طراحی و استفاده از درب های آلومینیومی در معماری مدرن

استفاده از متریال آلومینیوم در ساخت انواع درب ها یک انتخاب محبوب در معماری مدرن می باشد. درب های آلومینیومی به علت ویژگی های امنیتی، زیبایی ظاهری، سبکی و … می توانند یک انتخاب مناسب، هماهنگ و قابل تطبیق با معماری معاصر باشند.

کیفیت و مقاومت درب های آلومینیومی بسیار زیاد است. با اینکه این درب ها قیمت نسبتا بالایی دارند اما در حقیقت یکی از مطلوب ترین انتخاب های موجود در بازار هستند. درب های آلومینیومی جهت نصب در ساختمان های مسکونی، تجاری و… مناسب می باشند و یک جلوه زیبا و خاص در معماری داخلی و خارجی را در اختیار شما قرار می دهند. در صورتی که به عنوان یک خریدار تردید دارید که آیا خرید درب های آلومینیومی برای معماری مدرن ساختمان شما مناسب است یا خیر، ادامه این مطلب که درباره طراحی درب های آلومینیومی می باشد را مطالعه کنید. همچنین می توانید جهت مشاهده درب های لابی به سایت ما مراجعه کنید.

طراحی درب های آلومینیومی در معماری مدرن

جهت طراحی این درب ها در معماری مدرن می بایست از خطوط ساده و مینیمال استفاده شود. همچنین، برای مدرنیته بودن درب های آلومینیومی در روکش درب باید رنگ های جدید و امروزی به کار برده شود. از مهم ترین نکاتی که توجه به آن بسیار حائز اهمیت می باشد، تناسب و هماهنگی درب طراحی شده با سبک و معماری بنا است. معمولا برای ایجاد تعامل با محیط بیرون و نورگیری، در طراحی درب های آلومینیومی مدرن از شیشه در ترکیب متریال درب بهره می گیرند.

طراحی و استفاده از درب های آلومینیومی در معماری مدرن

مزایای‌ استفاده از درب های آلومینیومی در معماری مدرن

به کارگیری درب‌ های آلومینیومی در معماری مدرن دارای مزایای زیادی می باشد. در زیر به برخی از مزایای این نوع درب ‌ها اشاره می کنیم:

دوام و ماندگاری بالا

آلومینیوم به علت مقاومت بالا و عدم تاثیر پذیری از عوامل محیطی، دوام و عمر طولانی را به درب ‌های آلومینیومی می ‌بخشد. تهیه و نصب این نوع درب ها در ساختمان می تواند به معنای صرفه‌ جویی در هزینه‌ های نگهداری و تعمیرات مرتبط با درب باشد.

آسان در نگهداری

متریال آلومینیوم در مقابل اشعه ماوراء بنفش صدمه نمی بیند و حتی شرایط جوی شدید نیز نمی تواند باعث زنگ زدگی، خم شدگی و پوسیدگی این درب ها شود. علاوه بر این، شما در تمیز کردن و نگهداری از درب های آلومینیومی دچار مشکل نخواهید شد، چراکه این درب ها به نگهداری و رسیدگی مداوم نیاز ندارند.

وزن سبک

آلومینیوم یک فلز سبک و در عین حال مقاوم است. این ویژگی سبب می ‌شود تا درب ‌های آلومینیومی در هنگام نصب، نگهداری و استفاده مشکلی نداشته باشند. حتی در صورتی که درب با سبک معماری بنای شما هماهنگ نبود، می توانید آن را به راحتی تعویض نمایید.

کارآمد در مصرف انرژی

یکی از اصلی ترین مزایای درب‌ های آلومینیومی، خواص عایق بندی آن ها است. آلومینیوم، یک ماده غیرموصل حرارت است و به خوبی از انتقال حرارت و انرژی جلوگیری می ‌کند. گذشته از این واقعیت که آسایش بهتری در محیط شما ایجاد می کند، در کاهش هزینه های بالای انرژی بسیار کمک کننده است و باعث صرفه‌جویی در مصرف انرژی خواهد شد.

ویژگی های امنیتی درب های آلومینیومی

درب‌ های آلومینیومی می ‌توانند حفاظت و امنیت زیادی را فراهم آورند. آلومینیوم به طور کلی مقاومت فیزیکی بالایی دارد. درب ‌های آلومینیومی معمولا ساختاری محکم و مقاوم دارند که می توانند در برابر ضربه ‌ها، تلاش‌ های نفوذ و خرابکارانه و… مقاومت خوبی نشان دهند. درب ‌های آلومینیومی عموما با سیستم قفل ‌بندی پیشرفته ‌ای همراه هستند. این سیستم‌ ها می ‌توانند شامل قفل‌ های محکم، الکترونیکی و حتی سیستم‌ های شناسایی اثر انگشت باشند.

درب ‌های آلومینیومی قابلیت اتصال به سیستم ‌های امنیتی مانند دوربین‌ های مداربسته، سیستم ‌های اعلام حریق و سیستم ‌های کنترل دسترسی را دارند. این امکانات می ‌توانند امنیت ساختمان را بهبود بخشند و نظارت بر ورود و خروج افراد را فراهم کنند. بعضی از درب‌ های آلومینیومی دارای طراحی چند لایه می باشند که شامل لایه ‌های داخلی قوی و ضربه‌گیر هستند. به طور کلی، درب‌ های آلومینیومی با ترکیبی از مقاومت فیزیکی، سیستم قفل ‌بندی پیشرفته، اتصال به سیستم ‌های امنیتی و مقاومت در برابر عوامل محیطی، قابلیت ایجاد حفاظت و امنیت بیشتری را در ساختمان‌ ها فراهم می کنند.

سخن پایانی

درب های آلومینیومی در هر قسمت از ساختمان از جمله درب وروی اصلی، درب پشتی، درب های داخلی و… با ابعاد گوناگون مورد استفاده قرار می گیرند. همچنین، می توانید برای قسمت های داخلی ملک، از درب های آلومینیومی به عنوان جداکننده اتاق استفاده نمایید. قطعا آلومینیوم یکی از بهترین متریال های مورد استفاده در مکان های در معرض رطوبت است. این درب ها در برابر اثرات مخرب زنگ ‌زدگی، نفوذ آب، فشار زیاد و… مقاومت خود را حفظ می کنند. اگر به دنبال خرید درب های مدرن، با طرح زیبا و بادوام هستید، ما این نوع درب ها را به شما پیشنهاد می دهیم. 

No comment

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.