روکوب درب ضد سرقت چیست؟

همه می دانیم که درب های ضد سرقت امروزه یکی از مهم ترین ترین و اساسی ترین اجزاء ساختمان های مسکونی، اداری و تجاری هستند و جایگاه ویژه ‌ای را در جوامع به خود اختصاص داده اند. این درب ها همچون تمامی محصولات دیگر که برای ایجاد امنیت و آرامش از آن ها استفاده می کنیم، دارای قسمت های گوناگونی می باشند. افزون بر بخش ‌هایی همانند لایه ها، چهارچوب، قفل، یراق آلات و سایر اجزای درب ضد سرقت، یک ابزاری به نام روکوب وجود دارد که جهت زیبایی درب مورد استفاده قرار می گیرد.

در صورتی که در مورد روکوب درب ضد سرقت اطلاعات زیادی ندارید، در این مطلب که یک راهنمای خرید روکوب است، با ما همراه باشید. ما قصد داریم علاوه بر معرفی روکوب به بیان ویژگی ها و مزایای آن نیز بپردازیم.

روکوب درب ضد سرقت چیست؟

تهیه درب ضد سرقت با خرید روکوب همراه می باشد و یکی از اجزای مهم آن محسوب می شود. این درب از متریال های متنوعی تولید می شود و در افزایش امنیت درب نقش خاصی ندارد. این ابزار بیشتر جهت زیبایی ظاهری و جلوه چهار چوب درب مورد استفاده قرار می گیرد. روکوب ها به شکل L طراحی می شوند و می بایست آن ها را بر روی چهارچوب نصب نمایید. بنابراین، می توان اینگونه بیان کرد که روکوب درب ضد سرقت فقط یک پوشش می باشد که در نمای چهار چوب و خود درب تاثیر زیادی دارد. تنوع رنگ و مدل در روکوب ها به قدری زیاد است که برای همه سبک ها و دکوراسیون های مختلف می توان از آن ها استفاده نمود.

روکوب درب ضد سرقت چیست؟

ویژگی ‌های روکوب درب ضد سرقت

روکوب ها دارای ویژگی های زیادی می باشند که در ادامه به مهم ترین خصوصیات آن ها اشاره شده است:

  • روکوب درب ضد سرقت مدرن با رویه ‌ای از جنس چوب راش، گردو، پی وی سی و یا ام دی اف پوشانده می شود.
  • این محصول شکل ال مانندی دارد و سبب می شود که چهارچوب درب را از سمت نمای آن کاملا پوشش دهد.
  • امکان تولید و ساخت روکوب در سایز و ضخامت های گوناگون وجود دارد.
  • رکوب‌ ها عموما به دو دسته تخت و ترک تقسیم می ‌شوند که نوع ترک آن منحنی شکل است.
  • در بخش بالای روکوب می توان یک تاج نصب نمود.
  • روکوب‌ ها کم وزن و سبک بوده و به جای قرنیز قابل استفاده می باشند.
  • این ابزارها بر روی چهارچوب های گوناگون درب با جنس ‌های متنوع نصب می‌ شوند.

مزایای استفاده از روکوب درب

در مجموع، روکوب باعث می ‌شود که چهارچوب فلزی درب با بدنه آن از لحاظ شکل ظاهری و رنگ متناسب تر باشد. در این بخش برجسته ترین مزایای روکوب را نام می بریم:

  1. قیمت مناسب و مقرون به صرفه
  2. نصب راحت، سریع و بی دردسر
  3. پوشش کامل چهارچوب فلزی
  4. تنوع بالا در طرح، رنگ و مدل های گوناگون
  5. امکان نصب بر روی همه درب های ضد سرقت
  6. پوشش آسیب دیدگی ‌های جزئی ناشی از تعویض درب
  7. جلوگیری از آسیب ‌دیدگی چهارچوب و رنگ ‌پریدگی آن

روکوب درب ضد سرقت برای جذاب و خاص نمودن درب به کار برده می شود. بیشتر ساختمان هایی که شکیل و زیبا هستند، از روکوب و تاج برای ایجاد جلوه ای چشم نواز استفاده می کنند.

نصب روکوب درب ضد سرقت

در صورتی که قصد دارید یک روکوب مناسب نصب نمایید، در وهله اول باید درب ضد سرقت مورد نظر خود را توسط افراد متخصص نصب کنید. اگر در هنگام نصب درب لابی، به دیواره های اطراف چهارچوب صدمه وارد شد، اصلا نگران نباشید. زیرا روکوب ها روی درب ها را به طور کامل می پوشانند و آسیب دیدگی نمایان نخواهد شد. پس از نصب درب ضد سرقت، موقع نصب روکوب می باشد که این کار را نیز می بایست یک فرد متخصص و با تجربه انجام دهد تا برای بقیه نقاط درب مشکلی پیش نیاید و این کار با ظرافت و تمیزی کامل انجام شود.

نتیجه گیری

همانطور که بیان کردیم، یکی از اصلی ‌ترین کاربردهای روکوب زیبایی بخشیدن به دکوراسیون داخلی منازل و نمای ساختمان ها می باشد. یقینا درب ضد سرقت بدون نصب روکوب، زیبایی ظاهری نخواهد داشت. از این رو، توصیه می کنیم که بعد از تهیه درب ضد سرقت حتما یکی از انواع روکوب را خریداری نمایید. این ابزار ویژگی های زیادی دارد که ما در این مقاله به بیان قابل توجه ترین آن ها پرداختیم. در آخر، پیشنهاد ما کمک از افراد مجرب برای نصب روکوب ها می باشد. امیدواریم که مطالب ارائه شده در مورد روکوب برای شما عزیزان مفید بوده باشد.

No comment

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.