درب فریم لس چیست؟

این روزها، صنعت تولید درب تغییرات زیادی کرده است. محصولات متنوعی با ویژگی های خاص و منحصر به فرد توسط تولیدکنندگان عرضه می شود و در اختیار مشتریان قرار می گیرد. یکی از انواع جدید و محبوب این درب ها درب فریم لس می باشد که به آن درب چهارچوب مخفی نیز گفته می شود. این محصول به دلیل داشتن خصوصیات قابل توجه، مورد پسند بسیاری از مشتریان می باشد. در این مطلب قصد داریم تا به موضوع درب فریم لس چیست بپردازیم و نحوه نصب و اجرای آن را توضیح دهیم.

آشنایی با درب فریم لس

درب Frameless به محصولی گفته می شود که فاقد چهارچوب و قاب می باشد یا چهارچوب آن به صورت توکار است و از نظر بصری با دیوار هم سطح می باشد. توکار و مخفی طراحی شدن چهارچوب این درب های داخلی و درب لابی مدرن یعنی زمانی که شما به این درب نگاه می کنید چهارچوب یا لولا در اطراف آن مشاهده نمی شود. به این صورت که درب با دیوار هم سطح است. از این رو، با نصب این محصول یک فضای یکنواخت، شیک و مدرن را تجربه خواهید کرد.

روکش هایی که برای درب های Frameless به کار برده می شوند، شامل روکش PVC در مدل ها و رنگ های متنوع و همچنین روکش طبیعی چوب هایی همانند بلوط و گردو می باشند. جهت افزایش مقاومت و استحکام این درب ها می توان از رنگ پلی اورتان مرغوب به صورت چند لایه استفاده نمود. از آنجایی که طراحی این محصولات مدرن می باشد، در ساختار آن ها از یراق آلات، دستگیره و سایر تجهیزات جدید و نوین بهره می گیرند.

درب فریم لس چیست؟

 

چهارچوب درب فریم لس

همانگونه که بیان شد، درب های فریم لس بدون چهارچوب نیستند. چهارچوب آن ها به صورت مخفی و توکار می باشد و از متریال هایی همانند آلومینیوم جهت تولید چهارچوب این محصولات استفاده می شود. آلومینیوم مقاومت بالایی دارد و به همین علت است که در ساخت درب فریم لس از آن بهره می برند.

مناسب ترین زمان جهت نصب این درب ها در ساختمان های در حال احداث، هنگام نازک کاری ساختمان می باشد. برای این کار، نخست باید فریم یا پروفیل آهنی را قرار دهید و سپس، فریم آلومینیومی را بر روی آن نصب نمایید. در صورتی که نصب درب در این مرحله انجام شود، دیوار ترک نخواهد خورد. قیمت این درب ها نیز در مقایسه با سایر درب های داخلی کمی بیشتر است و معمولا در ساختمان های لوکس و مدرن استفاده می شوند.

مزایای درب های Frameless

این درب ها به دلیل داشتن ویژگی ها و مزایای بسیار زیادی که دارند، محبوبیت بسیاری پیدا کرده اند. در این بخش به بعضی از مزیت های این محصولات اشاره کرده ایم:

  • این درب ها، طراحی ساده و مینیمالی دارند و از این رو در ساختمان های مدرن استفاده می شوند.
  • نصب درب های Frameless، سطح صافی با دیوار پدید می آورد که هموار و یکدست می باشد.
  • تمیز کردن این درب ها بسیار آسان است و به مراقبت خاصی نیاز ندارند.
  • درب های فریم لس با دیگر المان‌ های فضای نصب همچون دیوار تطابق رنگی دارند.

نصب و اجرای درب‌ های فریم لس

نصب این درب ها کار دشواری نیست، اما از آنجایی که این محصولات ساختار متمایزی در مقایسه با سایر درب ها دارند، دارای شیوه نصب متفاوتی نیز هستند. جهت نصب درب ‌های فریم لس می بایست سه مرحله زیر را انجام دهید:

مرحله اول

نخست ساب فریم که در ابعاد 30 در 60 میلی‌متر تولید می شود را باید نصب نمایید. عموما ساب فریم را از آلومینیوم یا پروفیل‌ های فلزی تولید می کنند. جهت نصب این ساب ‌ها می بایست آن‌ها را در فاصله یک سانتی‌متری از لبه بیرونی دیوار قرار دهید. برای اینکه ساب فریم مخفی شود، حد فاصل بین لبه داخلی دیوار و ساب فریم را با مصالحی که برای ساخت دیوار مورد استفاده قرار می گیرد، بپوشانید.

مرحله دوم

پس از نصب ساب فریم، باید چهارچوب را نصب کنید. چهارچوب ‌ها هم معمولاً از آلومینیوم یا پروفیل ‌های فلزی ساخته می ‌شوند. ضخامت چهارچوب یا همان فریم تقریبا 4.5 سانتی‌متر است و باید آن را دقیقا روی ساب فریم نصب کنید و با پوشش گچ پنهان نمایید.

مرحله سوم

مرحله آخر مربوط به نصب درب می باشد. در این مرحله بدنه اصلی با به کارگیری لولا روی چهارچوب سوار و رگلاژ می ‌شود. نصب بدنه سبب می شود که در زمان انجام مراحل قبلی، درب صدمه ای نبیند.

سخن آخر

قابل ذکر است که نصب درب ورودی و درب داخلی مدرن ساختمانی، کار دشوار و سختی نیست. ولی برای این که به بهترین صورت ممکن آن را انجام دهید به کمک و راهنمایی افراد متخصص نیاز دارید. درب های فریم لس از جدیدترین انواع درب ها می باشند و در اکثر ساختمان های مدرن و مینیمال به کار برده می شوند. قیمت هر مدل از این درب های زیبا به متریال مورد استفاده در آن ها بستگی دارد و متفاوت است.

No comment

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.