آشنایی با درب ام دی اف

درب های ام دی اف جزو درب های رایج و پرکاربرد هستند که خیلی‌ ها به سراغ استفاده از آن می‌ روند. زیرا مزایای زیادی برایشان وجود دارد. از طرفی ظاهر آن ها خیلی عجیب و غریب نیست و یک جنس کاملاً معقول و رایج به حساب می‌ آید. اما بهتر است که شما با این درب ها و انواع درب داخلی بیشتر آشنا شوید و مزایای استفاده از آن ها را بدانید. در نتیجه راحت‌ تر تصمیم می‌ گیرید که درب MDF داشته باشید یا نه. با ما همراه باشید تا در این باره اطلاعات کافی را در اختیارتان قرار دهیم.

توضیحاتی در مورد درب ام دی اف

درب ام دی اف جزو درب هایی است که برای محیط داخلی یک ساختمان از آن استفاده می‌ کنند. شما می‌ توانید از آن برای حمام، سرویس بهداشتی، اتاق کار و اتاق خواب استفاده کنید. ام دی اف از آن دسته از موادی است که جنس بسیار عالی دارد. رطوبت ممکن است در حمام و سرویس بهداشتی خیلی زیاد باشد. در نتیجه از روکش‌ های ضد آب مانند ABS و پی‌وی‌سی روی درب های ام دی اف در این محیط‌ها استفاده می‌ کنند.

قابلیت روکش پذیری در این درها بسیار عالی است. به خاطر همین می‌ توانید آن را در محیط‌ های مختلف و حتی مرطوب هم استفاده کنید و اتصال آن به محیط‌ ها و فضاهای خاص هم خیلی راحت انجام می‌ شود.

آشنایی با درب ام دی اف

مزایای درب ام دی اف

بهتر است که از همین اول به سراغ اصل مطلب برویم و مزایای این درب ها را به شما توضیح دهیم. اول اینکه شما می‌ توانید آن ها را به عنوان درب لابی ساختمان استفاده کنید. این محصولات سطح کاملاً یکنواختی دارند و صاف هستند. همین باعث می‌ شود رنگ آمیزی و روکش کردن آن ها خیلی راحت‌ تر باشد. چگالی آن ها بالا است و در نتیجه سطح پایداری آن ها افزایش پیدا می‌ کند.

همچنین، در برابر نیروهای خارجی، فشار و ضربه مقاومت خوبی دارند. قابلیت جذب صوت و پردازش صوت در آن ها بسیار بالا است و مقاومتشان هم نسبت به چوب در برابر آب خیلی بالاتر است.

ویژگی‌ های برجسته درب های ام دی اف

بالاتر با مزایای این در آشنا شدید اما ویژگی‌ های دیگری هم برای آن ها وجود دارد. بالاتر گفتیم که شما می‌ توانید از روکش‌ های متنوع برای آن ها استفاده کنید. این روکش ها می‌ تواند شامل روکش گردوی آمریکایی، چوب طبیعی، abs، ملامینه و پی‌وی‌سی باشد که هر کدام طرفداران بسیار زیادی دارند و همه این‌ها بستگی به سلیقه شما دارد که کدام را انتخاب کنید.

این درب ها را می‌ توانید برای اتاق فرزند نوجوانتان هم استفاده کنید که احتمال برخورد اجسام یا آسیب به آن بیشتر است. زیرا مقاومت آن به شدت بالا است و ضربه و تخریب به آن آسیب وارد نمی‌ کند. ویژگی دیگرشان این است که وزن سبکی دارند. در نتیجه قابلیت نقل و انتقال و حرکت دادن هم در آن ها آسان است و همین باعث می‌ شود که نصبشان نیز سریع‌ تر و راحت‌ تر باشد.

همچنین: خرید درب ABS

کاربرد درب ام دی اف

شما می‌ توانید درب ام دی اف را در محیط‌ های مختلف استفاده کنید. قابلیت استفاده از آن ها در ساختمان‌ های مسکونی و اداری وجود دارد و یک درب کاملاً مقاوم به حساب می‌ آید. اینکه شما بخواهید آن ها را در کدام قسمت از محیط قرار دهید، هم اهمیت بسیار زیادی دارد و باید به طراحی روکش و جنس آن دقت داشته باشید.‌ فقط باید این نکته را در نظر بگیرید که اگر برای محیط‌ های مرطوب مانند سرویس بهداشتی و حمام آن را استفاده می کنید، حتماً روکش پی‌وی‌سی یا abs روی آن استفاده کرده باشید تا آسیب نبیند.

کلام پایانی

خیلی از شما درب ام دی اف را از نزدیک دیده‌ اید و یک آشنایی با ظاهر آن دارید اما شاید ویژگی‌ های آن را ندانید. ما در این مبحث به طور کامل راجع به این قضیه صحبت کردیم و گفتیم که درب ام دی اف چه ویژگی‌ ها، مزایا و همچنین چه کاربردهایی دارد.

نکات مهمی که برای تغییر و تحول در آن ها نیاز دارید را هم برای شما توضیح دادیم. به هر حال اگر شما قصد خرید این درب ها را دارید، باید به مجموعه ای مراجعه کنید که می‌ دانید با کیفیت‌ ترین و بهترین‌ ها را ارائه می‌ دهد. ما مجموعه افرا درب را به شما معرفی می‌ کنیم که در طول سال‌ های طولانی توانسته کیفیت کارش را به اثبات برساند.

No comment

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.