درب ضد آب ABS چه خصوصیاتی دارد؟

درب های ضد آب ABS شامل درب هایی می باشند که از مواد ABS ساخته شده اند و در برابر رطوبت و پوسیدگی مقاومت دارند. ABS به علت داشتن ویژگی های خاص به عنوان یک ماده ساختمانی مناسب برای درب های ضد آب استفاده می شود. از درب های ABS به دلیل داشتن مقاومت در برابر ضربه می توان به عنوان نوعی درب ضد سرقت نیز یاد کرد. این درب ها دارای ویژگی های دیگری همچون استحکام بالا و پایداری در برابر تغییرات دما نیز می باشند. بهترین مکان ها جهت استفاده از درب های ABS، مکان های مرطوب و شرجی هستند.

در این مطلب قصد داریم تا خصوصیات مهم و برجسته درب های ABS را برای شما بیان کنیم تا در هنگام خرید این نوع درب بتوانید انتخاب مناسب تری داشته باشید.

روش ساخت درب های ضد آب ABS

روند ساخت درب ضد آب ABS در مقایسه با سایر درب ها طولانی تر و دشوار تر است. این نوع درب با دارا بودن لایه‌ های ضد آب و عایق در برابر نفوذ رطوبت، محصولی خاص و متفاوت و نوعی ابتکار عمل محسوب می ‌شود. جهت تولید درب های ABS عموما باید چندین مرحله طی شود. درب های ضد آب ABS به طور کلی، از سه بخش کلاف داخلی، روکش ام دی اف و در نهایت روکش ای بی اس تشکیل می شوند. کلاف داخلی این درب ها از با کیفیت ترین چوب ها همانند چوب های روسی ساخته می شود که ماندگاری بسیار بالایی دارد.

بعد از طراحی و تولید درب ها ورق MDF بر روی درب نصب می گردد. در آخر هم روکش ABS بر روی درب خام قرار می گیرد و قسمت های گوناگون درب پرس می شود. در این درب ها تمامی سطوح درب را با ABS می پوشانند و بدین صورت درب ضدآب خواهد شد. مواد تشکیل دهنده درب های ABS مواد پلیمری بوده که نفوذ آب به این نوع مواد غیرممکن خواهد بود.

از درب HDF اچ دی اف زمانی می توانید استفاده کنید که نخواهید تنوع ایجاد کنید و درب ها شبیه هم باشند که این نوع از درب های داخلی قابلیت نصب انواع قفل و دستگیره را دارد.

درب ضد آب ABS چه خصوصیاتی دارد؟

ویژگی ها و خصوصیات درب های ضد آب ABS

درب ‌های ضد آب ABS دارای ویژگی ها و خصوصیات قابل توجهی می باشند که در ادامه به بیان آن ها می پردازیم:

ضد آب بودن

ضد آب بودن و مقاومت در برابر رطوبت اصلی ترین خصوصیت این درب ها می باشد. ABS یک ماده ضد آب است که باعث می‌شود درب‌ های ساخته شده از آن مقاومت بیشتری در برابر رطوبت و آب داشته باشند. این ویژگی آن ها را برای استفاده در مناطقی با شرایط آب و هوایی خاص همچون حمام‌ ها، دستشویی ‌ها، آشپزخانه ‌ها و سایر محیط‌ های مرطوب مناسب می ‌کند.

مقاومت و استحکام بالا

ABS دارای مقاومت بسیار خوبی در برابر ضربه، فشار و خمش است. این درب ها برای استفاده در محیط هایی که ممکن است مورد ضربه یا استفاده شدید قرار بگیرند، مناسب هستند. درب ‌های ABS عموما مقاومت بالایی در برابر خراشیدگی و سوراخ شدن دارند.

قابلیت طراحی و رنگ آمیزی

ای بی اس یک ماده سبک است که ساخت درب را آسان می کند. همچنین، درب های ABS قابلیت رنگ آمیزی را دارند و بنابراین به راحتی قابل طراحی و سازماندهی با سبک دکوراسیون داخلی می ‌باشند.

عایق حرارتی

ABS دارای خواص عایق حرارتی بسیار خوبی است که می‌ تواند در حفظ دما در محیط‌ هایی مانند سونا کمک کند. این ویژگی سبب می ‌شود درب‌ های ABS بتوانند از تلفات حرارتی جلوگیری کنند و محیط را به صورت مطلوبی عایق نمایند.

مقاومت شیمیایی

درب های ABS دارای مقاومت مطلوبی در برابر اکسیداسیون و مواد شیمیایی هستند. در واقع، درب ‌های ABS می ‌توانند در معرض مواد شیمیایی قرار بگیرند و هیچگونه آسیبی نبینند.

نصب آسان

یکی از ویژگی های مهمی که در مورد درب های ABS وجود دارد این است که بسیار ساده و سریع نصب می شوند. در مدت زمانی کوتاه می توان این درب ها را در جاهای مختلف نصب نمود. تعمیر این درب ها نیز راحت می باشد و اگر برای آن ها مشکلی ایجاد شود و یا آسیب ببینند می توان بدون جا به جایی و با هزینه ای ناچیز این محصولات را در همان محل تعمیر کرد.

قیمت درب ضد آب  ABS

قیمت درب های ABS بسیار مناسب و به صرفه است و برای خرید این درب ها نیازی به پرداخت هزینه های گزاف نمی باشد. این درب ها افزون بر داشتن قیمتی مطلوب، در عین حال از مقاومت بالایی برخوردار هستند. در تعیین قیمت درب های ضد آب ای بی اس موارد گوناگون دیگری نیز موثر هستند که باید مد نظر قرار دهید. از فاکتورهای دخیل در قیمت درب های ضد آب  ABSمی توان به میزان قابلیت ضد آب و ضد رطوبت بودن این درب ها اشاره نمود.

No comment

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.