درب ضد سرقت فلزی

عوامل اثر گذار زیادی در هنگام خرید منزل مسکونی یا واحد اداری نظیر دسترسی محلی، زیبایی و طراحی داخلی و قیمت مناسب و… وجود دارد اما مهم ترین عامل امنیت واحد آپارتمانی است که رفع این نیاز مهم توسط درب ضد سرقت فلزی یا چوبی امکان پذیر می شود.

با توجه به نقش اساسی درب های ضد سرقت در امنیت خانه ها، تولید این محصولات  پیشرفت زیادی در جهان و الخصوص در کشور ما ایران داشته است. از این رو این درب مورد توجه پیمان کار ها قرار گرفته است که در ادامه به مزیت های بیشتری از درب های ضد سرقت فلزی می پردازیم.

علاوه بر مسئله امنیت، نقش و نگار و طراحی های روی درب بسیار حائز اهمیت است زیرا که می تواند عاملی برا افزایش زیبایی دکوراسیتون واحدتان باشد.

مقایسه در های ضد سرقت چوبی و فلزی

دو نوع از جنس های درب ضد سرقت در بازار موجود هستند که یکی از آن ها درب ضد سرقت چوبی و دیگری درب ضد سرقت فلزی است در اینجا به مقایسه آن ها در مسئله امنیت، قمیمت، کیفیت و موارد دیگر می پردازیم.

با توجه به بالا بودن مقاومت فلز نسبت به چوب می توان گفت که درهای فلزی نسبت به در های چوبی استحکام و امنیت بیشتری دارند.

مزیت دیگر درب های فلزی نسبت به در های چوبی امکان کارگذاشتن قفل های مختلف و متعدد در قسمت های گوناگون آن است که این ویژگی در نمونه های چوبی میسر نیست.

به دلیل رسانا بودن فلز، به نظر می رسد که این نوع درب ها عایق مناسبی در برابر حرارت نباشند و انرژی زیادی را تلف کنند در صورتی که با پیشرفت تکنلوژی امکان عایق شدن این درب ها در برابر نفوذ گرما و سرما فراهم شده است.

برتری دیگر این درب ها مناسب بودن برای هر نوع آب و هوای جغرافیایی است و در برابر سرد و گرم شدن هوا ظاهر آن ها آسیب نمی بیند و اصطلاحا تاب برنمی دارند یا دفرمه نمی شوند.

علاوه بر اینکه عایق حرارتی هستند به علت وجود ماده ای Honeycomb  در آن عایق بسیار مناسبی برای صدا هستند و مانع ورود هرگونه آلودگی صوتی می شوند.

ویژگی مثبت دیگر درب های فلزی امکان استفاده از فرفوژه بر روی آن است که با این روش می توان طرح های شکیل تری بر روی درب های ضد سرقت استفاده کرد.

استفاده از درب های فلزی برای محیط های باز بیرونی به دلیل تابش مستمر و مستقیم خورشید  بیشتر از در های چوبی توصیه می شود.

اجزای درب ضد سرقت

در این قسمت به برخی از بخش های در ضد سرقت فلزی اشاره می کنیم.

  • انواع یراق آلات و دستگیره های مختلف.
  • نواری مخصوص در بین درز های آن برای ممانعت از ورود خاک و دود و غبار.
  • 4 تا لولای قابل رگلاژ پنهان شده
  • دارای چشمی با وسعت دید بالا
  • انواع قفل ها آن مانند قفل شب بند و قفل مولتی.

قفل مولتی به قفلی اطلاق می شود که دارای دوازده زبانه است و با چرخیدن کلید در آن این زبانه ها در جهت های مختلفی که روی درب تعبیه شده وارد می شوند و امنیت آن را چندین برابر می کنند.

ویژگی های در های ضد سرقت

از مزیت درب های ضد سرقت می توان به موارد زیر اشاره کرد.

کیفیت مناسب چهارچوب که از فولاد با ضخامت 12 سانتی متر تهیه شده است و رویه در که ازورق های فولادی در ضخامت های مختلف تهیه می شود.

امکان رگلاژ کردن درب بعد از نصب برای آن وجود دارد.

معمولا برای رنگ درب های ضد سرقت فلزی از رنگ های پودری الکترواستاتیکی استفاده می شود. این نوع رنگ ها مقاومت درب را در برابر نور خورشید بالا می برند.

نکاتی که در خرید درب های ضد سرقت باید توجه شود

این درب ها می توانند روکش چوبی نیز داشته باشند اما با این حال نیز فلز پشت آن دیده خواهد شد از این جهت در انتخاب رنگ درب به تناسب رنگی بین رنگ فلز و درب و همینطور انتخاب مناسب رنگ مناسب برای فریم و چهار چوب آن دقت کنید.

بدنه درب های فلزی از جنس فلز است پس در هنگام خرید آن به نداشتن خوردگی و هوا زدگی و موارد این چنینی علاوه بر در نظر گرفتن زیبایی آن توجه کنید.

 

No comment

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.