تجهیزات درب های ضد سرقت

در زمان خرید درب خانه، توجه به تجهیزات درب های ضد سرقت بسیار امری بسیار ضروری می باشد. برای آشنایی با تجهیزات مورد استفاده در انواع درب های ضد سرقت با ما همراه باشید.

اجزای درب های ضد سرقت به شرح زیر می باشد:

  •  دستگیره
  •  لولا در
  •  چهار چوب
  •  عایق
  •  قفل
  •  رویه
  •  ورقه فلزی
  • کلاف فلزی

در ادامه سعی می کنیم به صورت مفصل هر کدام را بررسی نماییم.

عایق بندی

یکی از مهم ترین مسائل در خرید درب های ضد سرقت و حریق، عایق بندی درست و استاندارد آن است. فضای خالی بین ورقه‌ های فلز و رویه درب اصلی ضد سرقت باید توسط پشم شیشه و سایر تجهیزات به صورت کامل درزگیری شود تا از انتقال گرما آتش، حریق و پخش آن در کل ساختمان جلوگیری نماید. برای پوشش فاصله بین درب و چهار چوب در می‌ توانید از پوشش های پلاستیکی چسبنده استفاده نمایید.

لولا درب

لولا یکی دیگر از تجهیزات و وسایل مورد نیاز برای ساخت درب های ضد سرقت بوده و در صورت استفاده از لولا های بی کیفیت مشکلاتی را می تواند در طولانی مدت برای شما به وجود آورد. همچنین لوله های بی کیفیت باعث ورود آسان سارقین به داخل خانه و یا واحد تجاری شود. نوع درب را در نظر بگیرید و در صورتی که از درب های سنگین فلزی استفاده می کنید، لولا هایی را خریداری نمایید که تحمل وزن درب های سنگین را داشته باشند. در خرید لولا درب های ضد سرقت از فروشنده محترم تقاضای لولای بلبرینگ دار نمایید.

قفل درب های ضد سرقت

قفل نیز یکی از شاخص‌ های مهم در انتخاب درب ضد سرقت می باشد. قفل های کارتی، اثر انگشت یا کلیدی محبوب ترین قفل های درب های ضد سرقت می باشد. که در کشور ما بیشتر از گفته های کلیدی استفاده می شود. برای نتیجه بهتر سعی کنید از قفل های ضمانت دار و با کیفیت خریداری نمایید تا در در طولانی مدت موجب خرابی یا تعویض قفل نشود.

قفل درب ضد سرقت

نوع کلید

دو نوع کلید در ساخت درب های ضد سرقت استفاده می شود. قفل کلید اصلی و کلید کارگری که در راستای تولید و مونتاژ در برای آزمایش استفاده می شود و این سری قفل ها پس از ساخت از رده خارج می شوند و کلید های اصلی در دسترس قرار می‌ گیرد.

موارد مهم درخرید دستگیره

دستگیره درب های ضد سرقت علاوه بر کیفیت و زیبایی آن، جنس محصول مورد توجه بسیاری از افراد قرار می‌ گیرد. دستگیره هایی که به صورت آسان و نرم باز و بسته شوند، بسیار محبوب و همه پسند هستند. اکثر دستگیره های درب به شکل دکمه های بیضی شکل و اهرمی بوده و از جنس استیل ضدزنگ استفاده شده یا جنس فلزی و فولادی دارند که با رنگ نیکل رنگ آمیزی می شود. از بین طرح های موجود می توانید یکی از دستگیره های موردنظر را پسند کرده و انتخاب نمایید

در ادامه بررسی تجهیزات درب های ضد سرقت چهارچوب مورد استفاده این سری درب ها را مورد بررسی قرار می دهیم.

انواع فریم یا چهار چوب درب های ضد سرقت

چهارچوب های در ضد سرقت را از دو نوع چوبی و فلزی می سازند که برای ساخت چهار چوب چوبی باید از ضخامت به قطر بیشتری استفاده شود. با توجه به اینکه چهار چوب های از فلزی از فولاد ساخته می‌شوند و تا دمای ۲۲۰ درجه مقاوم می کنند. در برابر حریق و زلزله داشته تا در مقابل آتش سوزی شکل اصلی خود را از دست ندهد. در خرید درب های ضد سرقت به چهار چوب مورد استفاده دقت نمایید. چهار چوب‌ های فلزی از مقاومت بیشتری برخوردار هستند

ورقه فلزی

ورقه فلزی برای درب های فلزی و چوبی مورد استفاده قرار می گیرد تا مقاومت درب ها افزایش پیدا کند. در صورت استفاده نکردن از ورقه فلزی تبدیل به درب های ساده و معمولی می شود. پس در خرید درب های ضد سرقت از وجود ورقه فلزی و نوع آن از فروشنده اطلاع یابید.

در کنار ورقه فلزی از کلافه و کمربندهای مخصوص نیز برای محکم کردن درب مورد استفاده قرار می گیرد که می تواند امنیت خانه در مقابل سرقت، آتش سوزی، حریق، سر و صدا را تا حد قابل ملاحظه‌ای افزایش دهد.

رویه

زیباترین بخش درب ضد سرقت رویه درب بوده که با انواع چوبی و فلزی و با طرح و رنگ های خاصی تزئین می‌ شود. رویه های درب چوبی ضخیم تر از درب های فلزی بوده و دارای طرح و رنگ های بسیار زیبایی می باشد. همچنین اگر در محیط های مرطوب از درب های ضدسرقت استفاده می نمایید، می توانید از رویه های pvc و پلاستیکی برای این محیط ها استفاده نمایید که از عمر طولانی تری نسبت به درهای چوبی و فلزی برخوردار هستند. درب های چوبی، قابل تزیین و تراشکاری بوده و می توان طرح های بسیار زیبایی بر روی آن ایجاد کرد.

امیدواریم اطلاع از تجهیزات درب های ضد سرقت برای شما در هنگام خرید مفید باشد.

مطالب مرتبط:

No comment

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.