درب ضد حریق طرح چوب

امروز می خواهیم در مورد کاربرد و انواع دربهای ضد حریق طرح چوب صحبت کنیم. برای کسانی که قصد خرید این سری درب ها را دارند، مقاله پیش رو می تواند مناسب باشد.

درب های ضد حریق به دو صورت در بازار موجود است. که به شکل های درب ضد حریق فلزی و ضد حریق چوبی استفاده می شود. در برخی از این درب ها از شیشه های نشکن و به صورت تک لنگه بازشو و دو لنگه باز شو مورد استفاده و ساخت قرار می گیرد. امروز در مورد کاربرد و انواع دربهای ضد حریق طرح چوب صحبت خواهیم کرد. و مزایا و معایب استفاده از این درب ها را بررسی می کنیم.

مزایای استفاده از درب ضد حریق چوبی

درب های ضد حریق فلزی نیاز به تاییدیه آتش نشانی و مجوز های استفاده از آن را دارد. ولی درب های چوبی نیازی به مجوز آتش نشانی ندارد. قطر و ضخامت درب های چوبی بیشتر از قطر درب های فلزی است. برای اینکه درب های چوبی طبق استانداردهای جهانی مقابله با حریق و آتش نشانی ایران ساخته شود، باید ضخامت آن بیش از درب های فلزی باشد.

فریم و چهار چوب درب

چهارچوب و یا فریم در های ضد حریق چوبی بسیار مقاوم بوده. از دو نوع محصول برای ساخت این سری درب ها استفاده می شود. نوع اول چهارچوب فلزی بوده که هماهنگی بسیاری با درب های چوبی دارد. چهار چوب چوبی ضد حریق نیز کاربرد بسیاری دارد. نکته اصلی در کاربرد آن، عدم استفاده از درب های رنگ شده برای چهار چوب درهای چوبی می باشد. چهارچوب چوبی زیبایی بیشتری داشته و کاربرد بیشتری در بین مشتریان مختلف دارد.

خرید درب های ضد حریق برجسته

برخی از دربهای ضد حریق چوبی زینتی بوده و باعث زیبایی منطقه مورد استفاده می شود. برجستگی های بدنه محصول در صورت افزایش قطر این درب ها می‌تواند مجاز باشد. ولی از هرگونه سوراخکاری یا برش های زینتی با دستگاه های تخصصی مانند سی ان سی باید جلوگیری شود. در زمان خرید نیز توجه نمایید که دربهای خریداری شده نباید خطوط ضخیمی داشته باشد. همچنین حتما از رعایت استاندارد آتش نشانی اطلاع یابید.

خرید درب های ضد حریق

رعایت برخی نکات در زمان نصب درب ضد حریق

سوراخکاری برای نصب لولا و انواع جکهای آرام بند باید توسط کارشناسان محترم انجام گیرد. دستگیره های درب و قفل های ضد سرقت نیز در صورت تمایل و باید با همکاری و نصاب انجام گیرد. برای نتیجه بهتر می‌ توانید از لاستیک های مخصوص دودبند برای عدم ورود دود و انرژی مورد استفاده قرار گیرد. که راندمان کار را بالا می برد. در زمان آتش سوزی و داغ شدن لاستیک های بین چهار چوب و در باعث افزایش ضخامت قطر لاستیک های لای درز در می‌شود. و از ورود گرما به راه پله و بالعکس جلوگیری می کند.

برخی نکات فنی در مورد کاربرد و انواع دربهای ضد حریق طرح چوب

استفاده از دستگیره های پنیک و پشت نسوز در درب های ضد حریق چوبی الزامی می باشد. برای نتیجه بهتر پیشنهاد می کنیم از دستگیره های و لولا های هیدرولیک آرام بند نیز استفاده نمایید. در حالی که اگر در زمان آتش سوزی درب باز باشد به صورت خودکار درب محل مورد نظر بسته. در صورت بسته بودن از انتقال آتش به راهرو و سایر واحدهای مسکونی و اداری جلوگیری می کند. پیشنهاد می کنیم برای عدم بسته شدن در های ضد حریق از قرار دادن اجسام بلند در زیر درد و بین لولا اکیداً خودداری نمایید.

درب های ضد حرق چوبی شیشه ای

در برخی از درب های ضد حریق از شیشه های نشکن استفاده می شود. که باید در زمان خرید حتما به استاندارد های آن دقت کرد. توجه نمایید که برشکاری های انجام شده برای نصب شیشه باعث انتقال دود آتش نشود. سالانه برای اطمینان حاصل کردن از امنیت درب های ضدسرقت خود، آنها را بررسی کنید. بصورت فردی یا توسط کارشناس محترم بازرسی های لازم انجام دهید. تا از ایراد های به وجود آمدن آمده در طول یک سال جلوگیری شود. در صورت شکسته شدن برخی تجهیزات این درب ها به نمایندگان مجاز فروش درب های ضد حریق به صورت آنلاین یا حضوری مراجعه نمایید.

برای آشنا شدن با کاربرد و انواع دربهای ضد حریق طرح چوب دیگر سایر مقالات ما در این زمینه را مورد بررسی قرار دهید.

No comment

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.