درب پیوت چیست؟

درب ها، از فاکتورهای مهم در دکوراسیون یک فضا محسوب می شوند و یکی از عناصر اصلی در دکوراسیون یک محیط به شمار می‌روند. درب های پیوت یا محوری، از انواع محبوب درب‌ لابی مدرن و درب داخلی می باشند که در ایجاد یک دکوراسیون مدرن دارای نقش بسزایی هستند. در حقیقت، این محصولات تبدیل به یک جزو جدا نشدنی در طراحی محیط های جدید، نوین و مدرن شده ‌اند.

این محصولات که از جدیدترین درب های عرضه شده در بازار می باشند، نسبت به درب های معمولی مدل و نصب متفاوتی دارند. درب پیوت با نام‌ هایی همچون درب لولا محوری و لولا پاشنه ای نیز شناخته می ‌شود. در این مقاله از افرا درب می خواهیم در مورد درب پیوت و موارد استفاده از آن توضیحاتی ارائه دهیم.

معرفی درب پیوت

درب های پیوت به صورتی ساخته می شوند که لولاهای مورد استفاده برای آن ها با فاصله از چهارچوب در قسمت بالا و پایین درب قرار می گیرند. درب لولا محوری، در واقع یک محصول مدرن است که نحوه باز شدن آن در مقایسه با دیگر درب های معمولی متفاوت می باشد. این نوع از درب ها با استفاده از متریال‌ های متنوعی همچون چوب و شیشه تولید می شوند. درب های پیوت را می‌توان در هر ابعادی مورد استفاده قرار دهید. این درب ها یک انتخاب ایده آل و مناسب برای ورودی های بسیار بزرگ، همانند فضای لابی می باشند.

درب پیوت چیست؟

از درب پیوت در چه مکان هایی می توان استفاده کرد؟

در این بخش می خواهیم مکان هایی را معرفی کنیم که استفاده از درب پیوت در آن محیط ها بسیار مناسب است:

  1. درب داخلی منازل: در صورتی که فضای بزرگی در منزل خود دارید، نصب درب های لولا محوری یکی از مناسب ترین گزینه ها است.
  2. درب ورودی: اگر منزل شما در شرایط آب ‌و هوایی مناسبی قرار دارد، درب ‌های پیوت برای ورودی خانه مناسب می باشند. اما در صورتی که بارندگی یا طوفان در محل زندگی شما زیاد باشد، پیشنهاد می کنیم از این درب ‌ها برای ورودی منزل استفاده نکنید.
  3. درب حمام: بر اساس معماری نوین و مدرنی که برای منازل انتخاب می شود، استفاده از درب پیوت شیشه‌ ای با شیشه مات برای درب حمام یک گزینه ایده آل است.
  4. درب رستوران: نصب درب لولا محوری در رستوران ها علاوه بر ایجاد زیبایی، برای پیش خدمت هایی که سینی به دست دارند و بدون فشار دست می توانند درب را باز کنند بسیار مناسب می باشد.
  5. درب اتاق لباس: در حال حاضر، در اتاق‌ ها به جای کمد دیواری، اتاقی برای لباس ‌در نظر می گیرند. ولی نصب یک درب لولایی در این مکان، جلوه آن محیط را از بین می برد. بنابراین، تهیه یک درب پیوت یا لولا پروانه ‌ای گزینه خوبی است.

درب پیوت یا لولا پاشنه ای چه مزایایی دارد؟

در ادامه به توضیح مزایای استفاده از درب پیوت می پردازیم:

طراحی و ساختار

در صورتی که به طراحی و استراکچر درب‌ های لولا محوری دقت داشته باشید، در می یابید که بزرگی ابعاد آن نه تنها فضای داخلی محیط را اشغال نمی‌ کند، بلکه در فضای آن محیط صرفه ‌جویی خواهد شد. علی رغم اینکه این درب ها در ابعاد بزرگ تولید و نصب می‌ شوند، اما به منزل شما جذابیت خاصی می ‌بخشند.

عدم نیاز به نصب چهارچوب

درب‌ های پیوت نیازی به قرار دادن چهارچوب ندارند. این ویژگی سبب شده تا جلوه و زیبایی محیط بیشتر شود. چراکه دیگر به کندن دیوارها و زمین نیازی نمی باشد. نصب و اجرای این درب ها نیز بسیار آسان و بی دردسر است.

قابلیت ساخت با متریال مختلف

یکی دیگر از مزیت های این درب ها، امکان طراحی و ساخت با ابعاد و متریال دلخواه شما است. درب ‌های لولا محوری در ابعاد گوناگون تولید می ‌شوند و افراد می ‌توانند با توجه به سلیقه و نیاز خود، محصول مورد پسند را در رنگ ‌ها و متریال ‌های متنوعی همچون چوب، فلز و شیشه سفارش دهند.

ظاهر زیبا

درب های پیوت بر خلاف درب های معمولی، دارای ظاهری زیبا و لوکس هستند. از این رو، می توان از این محصولات در فضاهای گوناگون استفاده نمود. به ویژه در محیط هایی که دارای طراحی مینیمال و مدرن می باشند، نصب درب های پیوت بسیار مناسب است.

ایمنی و مقاومت بالا

با وجود اینکه درب ‌های پیوت دارای وزن زیادی هستند، ولی از ایمنی و مقاومت بسیار خوبی برخوردار می باشند. در ساخت این محصولات لولاهای فلزی و مستحکم به کار برده می شود. درب های ‌لولاپروانه‌ ای قابلیت باز شدن از هر دو طرف را دارند و تمامی اجزای آن با دستگاه های پیشرفته ساخته می شوند. بنابراین، با تجهیز نمودن این نوع درب، می توان از آن به عنوان درب ضد سرقت استفاده کرد.

نکات مهم قبل از خرید درب پیوت

هنگام خرید درب های پیوت می بایست به یک سری نکات توجه داشته باشید تا بتوانید یک درب مناسب را تهیه نمایید. برخی از این موارد شامل دقت به جنس، دستگیره، طرح درب، اندازه آن و سیستم قفل می باشند. فاکتور مهم در زمان خرید درب لولا محوری این است که اطمینان حاصل کنید که فضای کافی برای حرکت آزادانه درب وجود داشته باشد و مانعی سر راه آن قرار نگیرد. انتخاب مواد مقاوم و باکیفیت برای درب و اطمینان از نصب حرفه ‌ای آن از اهمیت بسیار زیادی برخوردار می باشد.

No comment

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.