راهنمای خرید درب ورودی ساختمان

سالیان زیادی است که انسان ها به دنبال برقراری امنیت برای خود و خانواده هایشان هستند. امروزه، با وجود آپارتمان نشینی، امنیت بیشتری احساس می شود. خرید درب ورودی ساختمان از مهم ترین بخش های ساختمان است که تا حد زیادی جلوه و زیبایی بنا را تحت تاثیر قرار می دهد. از این رو، می بایست در انتخاب این درب دقت کافی را داشته باشید. درب های داخلی ساختمان باید از امنیت بالایی برخوردار باشد و در برابر ضربه و تغییرات دمایی نیز مقاومت خوبی از خود نشان دهد.همچنین شما می توانید برای خرید درب لابی و درب ضد سرقت به افرا درب مراجعه کنید.

انتخاب و خرید یک درب ورودی مناسب، برای بسیاری از افراد با حساسیت زیادی همراه است. هماهنگی آن با هارمونی نمای ساختمان، جلوه شیک و زیبایی پدید می آورد. به همین دلیل در صورتی که قصد ارائه چهره ای شکیل و خاص دارید، باید فاکتورها و نکاتی را به هنگام خرید این درب مد نظر داشته باشید. در ادامه مطلب می خواهیم به توضیح راهنمای خرید درب ورودی ساختمان بپردازیم.

 

راهنمای خرید درب ورودی ساختمان

نکات مهم در خرید درب ورودی ساختمان

امروزه، درب های ورودی با طرح، مدل و رنگ های بسیار گوناگون در بازار موجود هستند که هر کدام نیز جنس متفاوتی دارند. در بخش زیر نکاتی را جهت راهنمایی شما برای انتخاب یک درب ورودی مناسب بیان می کنیم:

مقاومت و پایداری در برابر شرایط جوی

یکی از اصلی ترین موارد در هنگام انتخاب یک درب ورودی مناسب برای ساختمان، توجه به جنس محصول است. مقاومت مصالح و متریال به کار رفته در تولید درب بسیار مهم می باشد. هیچ فردی دوست ندارد که بعد از مدت کوتاهی مجبور به تعویض درب ورودی آپارتمان باشد. به همین دلیل، در زمان خرید باید به استحکام و پایداری درب توجه ویژه ای شود.

همچنین، توجه داشته باشید که هر دری نمی تواند در هر نقطه ای از کشور مورد استفاده قرار بگیرد. در برخی از مناظق، تابش مستقیم خورشید سبب کاهش مقاومت درب شده و به آن آسیب می زند. در بعضی مناطق دیگر وجود رطوبت زیاد، رفته رفته باعث کاهش استحکام درب می شود و ممکن است پس از مدتی درب تغییر شکل دهد. جهت رفع این مشکل  می بایست محصولی خریداری نمایید که نسبت به تمامی شرایط آب و هوایی مقاوم باشد.

توجه به هماهنگی میان طرح نما و درب

برای داشتن یک انتخاب خوب، لازم است از سبک نما برای خرید درب ورودی ساختمان استفاده نمایید. با این کار دربی را انتخاب می کنید که با نمای بنا جلوه هماهنگی ایجاد می نماید. عموما برای نمای ساختمان های مدرن از درب های شیشه ای، فلزی و یا چوبی ساده استفاده می شود. همچنین، در نماهای کلاسیک از درب های چوبی که از جنس چوب طبیعی تولید شده اند، استفاده می گردد. اکثر درب های کلاسیک نقوش برجسته دارند و درب های ساده دارای سطحی صاف و مسطح می باشند.

عایق صدا و حرارت بودن

یکی از مهم ترین دغدغه های خریداران، انتخاب دربی است که از اتلاف انرژی جلوگیری کند. این عملکرد به ویژه در فصول سرد سال که اختلاف دمای فضای داخل خانه با بیرون زیاد است، از اهمیت بیشتری برخوردار می باشد. علاوه براین، یک درب مناسب باید عایق صوت نیز باشد. در واقع، درب ساختمان می ‌بایست همچون سدی در برابر عبور صداها چه از داخل به بیرون و چه از بیرون به داخل باشد. امروزه، به کارگیری مصالحی که عایق صدا هستند در درب ها بسیار پرطرفدار می باشد. وجود این ویژگی در درب ساختمان، سبب برقراری آرامش در فضای خانه‌ می شود.

تناسب رنگ درب با نمای ساختمان

درب های ورودی ساختمان علاوه بر داشتن طرح های متنوع، دارای رنگ های گوناگونی نیز می باشند. نمای ساختمان اولین چیزی است که رهگذران و مهمانان به آن نگاه می کنند. شما باید رنگ مناسبی را برای درب ورودی ساختمان خود انتخاب نمایید. جهت انتخاب رنگ درب حتما به تناسب میان سبک معماری و نمای ساختمان و درب دقت کافی را داشته باشید. ناگفته نماند که عنصر تضاد نیز در صورت استفاده مناسب می تواند جلوه ساختمان را بسیار چشم نواز کند.

امنیت درب

نکته بعدی به هنگام انتخاب درب ورودی ساختمان بررسی امنیت محصول می باشد. هنگام خرید درب تنها نباید به ظاهر آن توجه کرد. این موضوع که درب مورد نظر شما از امنیت بالایی برخوردار باشد، فاکتور بسیار مهمی است. درب های با کیفیت و ایمن، افزون بر داشتن رویه مقاوم و مستحکم، دارای اتصالات با دوام و محکمی نیز می باشند. یک درب ورودی مناسب از اجزای مقاوم ساخته می شود و جنس دستگیره، قاب، یراق آلات و همچنین رویه اصلی آن با کیفیت است.

انتخاب تولید کننده معتبر

تولیدکنندگان قابل اعتماد و برتری همچون مجموعه افرا درب، از متریال های درجه یک و روش های نوینی جهت ساخت انواع درب استفاده می نمایند. بنابراین، برای اینکه مشکلی رخ ندهد و از یک درب با کیفیت برای مدت طولانی استفاده کنید، می بایست درباره تولید کننده و درب مورد پسند خود تحقیق کنید و اطلاعات کافی را به دست آورید.

No comment

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.