مزایا و معایب درب های PVC

درب ها از اصلی ترین ارکان یک ساختمان محسوب می شوند. وقتی به دنبال یک درب مقاوم در برابر آب می گردید، درب های PVC و درب ABS ضد آب ساده از گزینه های مناسب می باشند. همانطور که از نام این درب ها مشخص است، عایق رطوبتی هستند و از خروج بخار آب به محیط خارجی جلوگیری می نمایند. درب های پی وی سی از نظر ظاهری تفاوت چندانی با درب های معمولی ندارند، اما جهت داشتن مقاومت کافی در برابر رطوبت از استراکچر و پوشش متفاوتی برخوردار هستند.

به کارگیری درب های پی وی سی محدودیتی برای استفاده ندارند. این مدل درب ها در طرح ها و مدل های گوناگون به شکل درب PVC تک ‌لنگه، یک و نیم لنگه و دو لنگه در ساختمان ها مورد استفاده قرار می گیرند. در ادامه این مطلب می خواهیم به بیان مزایا و معایب درب های PVC بپردازیم.

بررسی درب های ضد آب PVC

درب های پی وی سی به درب های ضد آب معروف هستند. PVC، نوعی پلاستیک با چگالی بالا می باشد که در برابر رطوبت و آب مقاومت بسیار خوبی دارد. نظر به اینکه درب ‌های سرویس بهداشتی و حمام در مقایسه با سایر درب های ساختمانی بیشتر در معرض رطوبت قرار می گیرند، در طول زمان ممکن است دچار پوسیدگی شوند. بنابراین، درب های مورد استفاده برای این قسمت ها باید ضد آب باشند. درب‌ های پی وی سی با جنس ‌های متنوعی تولید می شوند که از جمله پرکاربرد ‌ترین آن ها می توان به درب ‌های PVC، ABS و پلی وود اشاره نمود. امروزه، درب های پی وی سی به دلیل داشتن ویژگی ها و مزایای قابل توجه، به عنوان درب های داخلی بسیار محبوب می باشند.

مزایا و معایب درب های PVC

مزایای درب های پی وی سی

در این بخش می خواهیم مزایای درب های پی وی سی را شرح دهیم:

  • مهم ترین ویژگی این درب ها این است که در مقابل آب و رطوبت مقاومت بسیار خوبی دارند و صدمه نمی بینند.
  • درب‌ های پی وی سی نسبت به درب های فلزی و چوبی دارای قیمت مناسب تری هستند. باتوجه به کیفیت این محصولات، قیمت آن ها به صرفه است و در مورد هزینه‌ نصب نیز به همین شکل می باشند.
  • این درب ‌ها به علت برخورداری از سطح صاف و ساختار خاص خود، در مقایسه با دیگر درب ‌ها به تعمیر و مراقبت کم‌ تری نیاز دارند. با استفاده از یک شوینده ملایم و حوله می توان سطح این درب ها را تمیز نمود.
  • ویژگی قابل توجه دیگر این درب ها، ضد خش بودن آن ها است. به همین دلیل، برای چندین سال دارای ظاهر زیبا و جذاب خواهند بود.
  • درب های پی وی سی بسیار سبک وزن هستند و به همین علت نصب این محصولات آسان است. همچنین، بار اضافه ای روی ساختمان وارد نمی کنند.
  • حشرات و موریانه‌ ها برای درب ها مشکل ساز هستند. در اکثر اوقات، تنها روش خلاص شدن از شر این آفات، تعویض درب می باشد. استفاده از درب ‌های PVC چنین مشکلی را پیش نخواهد آورد.

معایب درب های پی وی سی

علاوه بر مزایای برجسته ای که درب های پی وی سی دارند، این درب ها دارای تعدادی عیب نیز می باشند که در ادامه آن ها را بیان کرده ایم:

  1. در صورتی که درب پی وی سی را از برند معتبر خریداری نکنید، ممکن است روی روکش خط و خش ایجاد شود و آب به بدنه و لایه های میانی درب نفوذ کند. در هنگام خرید به کیفیت متریال، ساخت و برند محصول دقت کافی را داشته باشید.
  2. یکی دیگر از معایب درب های PVC، طول عمر کوتاه این محصولات است که بیشتر از 5 سال نخواهد بود و می بایست پس از چندین سال آن را تعمیر نمود.
  3. درب های پی وی سی به این دلیل که قابل بازیافت نیستند، خطری جدی برای محیط زیست محسوب می شوند. افزون بر این، سوزاندن این مواد سلامت بسیاری از گونه های جانوری را تهدید می کند.
  4. به عنوان عیب آخر باید بگوییم که درب های PVC در برابر حرارت مقاوم نیستند. مقاومت این محصولات در برابر اشعه ماوراء بنفش کافی نمی باشد. زمانی که درب پی وی سی برای مدت زیادی در معرض نور آفتاب قرار بگیرد، رنگ آن کمرنگ و شکننده می شود.

کلام آخر

با توجه به آن چه گفته شد، درب ‌های پی وی سی از جنس پلاستیک با چگالی بالا می باشند که در مقابل آب مقاوت و انعطاف پذیری خوبی دارند. شما میتوانید از این محصولات برای نصب در مکان های گوناگونی استفاده نمایید. در صورت تمایل، قادر هستید طرح درب پی وی سی دلخواه خود را به تولید کننده سفارش دهید تا درب مورد پسند شما با دکوراسیون منزل تناسب داشته باشد. افرا درب، به عنوان یکی از معتبرترین و بهترین فروشگاه های عرضه درب های ساختمانی، می تواند مناسب ترین گزینه شما جهت خرید انواع درب های ضد آب باشد.

No comment

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.