انواع لولا درب ضد سرقت

در حال حاضر، سارقین به دلیل وجود درب های ضد سرقت به سختی می توانند به ساختمان و منزل کسی ورود کنند و اقدام به سرقت نمایند. اجزای درب ضد سرقت شامل چهارچوب، لولاها، دستگیره و سیستم قفل آن می باشد. لولا در واقع به قطعه ای می گویند که دو قسمت را به یکدیگر متصل و امکان حرکت بین یکدیگر را فراهم می سازد. بدون وجود یک لولای مناسب و با کیفیت، درب نصب شده نمی تواند عملکرد صحیحی داشته باشد. این مسئله در مورد درب های ورودی ساختمان اهمیت بسزایی دارد.

حتی در صورتی که درب ‌منزل شما به قفل ‌هایی با امنیت بالا همچون قفل های دیجیتال مجهز باشد، اگر دارای لولاهای امنیتی نباشد ممکن است عملکرد خوبی از خود نشان ندهد. در این مطلب قصد داریم تا توضیح دهیم لولا درب ضد سرقت چیست و انواع آن کدام است.

لولا درب ضد سرقت چیست؟

از اصلی ترین یراق آلات درب، لولای آن می باشد. چراکه وزن کل درب بر روی این قطعه قرار می گیرد. علاوه براین، لولا سیستمی را ایجاد می کند که درب با حرکت حول یک محور، به آسانی و بی دردسر باز و بسته خواهد شد. لولا در درب های ضد سرقت به دو صورت مورد استفاده قرار می گیرد. در یک نوع، لولا را تنها از داخل می توان مشاهده نمود و در مدلی دیگر لولا به طور کامل درون درب مخفی شده و از هیچ سمتی نمی توان آن را رویت کرد.

شكل ظاهري و كاربرد لولاها در اقسام در‌ب هاي ساختماني با توجه به وزن درب ضد سرقت، شیوه تولید، فرم و نوع كاربري كه دارد متفاوت می باشد. لولاي درب ضد سرقت می بایست دارای مقاومت وکیفیت بالايي باشد تا بتواند وزن زیاد درب را تحمل نماید. ویژگی برجسته لولاهای مورد استفاده در درب های ضد سرقت این است که سارقین نمی توانند آن ها را به سادگی و از طریق اهرم کردن باز نمایند.

انواع لولا درب ضد سرقت

معرفی انواع لولا درب ضد سرقت

همانگونه که بیان کردیم، لولاهای انواع درب ضد سرقت توود، روکش فلز، مدرن و… جهت بالا بردن امنیت درب و جلوگیری از ورود افراد ناشناس به داخل ساختمان طراحی می شوند. این لولاها بخش مهمی از ساختار درب هستند و عموما از متریالی همچون فولاد یا آلومینیوم تولید می شوند. در ادامه انواع لولا درب ضد سرقت را معرفی می کنیم تا به راحتی تصمیم بگیرید کدام مدل برای درب منزل شما مناسب ‌تر می باشد:

فولادی

لولای فولادی یکی از متداول ترین انواع لولاهای درب ضد سرقت است. ضخامت این محصولات معمولاً بین 1.2 تا 2 میلی متر می باشد و سبب افزایش مقاومت در برابر ضربه و نفوذ خواهند شد.

تخت

این نوع لولا از دو بال ساخته می شود که از طریق یک پین به شکل پرس یا جدا شدنی به یکدیگر وصل خواهند شد. از این مدل لولا بیشتر برای درب ‌های داخلی و ورودی استفاده می گردد.

ضد حریق

این مدل، از متریال ضد حریق همچون فولاد ضد آتش تشکیل می شود. این لولاها قابلیت مقاومت در برابر حرارت و آتش سوزی را دارند و در صورت بروز حریق آسیبی نخواهند دید.

گردان

این نوع لولا یک قطعه کاربردی برای درب ‌هایی است که وزن بیشتری دارند. بخش مرکزی این نوع لولاها از دو محور تو خالی استوانه‌ای شکل ساخته شده که می بایست آن ها را از طریق قطعه ای دیگر به قاب پیچ نمایند.

ضد برش

لولاهای ضد برش از موادی مانند فولاد با کیفیت تولید می ‌شوند که دشواری در برش آن ها را افزایش می ‌دهد. این محصولات عموما در درب ‌هایی با امنیت بالا استفاده می ‌شوند.

مخفی

لولای مخفی از انواع جدید لولای درب ضد سرقت می باشد که فقط برای درب هایی که وزن کمی دارند، قابل استفاده می باشد. این لولاها اکثرا در فضاهای شیک و خاص به منظور افزایش زیبایی محیط به کار برده می شوند. چراکه لولای مخفی در درون کلاف و چهارچوب درب قرار می گیرد و در زمان باز و بسته نمودن درب، این قطعه قابل مشاهده نیست.

تعداد لولاهای مورد نیاز جهت نصب درب ضد سرقت

جهت تعیین تعداد لولاهای مورد نیاز برای درب ضد سرقت، در نظر گرفتن ارتفاع درب مهم ترین فاکتور می باشد. در مجموع، می بایست در هر تقریبا 75 سانتی‌ متر، یک لولا نصب شود. ناگفته نماند که این تعداد برای درب ‌هایی است که دارای عرض استاندارد می باشند. عموما هنگامی که عرض درب بیشتر از حد استاندارد است، از یک لولای اضافه جهت تحمل وزن درب استفاده می کنند. قیمت لولاها بر اساس نوع، جنس و همچنین محل نصب و نحوه استفاده از آن ها متغیر می باشد. در حقیقت، هر چه کیفیت ساخت این محصولات بهتر باشد، دارای قیمت بیشتری خواهند بود. هنگام تهیه لولای درب باید به نوع و متریال درب توجه نمایید و طبق آن لولا را خریداری کنید.

No comment

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.