تمیز کردن درب ضد سرقت

در این مقاله قصد داریم روش ها و نکاتی را آموزش دهیم تا با تمیز کردن درب ضد سرقت آشنا شوید. همانطور که می دانید اغلب درب های ضدسرقت دارای ساختمان پیچیده هستند. درب ضد سرقت از اجزای مختلفی ایجاد شده و هر یک از آن ها قابل تحلیل و بررسی است.

هریک از اجزای تشکیل دهنده کارایی متفاوتی داشته و نقش مجزایی ایفا می کند. یک درب ضدسرقت شامل لایه فولادی، ریل و چهارچوب، قفل، دستگیره و یراق آلات است. اگر هر یک از این اجزا آسیب ببینند ممکن است درب دیگر به کارایی قبل را نداشته باشد و به درستی باز و بسته نشود. در نتیجه بایستی به سالم بودن همه قطعات و اجزا توجه داشت. یکی از مهم ترین بخش های درب ضد سرقت رویه و لایه خارجی آن است. در واقع این بخش در نگا اول دیده شده و توجه فرد را جلب می کند.

درب های ضد سرقت روکش و رویه با متریال متنوعی دارند. رایج ترین آن ها درب ضدسرقت با رویه چوب گردو و راش است. البته درب های ضدسرقت با روکش های دیگری نظیر: فلزی، شیشه ای و زرینی نیز تولید می شود.

چند نکته جهت تمیز کردن درب ضدسرقت و حفظ زیبایی آن

درب های ضدسرقت بسته به فضا و محیطی که مورد استفاده قرار می گیرند ممکن دچار آلودگی شود و رویه آن کثیف شود. برای تمیز کردن درب ها و ضدعفونی کردن روش های گوناگونی وجود دارد و می توان از الگوهای خاصی پیروی کرد در ادامه به این روش ها اشاره می کنیم.

نحوه ضد عفونی کردن

امروزه با توجه به افزایش آمار کرونا، افراد به ضدعفونی کردن محیط می پردازند از آنجایی که درب در تماس با عموم هستند، احتمال آلودگی درب ها زیاد بوده و بایستی مرتب ضدعفونی شوند.

به این موضوع توجه داشته باشید که الکل حلال رنگ بوده و ممکن است در گذر زمان رنگ رویه و دستگیره از بین برود. در نتیجه توصیه ما این است که از ضدعفونی کننده های الکی برای تمیز کردن درب ضدسرقت استفاده نکنید تا آسیبی به رنگ رویه و دستگیره وارد نشود.

ضدعفونی کننده های بدون الکل بهترین گزینه هستند. برای اطمینان خاطر پس استفاده از ضدعفونی کننده ها درب را به وسیله یک دستمال مرطوب تمیز کنید تا درب آسیبی نبیند. استفاده از براق کننده ها نیز برای حفظ زیبایی درب مناسب است.

تمیز کردن درب ضد سرقت

تمیز کردن به وسیله براق کننده ها

یکی از روش های تمیز کردن درب ضد سرقت استفاده از براق کننده ها می باشد. در صورتی که رویه درب چوبی باشد می توان برای افزایش درخشندگی یک درب از براق کننده های درب ضدسرقت استفاده کرد.

درب های ضدسرقت با رویه و لایه شیشه ای یا رزینی به براق کننده نیازی ندارند و تنها با یک شوینده ملایم براق می شوند.

برای براق کردن درب ها می توان از واکس های مخصوص موجود در بازار نیز استفاده کرد. واکس ای موجود دارای فرچه مخصوصی هستند که به رویه آسیبی نمی رساند و تنها آن را براق می کند.

برای تمیز کردن درب ضد سرقت بایستی از براق کننده یا واکس استفاده کرد. اما در صورتی می توان این کار را انجام داد که آلودگی حجم کمی داشته و باعث ایجاد آلودگی بیشتر نشود.

اگر مایعات یا موارد دیگر، باعث آلودگی درب شده اند، در ابتدا باید آن را به وسیله یک دستمال مرطوب تمیز کرد. و سپس به سراغ براق کننده و واکس رفت. پس از مصرف براق کننده ها درب مانند روز اول نو و زیبا می شود.

مواد مصرفی جهت تمیز کردن درب

توصیه می شود درب ها را حداقل هفته ای یکبار تمیز و نظافت کنید زیرا در صورتی که گرد و غبار برای مدت طولانی بر روی درب بمانند تمیز کردن آن ها سخت می شود.

یک روش ساده و آسان برای تمیز کردن درب ضد سرقت استفاده از مقدار کمی مایع ظرفشویی است. مایع ظرفشویی را در یک لیتر آب حل کرده و با استفاده از یک ابر نرم درب را تمیز کنید.

همچنین می توان از جوش شیرین استفاده کرد و رب را ضدعفونی کرد. توجه داشته باشید از مقدار کمی جوش شیرین به همراه یک لیتر آب استفاده کنید و در ابتدا روی بخش کوچکی از درب تست کنید تا آسیبی به درب وارد نشود.

در انتها با استفاده از یک دستمال نخی درب را خشک کنید. می توانید از باد پنکه هم برای خشک کردن درب استفاده کنید.

 

No comment

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.