آشنایی با انواع درب اتاق سرور

اتاق سرور مرکز داده ها و اطلاعات هر شرکتی می باشد که کنترل همه سیستم های آن شرکت در این اتاق انجام می شود. بنابراین، اتاق سرور یک شرکت بسیار حائز اهمیت است و محافظت از این مکان و سیستم های موجود در آن باید با دقت کامل و به درستی صورت گیرد. یکی از اصلی ترین کارها جهت محافظت از سیستم ها و اطلاعات موجود در اتاق سرور، تهیه یک درب مناسب برای این مکان می باشد. در واقع، درب اتاق سرور از مهم ترین بخش های آن است که می بایست طبق الزامات و استانداردهایی مشخص، تولید شود. در این صورت است که این درب می تواند امنیت را برای اتاق سرور فراهم کند. ما در این مطلب قصد داریم تا در مورد انواع درب اتاق سرور اطلاعاتی را ارائه دهیم تا در هنگام نیاز بتوانید تصمیمات درستی بگیرید.

اهمیت درب اتاق سرور

به این دلیل که اتاق سرور مکانی برای نگهداری از تجهیزات الکترونیکی، کامپیوترها و داده ها می باشد، عموما دمای بالایی دارد. از این رو، امکان رخ دادن آتش سوزی در این اتاق زیاد است. این رویداد ناگوار می تواند خسارات و زیان های جبران ناپذیری را برای افراد رقم بزند. برای اینکه از حوادث ناگوار جلوگیری نمایید، می بایست یک درب مخصوص اتاق سرور تهیه کنید. درب های مناسب اتاق سرور عملکرد خوبی دارند و مانع از ورود آتش و دود به این مکان می شوند. همچنین، در صورت آتش سوزی در سایر قسمت های ساختمان، این درب می تواند از تجهیزات و اطلاعات محافظت نماید تا عملیات اطفا حریق انجام شود.

 

آشنایی با انواع درب اتاق سرور

انواع درب اتاق سرور

در این بخش می خواهیم شما را با انواع درب اتاق سرور آشنا کنیم:

درب ضد حریق اتاق سرور

درب های ضد حریق افزون بر نجات جان افراد، از زیان های مالی و از آسیب بیشتر به ساختمان و تجهیزات آن نیز جلوگیری می کنند. در حقیقت، این درب ها شعله های آتش را در مکان وقوع آن مهار می کنند تا افراد زمان بیشتری برای فرار داشته باشند. همچنین، تا رسیدن آتش نشانی به محل، از بخش های دیگر ساختمان و آپارتمان های مجاور در برابر آسیب محافظت می نمایند. درب های ضد حریق با طراحی مناسب برای نصب در یک اتاق سرور ضروری می باشند و از کارکنان و تجهیزات به خوبی محافظت می کنند.

درب کشویی اتاق سرور

یکی از درب های کاربردی و مناسب برای اتاق سرور، درب ‌های کشویی هستند که بر روی یک قاب نصب شده و به شکلی ساخته می شوند تا از بالا و پایین بر روی یک ریل حرکت نمایند. این درب ها از ورقه‌ های پلی کربنات روی یک قاب کانال آلومینیومی تولید می شوند. این درب ها از هر دو طرف دستگیره داشته و بیشتر در ساختمان هایی مورد استفاده قرار می گیرند که رفت و آمد در آنجا زیاد است.

درب لولایی اتاق سرور

درب های لولایی اتاق سرور از دوام و استحکام زیادی برخوردار می باشند و قادر هستند تا قابلیت های بیشتری را روی خود حمل نمایند. افزون بر این ها، این نوع درب های داخلی جهت کنترل جریان هوا و دما بسیار مناسب هستند. درب ‌های لولایی اتاق سرور با وجود اینکه در هنگام باز و بسته شدن به فضا نیاز دارند، انتخابی مناسب تر و امن ‌تر به حساب می آیند.

درب هوشمند اتاق سرور

از آنجایی که می دانید، اتاق سرور مملو از داده ها و اطلاعات مهم است که همه افراد به آن دسترسی ندارند. از این رو، می بایست تعیین شود که چه کسانی می توانند به این اتاق رفت و آمد داشته باشند. درب های هوشمند اتاق سرور، محصولاتی هستند که دارای سیستم کنترل تردد یا اکسس کنترل با روش احراز هویت افراد می باشند. در این صورت ورود و خروج افراد شناسایی می شود و مدیریت ورود و خروج ها برای درب هوشمند اتاق سرور با این روش امکان پذیر می باشد.

ویژگی ‌های درب اتاق سرور

درب های اتاق سرور می بایست دارای تعدادی قابلیت و ویژگی باشند که در ادامه به آن ها اشاره شده است:

  • درب اتاق سرور می بایست ضد حریق و ضد سرقت باشد.
  • جنس درب ‌های اتاق سرور از نوع استیل دو جداره انتخاب شود.
  • این درب ها بايد كاملا هوابند بوده و در برابر نفوذ آب مقاوم باشند.
  • درب اتاق سرور می بایست دارای قفل‌ های مکانیکی و الکتریکی با دوام و مستحکم باشد.
  • فضای داخلی این درب ها از پشم سنگ پر شود.

نظر به اینکه اتاق سرور یکی از قسمت های اصلی در یک ساختمان است، باید حتما یک درب ایمن و مناسب برای آن انتخاب شود. ویژگی های گفته شده باعث می شوند تا درب مورد نظر ایمنی کافی را داشته باشد. با خرید یک درب با کیفیت و رعایت نکات مراقبتی، می‌ توانید از ایمنی محیط کاری خود اطمینان حاصل نمایید. همچنین شما میتوانید برای خرید درب ملامینه ضد خش.به سایت افرا درب مراجعه کنید.

No comment

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.