاره دارد که از پروفیل ساخته شده و جهت حمایت و تثبیت اجزاء مختلف یک درب به کار برده می شود. این چهارچوب ها استحکام و ماندگاری بالایی داشته و به راحتی و بدون دردسر قابل نصب می باشند.

معرفی انواع چهارچوب فلزی

چهار چوب فلزی درب

چهارچوب های فلزی به دلیل داشتن ویژگی ها و خصوصیات برجسته، بیشتر از چهارچوب های چوبی برای درب ضد سرقت مورد استفاده قرار می گیرند. این محصولات انواع مختلفی دارند که هر مدل از آن ها بر اساس نوع دربی که قرار است بر روی آن نصب شوند، متفاوت می باشند. در زمان تهیه چهارچوب فلزی، می بایست جنس آن را به دقت بررسی نمایید. چراکه این محصولات، باید طبق مکان مورد استفاده انتخاب و خریداری شوند.

از مزایا و ویژگی های مهم انواع چهارچوب فلزی درب می توان به مواردی همچون نصب راحت، استحکام و دوام در مقابل زدگی و ضربه، مقاوم در برابر حریق و آتش سوزی، قابلیت رنگ پذیری و جلوگیری از نفوذ حشرات و موریانه اشاره کرد. تنها ایراد چهارچوب های فلزی احتمال زنگ زدگی و صدمه دیدن در مقابل آب و هوای شرجی می باشد که جهت بر طرف نمودن این موضوع از پوشش های ضد زنگ استفاده می نمایند.

انواع چهارچوب فلزی درب

اکنون که با چهارچوب های فلزی و ویژگی های آن ها آشنا شدید، در این بخش قصد داریم انواع این محصولات را شرح دهیم:

چهار چوب فلزی ساده

چهار چوب های فلزی ساده در واقع محصولاتی می باشند که بسیار محبوب هستند و در اکثر منازل به کار برده می شوند. روی بدنه فلزی این چهارچوب ها، پوششی از چوب قرار می دهند که سبب زیبایی ظاهری درب و چهارچوب خواهد شد. این محصولات دارای سطحی صاف، یکدست و ساده می باشند و با کیفیت بسیار خوب و قیمت های مقرون به صرفه عرضه می شوند. گفتنی است که بیشتر ساختمان های لوکس و مدرن از چهار چوب های فلزی ساده بهره می گیرند.

چهار چوب فلزی مکزیکی

چهارچوب های فلزی مکزیکی با نام چهارچوب های قاشقی نیز معروف هستند. این محصولات دارای انحنای گوناگون در جهت های مختلف می باشند. چهار چوب های فلزی مکزیکی در ابعاد متنوع و بر اساس سلیقه و سفارش مشتریان قابل ساخت هستند. این نوع از چهارچوب ها بیشتر در درب های ورودی ساختمان و فریم های پنجره های پی وی سی مورد استفاده قرار می گیرند. چهارچوب مکزیکی، خم کاری بیشتری در مقایسه با چهارچوب فرانسوی دارد و وزن این محصولات از پروفیل های فرانسوی بیشتر می باشد.

چهار چوب فلزی فرانسوی

نخستین نوع چهارچوب های طرح دار که عرضه شد، چهارچوب های فلزی فرانسوی می باشند. فرم و اندازه این محصولات جهت تولید فریم پنجره های دو جداره و فلزی بسیار مناسب است. ابعاد مناسب و شکل خاص این چهارچوب ها باعث شده تا برای ساخت چهارچوب درب، بسیار به کار برده شوند.

چهار چوب های فلزی با چهار چوب های چوبی چه تفاوتی دارند؟

این دو نوع چهارچوب از جهات مختلفی از جمله شکل، رنگ، هزینه، جنس، مقاومت و… با یکدیگر تفاوت هایی دارند. بنابراین، در صورتی که قیمت مناسب چهار چوب برای شما اولویت دارد، پیشنهاد ما این است که چهارچوب فلزی خریداری نمایید. اگر شکل و جلوه چهارچوب برای شما اهمیت زیادی دارد، از چهار چوب های چوبی استفاده کنید. همچنین، در صورتی که استحکام و دوام این محصولات و به ویژه در برابر بارندگی و رطوبت برای شما حائز اهمیت است، می بایست چهارچوب فلزی را انتخاب کنید.

No comment

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.