راهنمای انتخاب درب اتاق خواب

شناخت انواع درب اتاق و خصوصیات آن ها سبب می شود تا با آگاهی و اطلاعات کافی درب های اتاق منزل خود را انتخاب نمایید. درب های عرضه شده به عنوان درب اتاق در طیف وسیعی از سبک ها و مدل ها موجود می باشند. هنگامی که صحبت از تهیه درب داخلی مدرن مناسب برای اتاق خواب به میان می آید، نکته قابل توجه این است که صاحبان خانه نه تنها به ظاهر، بلکه باید کیفیت و قیمت درب اتاق خواب را نیز در نظر بگیرند.

معمولا انتخاب درب برای اتاق خواب دارای فاکتورهای متعددی می باشد. شاید اهمیت انتخاب صحیح درب اتاق زمانی مشخص شود که بدانید این محصولات سبب زیباتر شدن منزل می گردند. جهت انتخاب و خرید درب اتاق خواب، مهم ترین مسئله کسب اطلاعات و راهنمای لازم در این زمینه جهت خریدی مناسب است. در ادامه این مطلب می خواهیم به توضیح راهنمای انتخاب درب اتاق خواب بپردازیم.

فاکتورهای مهم هنگام انتخاب درب اتاق خواب

درب اتاق خواب جزو انواع درب های داخلی محسوب می شود و اهمیت و جلوه آن در فضای منزل بسیار تاثیر گذار است. اکثر افراد در زمان خرید این محصول به جزئیات دکوراسیون خانه خود توجهی نمی کنند و با در نظر گرفتن فاکتورهای جزئی، دربی ارزان قیمت را انتخاب می کنند. در این بخش می خواهیم تعدادی از موارد مهم که در زمان خرید درب اتاق خواب باید به آن ها توجه داشته باشید را بیان خواهیم کرد:

راهنمای انتخاب درب اتاق خواب

انتخاب جنس درب اتاق خواب 

انتخاب متریال درب به ایده و نظر شما بستگی دارد. ولی معمولا از درب های تمام چوب یا درب های دارای روکش پی وی سی برای اتاق خواب ها استفاده می شود. روکش که در واقع ورقی نازک از چوب طبیعی یا فرآورده‌ های مصنوعی چوب می باشد، به عنوان مکمل از بدنه درب محافظت می نماید. همچنین، افزون بر نقش محافظتی، روکش های درب زیبایی ظاهری آن را نیز فراهم می آورند. بنابراین، علاوه بر توجه به جنس بدنه می بایست جنس و نوع روکش درب را نیز مد نظر داشته باشید.

سبک مناسب برای درب اتاق خواب

پس از انتخاب جنس درب، باید به سراغ سبک و استایل مناسب بروید. برای این کار ابتدا می بایست سبک معماری داخلی خانه خود را مد نظر قرار دهید و سپس در فروشگاه های مختلف به دنبال محصول مورد نیاز خود باشید. در صورتی که منزل شما از یک طراحی مدرن برخوردار باشد، انتخاب یک درب با طراحی کلاسیک گزینه مناسبی نیست. امروزه، درب های دارای روکش پی وی سی با رنگ های مات و مدرن جهت استفاده به عنوان درب اتاق طرفداران زیادی دارد.

طرح مناسب برای درب اتاق خواب

درب‌ های مورد استفاده جهت درب اتاق به دو دسته درب‌ های ساده و طرح‌ دار تقسیم می ‌شوند. این مسئله که کدام یک از این دو مورد برای اتاق های شما مناسب تر است  به عوامل گوناگونی همچون سلیقه شخصی و سبک دکوراسیون خانه بستگی خواهد داشت. در صورتی که به سبک ‌های مدرن علاقه دارید، پیشنهاد ما این است که درب اتاق خواب خانه خود را از نوع ساده خریداری نمایید. ولی اگر جزئیات برای شما اهمیت دارد و دکوراسیون منزل شما دارای سبک کلاسیک می باشند، درب ‌های طرح‌ دار گزینه مناسب تری برای شما هستند.

رنگ مناسب درب اتاق خواب

جهت انتخاب رنگ مناسب برای درب اتاق خواب، ابتدا می بایست دیزاین اتاق را در نظر بگیرید. رنگ درب تأثیر بسزایی در جذابیت دکوراسیون فضا و محیط دارد. بهتر است که برای انتخاب رنگ درب بر اساس دکوراسیون داخل اتاق و همچنین سلیقه خود اقدام به خرید نمایید. ناگفته نماند که افزون بر رنگ، کیفیت و جنس رنگ نیز باید مورد بررسی قرار بگیرد.

هزینه خرید درب اتاق خواب

یکی دیگر از پارامترهای مهم در خرید درب اتاق خواب توجه به بودجه خود برای خرید درب مناسب می باشد. هزینه انواع درب با توجه به جنس آن و دیگر عوامل متفاوت است. درب های چوبی به دلیل نوع متریال و جنس چوب به کار رفته در درب اتاق خواب دارای قیمت بالاتری هستند. مقایسه قیمت ‌ها و انواع مختلف درب ‌ها را در نظر بگیرید تا بهترین محصول را بر اساس بودجه خود انتخاب نمایید.

خرید از مجموعه معتبر

شما می بایست درب اتاق خواب خود را از مجموعه های شناخته شده و قابل اعتمادی خریداری کنید. زیرا عموما شرکت های بزرگ همچون افرا درب در حوزه تولید انواع درب ساختمانی، ضمانتی برای تولیدات خود به مشتریان عزیز ارائه می دهند تا در صورت بروز مشکل، بتوانید به آسانی با مجموعه ارتباط بر قرار کنید.

No comment

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.