کاربردهای درب های ضدآب در صنایع مختلف

درب های ضدآب در صنایع مختلف چیست؟ این درب ها به درب های با کیفیت و مقاومی گفته می شود که با قیمتی مقرون به صرفه قابل استفاده در صنایع مختلف می باشند.  ویژگی ‌های منحصر به فرد این درب ها باعث محبوبیت آن ها در بین خریداران شده است. درب های ضد آب به شکلی ساخته می شوند که امکان نفوذ آب به آن ها غیر ممکن باشد. از پر استفاده ترین این نوع درب ها می توان به درب های ABS اشاره نمود. یکی دیگر از قدیمی ترین درب ها درب hdf خام است که شبکه بندی داخلی آن از جنس هانیکام و لانه زنبوری می باشد.

درب های ضدآب در صنایع مختلف می بایست دارای ساختار و روکشی مقاوم بوده تا در مقابل رطوبت و پوسیدگی آسیب نبینند. در این مطلب از افرا درب قصد داریم تا درباره درب های ضد آب و کاربرد آن ها در صنایع مختلف توضیحاتی ارائه دهیم. اگر به این موضوع علاقه مند هستید یا این که می خواهید یک درب ضد آب مناسب خریداری کنید، توصیه می کنیم تا انتهای مقاله را مطالعه کنید.

 

 

کاربردهای درب های ضدآب در صنایع مختلف

کاربرد درب های ضدآب در صنایع مختلف

همانطور که از نام این درب پیداست، در برابر آب و رطوبت از مقاومت بالایی برخوردار است. از این رو، بیشتر در فضاهایی کاربرد دارد که رطوبت زیاد است یا امکان نفوذ آب وجود دارد. در این بخش به بیان کاربردهایدرب های ضدآب در صنایع مختلف می پردازیم:

صنعت ورزشی

یکی از مهم ترین محیط هایی که می بایست دارای درب ضد آب باشد، استخرها و سوناها هستند. در اینگونه مکان ها رطوبت بطور پیوسته در جریان می باشد. برای نمونه سوناهای تر یا حتی خشک را در نظر بگیرید. بخارهای موجود در این فضاها، به راحتی به داخل درب نفوذ می کنند و پس از گذشت مدتی به آن آسیب می زنند. در این شرایط، استفاده از یک درب ضد آب می تواند از آسیب و خرابی درب جلوگیری نماید و نیازی به تعویض درب در کوتاه مدت نباشد.

صنعت ساختمان سازی

بیشترین کاربرد درب های ضد آب در صنعت ساختمان سازی، جهت استفاده به عنوان درب حمام و سرویس بهداشتی می باشد. در قدیم، از درب های آلومینیومی یا فلزی جهت نصب در این مکان ها استفاده می شد. درب های فلزی در برابر نفوذ آب و بخار آسیب می دیدند و پس از مدت کوتاهی دچار زنگ زدگی می شدند. همچنین، این نوع درب ها عایق خوبی برای رطوبت نیز نیستند. از این رو، درب های ضد آب یک انتخاب صحیح برای حمام و سرویس بهداشتی می باشند.

صنعت کشتی سازی

درب های ضد آب در صنعت کشتی سازی نیز بسیار پر کاربرد هستند. در سازه های دریایی همچون کشتی ها و ناوگان های حمل و نقل دریایی، درب های ضد آب برای جلوگیری از ورود آب به داخل سازه و حفظ ایمنی و عملکرد بدون مشکل سیستم ها مورد استفاده قرار می گیرند.

صنعت پزشکی و بیمارستانی

یکی دیگر از اصلی ترین کاربردهای درب های ضد آب در مراکز درمانی و بهداشتی می باشد. مراکز بهداشتی همچون بیمارستان ها، درمانگاه ها و مراکز آزمایشگاهی به علت حفظ سلامت اشخاص به شستشوی زیادی نیاز دارند. بنابراین، این درب ها به جهت جلوگیری از نفوذ آب و رطوبت به داخل فضاها و حفظ شرایط بهداشتی و ایمنی مورد استفاده قرار می گیرند. همچنین، درب های ضد آب در برابر مواد شیمیایی ضد عفونی کننده مقاوم هستند و صدمه نمی بینند.

صنعت غذایی

درب های ضد آب کاربردهای زیادی در کارخانه های تولید مواد غذایی و آشامیدنی دارند. در واقع، این نوع درب ها قادر هستند تا جهت جلوگیری از نفوذ آب و رطوبت به بخش های گوناگون کارخانه از جمله اتاق ها، انبارها و دیگر قسمت های مهمی که نباید رطوبت به آنجا وارد شود، مورد استفاده قرار بگیرند.

کلام آخر

همانطور که در این مطلب بیان شد، کاربرد های درب های ضدآب در صنایع مختلف. این درب ها به دلیل داشتن ویژگی مقاومت و دوام در برابر رطوبت و آب، در هر یک از صنایع به نحوی استفاده و کاربرد دارند.

افرا درب، سابقه ای طولانی را در حوزه تولید و عرضه انواع گوناگون درب دارد. ما بر اساس تجربه خود و به کارگیری از بهترین متریال در ساخت درب های داخلی، همواره منحصر به فرد ترین و خاص ترین محصولات را روانه بازار کرده ایم. همچنین، با استفاده از آخرین تکنولوژی و بهره مندی از افراد متخصص، استحکام، زیبایی و کیفیت بالا را در تمامی انواع درب ها لحاظ می کنیم. افرا درب محصولات مرغوبی عرضه می کند تا شما عزیزان چندین سال بدون کوچک ترین مشکل از آن ها استفاده نمایید.

No comment

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.