کاربرد درب های دو لنگه

نصب درب های دو لنگه، یکی از بهترین روش هایی است که می توانید جهت محافظت از ساختمان و منزل خود انجام دهید. بدین ترتیب، هنگامی که کسی در ساختمان حضور نداشته باشد، خیال شما از بابت ایمنی منزل یا شرکت خود راحت خواهد بود. همانگونه که می دانید، درب های دو لنگه نسبت به درب های تک لنگه دارای تفاوت های زیادی هستند. مهم ترین تفاوت این درب ها با یکدیگر ابعاد آن ها می باشد. مشخص است که درب های دو لنگه از ابعاد بزرگتری در مقایسه با درب های تک لنگه برخوردار هستند.

در زمان تهیه این نوع درب لابی می بایست به ابعاد محل نصب توجه داشته باشید. این ابعاد، گاهی در برخی آپارتمان ها غیراستاندارد است و احتمالا استفاده از درب تک لنگه غیر ممکن خواهد بود. در این مطلب قصد داریم به معرفی کاربرد درب های دو لنگه بپردازیم.

نما و ظاهر درب دو لنگه

درب های دو لنگه دارای ظاهری شکیل و با شکوه می باشند. برای درب های دو لنگه ای که نمای برجسته دارند، در پشت محصول نمای سی ان سی ساده به کار می برند. در پشت لنگه ای که به صورت ثابت قرار می گیرد، قفل های مخصوصی نصب می گردد که دوام و مقاومت درب افزایش پیدا می کند. در صورتی که در درب های دولنگه از لولاهای با کیفیت استفاده نشود، احتمال افتادگی درب و خارج شدن آن از رگلاژ وجود خواهد داشت. اگر قصد دارید از این مدل درب استفاده نمایید، بهتر است روکش آن چوبی با رنگ پلی استر باشد.

کاربرد درب های دو لنگه

استراکچر درب دو لنگه چگونه است؟

استراکچر یکی از مهم ترین اجزا تشکیل دهنده درب دو لنگه می باشد. به طور کلی، استراکچر یک درب دو لنگه شامل فریم، بازوها، روکش و سیستم‌ های اتوماتیک است. این استراکچر می‌تواند با توجه به نوع و مدل درب دو لنگه و شرکت تولیدکننده، متفاوت باشد. فریم درب دو لنگه معمولاً از جنس فلزی، آلومینیوم یا چوب است و در اطراف درب قرار می ‌گیرد. همچنین، فریم می ‌تواند حاوی سیستم ‌های اتوماتیک باز و بسته شدن درب باشد.

بازوها قسمت مهم دیگری از درب دو لنگه هستند که در زمان باز شدن، به سمت دو طرف حرکت می ‌کنند. این بازوها از متریال های گوناگونی ساخته می ‌شوند و به فریم درب متصل می گردند. روکش درب دو لنگه به صورت یک لایه خارجی بر روی فریم و بازوها قرار می ‌گیرد. این روکش می ‌تواند از جنس چوب، فلز، آلومینیوم، PVC و یا سایر مواد باشد. روکش علاوه بر تأثیر در ظاهر درب، نقش محافظتی نیز دارد و در برابر عوامل آب و هوایی و ضربه ‌ها مقاومت می‌ کند.

بررسی کاربرد درب های دو لنگه

باتوجه به ویژگی های قابل توجه درب های دو لنگه کاربردهای مختلفی برای این محصولات وجود دارد که در ادامه توضیح می ‌دهیم:

درب‌ های ورودی ساختمان

در بسیاری از ساختمان ‌ها و ورودی ‌ها، درب ‌های دو لنگه به عنوان درب ورودی استفاده می ‌شوند. این درب ‌ها به دلیل طراحی خاص و بازوهای موازی، امکان ورود و خروج همزمان برای افراد و وسایل را ارائه می ‌دهند و به عنوان درب اصلی ورودی ساختمان نصب می گردند.

درب‌ های پارکینگ و گاراژ

در گاراژها و پارکینگ ‌ها نیز معمولاً درب‌ های دو لنگه نصب می کنند. این درب ‌ها به علت قابلیت باز شدن به صورت موازی و امکان ورود و خروج راحت خودروها، برای این مکان ها بسیار مناسب هستند.

درب ‌های فروشگاه و مراکز خرید

یکی دیگر از مکان های مناسب برای نصب درب های دولنگه، فروشگاه‌ ها و مراکز خرید هستند. این محصولات هم از نظر ظاهری جذابیت خاصی برای مراکز خرید دارند و هم رفت و آمد افراد به علت شلوغی فروشگاه ها آسان خواهد بود.

درب ‌های هتل و ساختمان ‌های تجاری

در ساختمان ‌های تجاری و هتل ‌ها، درب‌ های دو لنگه جهت ورود و خروج مهمانان بسیار کارآمد هستند. بازوهای موازی این درب ‌ها به مهمانان امکان عبور راحت و سریع را می ‌دهند و به صورت همزمان برای تردد بالا مناسب هستند. درب های دولنگه در واقع به عنوان درب لابی برج و هتل و ویلاهای لوکس بسیار پرکاربرد هستند.

قیمت درب های دو لنگه

در این مطلب به بیان کاربرد درب های دو لنگه پرداختیم. قیمت درب ‌های دو لنگه با توجه به یک سری عوامل مختلف، متغیر می باشد. یکی از عوامل تاثیر گذار بر قیمت این درب ها بزرگ تر بودن ابعاد درب های دو لنگه نسبت به درب های تک لنگه است. نوع و کیفیت متریال استفاده شده در تولید درب ‌های دو لنگه نیز بر هزینه این محصولات تأثیرگذار می باشد. درب‌ لابی چوبی دو لنگه با انواع طرح ‌ها و مدل های متنوع در بازار وجود دارد. طراحی ‌های خاص، نقوش و جزئیات ظاهری می ‌توانند قیمت این محصولات را متفاوت کنند.

افزون بر این ها، به علت پیچیده تر بودن سیستم قفل های درب های دو لنگه، زمان رگلاژ و تنظیم آن ها بیشتر و حساس تر است. همه این فاکتورها سبب می شوند که این درب ها از لحاظ  قیمتی بیشتر از درب های دیگر باشند. قیمت این نوع درب ها گاهی چندین برابر درب های تک لنگه خواهد بود.

No comment

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.