مزایا و معایب درب های آلومینیومی

آلومینیوم از گذشته تاکنون در صنعت ساختمان جایگاه ویژه ای داشته و امروزه در ساخت انواع درب های داخلی در سبک های گوناگون کاربرد دارد. در حقیقت، با وجود انواع متعدد جنس ‌های درب در بازار، آلومینیوم محبوبیت زیادی در این حوزه کسب نموده است. از قابل توجه ترین موضوعاتی که هنگام ساخت ساختمان و تهیه تجهیزات مناسب باید به آن دقت داشته باشید، انتخاب یک درب با کیفیت و مناسب می باشد. از این رو، می بایست نکاتی در نظر گرفته شود تا سازنده و مصرف کننده هر دو از نتیجه نهایی کار راضی باشند.یکی دیگر از انواع درب ها که به عنوان درب های داخلی و ورودی کاربرد دارد. درب های آلومینیومی یکی از انواع متنوع درب هستند که به طور گسترده ‌ای در ساختمان‌ ها به کار گرفته می ‌شوند. در این مقاله می خواهیم به بیان مزایا و معایب درب های آلومینیومی بپردازیم.

مزایا و معایب درب های آلومینیومی

مزایای درب های آلومینیومی

آلومینیوم از ویژگی های زیادی برخوردار است که سبب شده به صورت چشمگیری در تولید درب های ساختمانی به کار برده شود. در ادامه قصد داریم تا مزایای درب های آلومینیومی را شرح دهیم:

امنیت و دوام

آلومینیوم دارای وزن بسیار کمی می باشد و در عین حال از دوام و استحکام بالایی برخوردار است. نفوذ سارقان از این نوع درب ها بسیار سخت تر از سایر درب های ورودی همچون درب های لابی چوبی می باشد. در صورت تمایل می توانید از شیشه های سکوریت و نشکن برای زیبا نمودن این نوع درب ها استفاده نمایید. درب های آلومینیومی عمر طولانی دارند و سال ها بدون تغییر و خرابی قابل استفاده هستند.

مقاوم در برابر عناصر و ضد زنگ

فلز آلومینیوم در برابر خوردگی و زنگ زدگی بسیار مقاوم است. این درب ها بدون هیچگونه تغییر رنگ، عملکرد و زیبایی خود را برای سالیان زیادی حفظ می کنند. چه در شمال یا جنوب ایران در معرض رطوبت و بارندگی زیاد زندگی کنید و چه در مناطقی که آب و هوای خشک دارند، درب های آلومینیومی عملکرد خوبی خواهند داشت و در برابر عوامل محیطی صدمه نمی بینند.

عایق سرما و گرما

درب های آلومینیومی گزینه ای مناسب برای جلوگیری از هدر رفت انرژی می باشنداز .مزایا و معایب درب های آلومینیومی می توان به مقاوم بودنش در برابر عبور سرما و گرما اشاره کرد. آلومینیوم یک ماده بسیار پایدار می باشد و برخلاف چوب یا مواد دیگر، با تغییرات دما منبسط و منقبض نخواهد شد و شکاف و درزی برای عبور سرما یا گرما ایجاد نمی شود.

قیمت مقرون به صرفه

درب های آلومینیومی در مقایسه با بعضی از انواع درب های دیگر قیمت مناسب تری دارند. در حقیقت، با به کارگیری از این نوع درب ها می توانید در هزینه های خود صرفه جویی نمایید. نظر به اینکه این نوع درب ها مقاومت بالایی دارند، دیگر نیازی به تعویض آن ها بعد از چند سال نمی باشد و از این رو هزینه های نگهداری و تعمیر درب های آلومینیومی نیز پایین است.

ظاهر زیبا

یکی دیگر از مزایای درب های آلومینیومی جلوه ظاهری جذاب و زیبای این درب ها می باشد که موضوع بسیار مهمی است. این نوع درب ها دارای طیف وسیعی از رنگ ها و مدل ها برای هر نوع سلیقه ای هستند. جهت مدرن و شیک نمودن نمای ساختمان ها و فضای داخلی آن بهتر است از درب های آلومینیومی استفاده کنید. این روزها در صنعت معماری، تعداد خانه های مدرن بیشتر از خانه های سنتی می باشند. از این رو، استفاده از درب های آلومینیومی می تواند ظاهر مدرن و خاصی را به ساختمان شما ببخشد.

ایمنی در برابر آتش سوزی

درب های آلومینیومی را می توان در برابر آتش سوزی درجه بندی نمود. از دیگر مزیت های این نوع از درب ها مقاومت در برابر حریق می باشد. بنابراین، درب های آلومینیومی انتخابی عالی و مطمئن در برابر آتش هستند.

سازگار با محیط زیست

آلومینیوم به راحتی قابل بازیافت می باشد و می توان مکررا از آن استفاده نمود. این فلز نسبت به سایر متریال های قابل استفاده جهت تولید درب، با محیط بسیار سازگار است. افزون بر این موضوع، استفاده از آلومینیوم به صرفه جویی در چوب نیز کمک خواهد کرد.

معایب درب های آلومینیومی

علاوه بر اینکه درب های آلومینیومی مزیت ‌های بسیار زیادی دارند، دارای تعداد کمی معایب نیز هستند که از مهم ترین معایب درب های آلومینیومی می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

·        امکان بروز خراشیدگی بر روی درب

·        هماهنگ نبودن نمای بیرونی و دیزاین داخلی با درب آلومینیومی

·        امکان طراحی ها و منبت کاری های زیاد همانند درب های چوبی بر روی اینگونه درب ها امکان پذیر نیست.

نتیجه گیری

با توجه به مزایا و معایب درب های آلومینیومی، می توان بیان کرد که این نوع از درب ها برای ساختمان هایی که در مناطق مرطوب قرار دارند با مشکلاتی از قبیل زنگ زدگی، خرابی، خوردگی و.. مواجه نخواهند بود. علاوه براین، برای افرادی که به دنبال جلوه ای مدرن و شیک برای خانه خود هستند، درب های آلومینیومی بسیار مناسب می باشند. همچنین شما می توانید برای خرید درب لابی مدرن و درب ضد سرقت برجسته به افرا درب مراجعه کنید.

No comment

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.