نحوه رگلاژ درب ضد سرقت

نحوه رگلاژ درب ضد سرقت


آیا درب های ضدسرقت نیاز به رگلاژ دارند؟ رگلاژ درب های ضد سرقت چگونه انجام می شود؟ آیا یک فرد عادی می تواند درب را رگلاژ کند؟ با ما همراه باشید تا به این گونه سوالات پاسخ دهیم و با نحوه رگلاژ درب ضد سرقت آشنا شوید.

همانطور که می دانید رگلاژ درب وابسته به لولا بود و لولا تاثیرگذارترین قسمت درب در رگلاژ است. لولا یک قسمت مهم از درب محسوب می شود که مقاومت بالایی داشته و نگه داری لنگه در چهارچوب را انجام می دهد.

چه زمانی باید درب ضد سرقت را رگلاژ کرد؟

گاهی درب ها به دلایل مختلفی سر و صدا تولید می کنند. صداهای که اغلب آزاردهنده است. علت ایجاد صدا مواردی نظیر خرابی قفل، شکستگی یا خرابی لولا  می باشد. برخی مواقع درب داخلی به سختی باز و بسته می شود و صدا ایجاد می کند علت این صدا از دست دادن حالت رگلاژ درب است.

علت از دست دادن حالت رگلاژ

خوردگی و ضعف در قسمت لولا درب، نشست کردن واحد، گاهی فشار بیش از اندازه و حتی آسیب دیدگی روکش یک درب ضد سرقت عواملی هستند که سبب می شود درب ضد سرقت از حالت رگلاژ خود خارج شود و در نهایت صدا تولید کرده و به سختی باز و بسته شود.

حال برای تنظیم کردن درب و رگلاژ آن باید چه کاری انجام دهیم. در ادامه نحوه رگلاژ درب ضد سرقت را مورد بررسی قرار می دهیم.

رفع مشکل و خرابی درب ها

به صورت کلی زمانی که درب ضد سرقت دچار مشکل می شود بایستی موارد زیر را مورد بررسی قرار داد تا علت را کشف کرده و اقدام به رفع آن کنید.

قفل و مغزی قفل باید بررسی شوند.

سالم بودن و بی نقص بودن روکش درب باید بررسی شود.

بررسی یراق آلات تعمیر و تعویض آنها در صورت نیاز

بررسی و رگلاژ درب ضد سرقت

رگلاژ درب ضد سرقت

نحوه رگلاژ درب ضدسرقت

همواره به این موضوع توجه داشته باشید که درب ضدسرقت، دارای یراق آلات و بخش های مختلفی است و برای تعمیر و بررسی آن نیاز به تخصص می باشد. بهتر است تمامی مراحل توسط یک تعمیرکار که دانش و مهارت کافی دارد انجام شود.

در صورتی که فرد تخصص کافی نداشته باشد به سایر قطعات آسیب می زند.

میزان فاصله لولا، نحوه جای گیری آن از مواردی است که تنها یک فرد با مهارت می تواند بررسی کند و در صورتی که فرد تجربه نداشته باشد خسارت مالی بوجود می آید.

یک تعمیرکار حرفه ای تمام ابعاد را مورد بررسی قرار می دهد و در صورت نیاز درب ضدسرقت را رگلاژ می کند.

گاهی برای رگلاژ درب، نیاز به یک لولای کمکی است یا واشرهای خاص مخصوص درب ضدسرقت نیاز است. به همین دلیل توصیه می شود برای تعمیر و رگلاژ آن با یک متخصص با مهارت کمک بگیرید.

اغلب درب های ایرانی به نسبت درب های خارجی راحتر رگلاژ می شوند. لیکن رگلاژ برخی از درب ها مانند درب های چینی بسیار دشوار است. حتی برخی مواقع نیاز است برای نصب لولاها و انتقال آن ها جوشکاری انجام شود.

همچنین در مواردی که  لولا از دو طرف به صورت مخفی است باید متخصص با تجربه آن را رگلاژ کند. همواره توجه داشته باشید که لولا نقش مهمی در درب های ضدسرقت دارد. لولا لنگه درب را در قسمت چهارچوب نگه می دارد.

چگونه از خرابی درب ضدسرقت جلوگیری کنیم؟

برای جلوگیری از ایجاد مشکل در درب های ضدسرقت بهتر از هر از چندی قسمت لولا و قفل را روغن کاری کنیم. تمیز کردن روکش درب با دستمال مرطوب هم موثر است.

رفع صدای درب ضدسرقت

در صورتی که درب ضد سرقت واحدتان در زمان باز و بسته شدن صدا می دهد باید به دنبال رفع مشکل باشید تا مجبور به صرف هزینه زیاد نشوید.

برای برطرف کردن صدای جیر جیر در مرحله اول تنهاروی لولا روغن بریزید و آن را به صورت دوره ای روغن کاری کنید. در صورتی که همچنان درب صدا میداد بایستی میخ لولا را خارج کرده و با استفاده از یک انبردست آن را در جهت عقربه های ساعت بچرخانید. پس از خارج نمودن میخ بر روی آن روغن یا گریس بریزید.

در صورتی میخ زنگ زده بود باید آن را به وسیله سیم ظرفشویی یا یک پارچه زبر تمیز کرد.

همچنین می توان پس از خارج کردن لولای درب روی آن پارافین شمع آب شده ریخت. توجه داشته باشید پس ریختن پارافین درب را مدت کوتاهی ( حدودا ده دقیقه ) باز و بسته کنید.

 

No comment

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.