آستانه درب

استفاده از آستانه درب می‌ تواند تا حد زیادی به تفکیک سازی محیط کمک کند. آستانه در واقع بخشی از درب به حساب می‌ آید که وجود آن مزایای بسیار زیادی دارد. ما در این مبحث به طور کامل برایتان توضیح می‌ دهیم که آستانه درب چیست و چه کاربردهایی برای آن وجود دارد. در نتیجه زمانی که آستانه را در آن استفاده کنید، با آگاهی بیشتر این کار را انجام می‌ دهید و خیالتان راحت است که می‌ توانید استفاده خوبی از آن داشته باشید.

آستانه درب چیست؟

اول از همه بهتر است که آستانه درب را برایتان تعریف کنیم که می‌ تواند برای درب داخلی و خارجی استفاده شود. این دفعه که خواستید به سراغ نصب یک درب بروید؛ اول به درب های نصب شده نگاه کنید. حواستان به بخش پایینی چهارچوب درب باشد. در این قسمت بخشی وجود دارد که مقداری بالاتر از چهارچوب قرار می‌ گیرد که به آن آستانه درب گفته می‌ شود. سوال اینجاست که چرا آستانه را می‌ سازند و چه کاربردی برای در وجود دارد. آستانه باعث می‌ شود محیط داخل از محیط بیرون جدا گردد. اگر بارندگی اتفاق بیفتد، آب داخل ساختمان نمی‌ شود. همچنین سطح زیبایی چهارچوب را تا حد زیادی افزایش می‌ دهد.

به عنوان یکی از مهم ترین بخش‌ های معماری اصیل ایرانی از آن استفاده می‌ کنند. ارزش آن آنقدر بالا است که خیلی‌ها عقیده داشتند هرگز نباید روی آن پا گذاشت. در غیر این صورت مجازات سنگینی برای این موضوع در نظر می‌ گرفتند. اهمیت آستانه درب هم اکنون در معماری به اندازه گذشته نیست اما باز هم می‌ تواند جلوه بهتری به ساختمان‌ ها بدهد. این آستانه معمولاً برای درب سرویس بهداشتی، درب ورودی و حمام هم استفاده می‌ شود. استفاده از آن ها در این محیط‌ ها باعث می‌ شود آب به داخل خانه نفوذ نکند و جانورانی مثل سوسک و حشرات هم وارد محیط منزل نشوند.

آستانه درب

کاربرد آستانه درب

در بخش بالا که آستانه درب را برایتان تعریف کردیم، متوجه شدید که می‌ تواند تا حد زیادی برای تفکیک فضا مفید باشد اما اکنون به صورت جزئی تر این موضوع را برایتان توضیح می‌ دهیم.

تمیزی بیشتر

اولین کاربردی که در مورد آن وجود دارد، این است که تمیزی بیشتری را در محیط به وجود می‌ آورد. فرض کنید که این آستانه پایین چهارچوب و سرویس بهداشتی نصب شده باشد. در نتیجه آب کثیف از سرویس بهداشتی به داخل پذیرایی نمی‌ ریزد و تمیزکاری محیط خیلی راحت‌ تر انجام می‌ شود. زیرا تفکیک فضا درست و اصولی است.

زیبا کردن درب ها

اگر یک بخش جداگانه‌ ای در پایین درب وجود داشته باشد، قطعاً فضا زیباتر به نظر می‌ رسد. زیرا نظم بیشتری را به محیط می‌ بخشد که این موضوع بر طراحی و دکوراسیون کل کار هم تاثیرگذار خواهد بود.

جلوگیری از وارد شدن آب بارندگی

اگر شما این آستانه را در درب ورودی استفاده کنید، آب بارندگی وارد محیط نمی‌ شود و این یکی از مزایای بسیار بزرگ است. در نتیجه لوازم شما آسیب نمی‌ بینند که حتی خیلی‌ ها برای درب لابی هم از آستانه استفاده می‌ کنند.

جلوگیری از ایجاد هزینه برای تعمیرات

مزیت دیگری که در مورد آستانه درب وجود دارد و به عنوان یکی از کاربردهای مهم آن به حساب می‌ آید، این است که از ایجاد هزینه‌ های بالا برای تعمیرات جلوگیری می‌ کند. زیرا اگر شما راهی را پیدا کنید که بتواند مانع از ورود رطوبت شود، قطعاً آسیب کم تری به لوازم و همچنین کفپوش وارد خواهد شد. همین باعث می‌ شود هزینه تعمیرات یا تمیز کاری به حداقل برسد. البته به شرطی که آستانه‌ی درب را در جای مناسب نصب کرده باشید. مجموعه افرا درب یکی از معتبرترین و معروف ترین تولیدکنندگان انواع درب می باشد که این کار را به طور حرفه‌ ای و اصولی برای شما انجام می دهد.

سخن آخر

نصب آستانه درب می‌تواند تا حد زیادی از مشکلات متعددی جلوگیری کند. ما در این مبحث به طور کامل توضیح دادیم که آستانه درب چیست و چه کاربردهایی برای آن وجود دارد. در نتیجه اکنون می‌ دانید که چقدر می‌ تواند مفید و مثمر ثمر باشد و استفاده از آن از کثیفی، آلودگی و آسیب جلوگیری می‌ کند و یک کار کاملاً به صرفه، اصولی و زیبا است.

No comment

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.