تفاوت درب معمولی با درب ضد سرقت

درب ها نقطه ورود به هر مکان و یکی از اصلی ترین اجزای هر ساختمان و آپارتمانی می باشند. برای کسانی که قصد خرید انواع درب و به ویژه درب ورودی را دارند، اطلاع از تفاوت های درب ضد سرقت و درب های معمولی از اهمیت زیادی برخوردار است. دربی که در برابر هرگونه ضربه و تخریب مقاوم باشد و از ورود سارقین و افراد ناشناس به محل کار یا منزل شما جلوگیری می نماید، درب ضد سرقت است. یکی دیگر از انواع درب ضد سرقت، درب ضد سرقت CNC است که قابلیت نصب قفل های دیجیتال را دارد و همچنین ضد صوت و حرارت است.

در واقع، تفاوت درب ضد سرقت با درب معمولی کاملا مشخص می باشد. درب های ضد سرقت مدرن دارای جنبه امنیتی و حفاظتی می باشند، در صورتی که درب های معمولی تنها قابلیت حفظ حریم را دارند. با توجه به اهمیت این موضوع و جهت آگاهی بیشتر شما در این مورد تصمیم گرفته ایم تا در این مطلب تفاوت درب معمولی با درب ضد سرقت را بررسی نماییم.

 

.

تفاوت درب معمولی با درب ضد سرقت

بررسی تفاوت درب معمولی با درب ضد سرقت

در این بخش به بیان تفاوت های قابل توجه این دو درب می پردازیم تا شما هنگام خرید بهترین گزینه را انتخاب کنید:

امنیت درب

بی شک می توان بیان کرد که اصلی ترین تفاوت درب های ضد سرقت با درب های معمولی میزان امنیت هر یک می باشد. تامین امنیت بالا، مهم ترین علت محبوبیت درب های ضد سرقت است. به کارگیری فلزات با کیفیت و مقاوم جهت ساخت درب های ضد سرقت، امنیت بی نظیری را برای این درب ها ایجاد نموده است و ایمنی این محصولات را در برابر ورود سارقین بالا برده است. درب های ضد سرقت در مقایسه با درب های معمولی دارای ضخامت بیشتر، تعداد لولاهای بیشتر، جنس مستحکم تر و قفل های هوشمندی هستند که این فاکتورها به طرز چشمگیری امنیت آن ها را افزایش می دهد.

متریال مورد استفاده در درب

در ساخت درب های معمولی عموما از مواد مقرون به صرفه تری مانند آهن استفاده می شود. این نوع درب ها در برابر تابش نور خورشید و رطوبت مقاوم نیستند. اما درب های ضد سرقت از متریال مرغوب و با کیفیتی همانند استیل تولید می شوند. در بسیاری از موارد، در این نوع درب ها از رویه های مستحکم و در قسمت های داخلی آن ها از ورق های فولادی استفاده  می شود. این تجهیزات از درب های ضد سرقت در برابر ضربه، فشار، آتش سوزی، سوراخ شدن و… محافظت می نماید.

به کارگیری رویه های چوبی خاص، افزون بر ایجاد استراکچر مقاوم و امنیت بیشتر سبب زیباتر و جذاب تر شدن نمای درب می شود. همچنین، قفل های به کار برده شده در درب های ضد سرقت از سیستم هوشمند خاصی برخوردار می باشد و خریداران می توانند بدون نگرانی درب منزل خود را قفل کنند و به مسافرت بروند.

عایق بودن درب

یکی دیگر از برجسته ترین تفاوت های این درب ها، عایق صدا و حرارت بودن درب های ضد سرقت است. بنابراین، شما در داخل منزل از آرامش بیشتری برخوردار خواهید بود و صدای همسایه ها و دیگر طبقات به منزل شما منتقل نمی شود. ساکت بودن محیط داخلی خانه از مواردی می باشد که آرامش و آسایش افراد را به همراه می ‌آورد. درب های ضد سرقت عایق صوت هستند و مانع از انتقال سروصدای بیرون به داخل منزل می ‌شوند.

این درب ها افزون بر عایق صوتی، عایق رطوبت و حرارت نیز می باشند. این ویژگی ها سبب می شوند تا درب عمر طولانی تری داشته باشد. اینگونه درب ها در روزهای شرجی سال آسیب نمی بینند و همچنین درب با آتش‌ سوزی از بین نمی ‌رود و داخل خانه شما همچنان امن خواهد بود.

رنگ های متنوع درب

تمایز و تفاوت درب های ضد سرقت با درب های معمولی را می ‌توان در رنگ این درب ها نیز بیان کرد. درب های ضد سرقت دارای رنگ های ثابت و با دوام می باشند. در حقیقت، رنگی که برای درب‌ های ضد سرقت به کار برده می شود، با کیفیت تر و مرغوب ‌تر از رنگ درب‌ های معمولی است.

علاوه براین، نحوه رنگ آمیزی درب های ضد سرقت سخت تر از درب های معمولی می باشد و چندین مرحله دارد. این درب ها به دلیل رنگ آمیزی ویژه، ضد ضربه، ضد خراش و ضد آب هستند و هیچگونه آسیبی نمی بینند. در مقابل، رنگ درب های معمولی ضد خراش و ضد آب نمی باشد و بعد از گذشت چند سال باید دوباره رنگ شوند.

قیمت درب‌

درب‌ های ضد سرقت به علت داشتن امنیت بیشتر، عموما از درب های معمولی گران قیمت تر هستند. درب ‌های ضد سرقت ویژگی های زیادی همچون قاب‌ های تقویت شده، قفل های هوشمند، استراکچر بسیار مقاوم و… دارند که از این طریق از ورود سارقین جلوگیری می نمایند. هزینه این درب‌ ها در مقایسه با درب‌ های معمولی بیشتر است. چراکه در تولید آن‌ ها از تجهیزات بیشتر و بهتری استفاده می ‌شود و موادی که برای تولید این درب ها به کار می برند استحکام آن‌ ها را نسبت به درب ‌های معمولی افزایش می ‌دهد.

سخن پایانی

در این مطلب به بیان تفاوت درب معمولی با درب ضد سرقت پرداختیم. امروزه، نقش درب ‌های ضد سرقت و معمولی در زندگی افراد غیر قابل انکار است. درب‌ های ضد سرقت از جمله شیوه های تاثیر گذار جهت تأمین امنیت منازل و ساختمان ها هستند. در صورتی که قصد خرید و تهیه این نوع درب ‌ها را دارید توصیه ما به شما مجموعه افرا درب می باشد که در تولید و عرضه انواع درب ‌های ضد سرقت فعالیت دارد و از شرکت ‌های با سابقه و معتبر در این حوزه است.

No comment

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.