قفل دیجیتال و هوشمند دارای چه مزایایی است؟

تامین امنیت برای محل زندگی و کار یکی از نگرانی های بزرگ همه افراد می باشد. این دغدغه ی مهم سبب شده تا تجهیزات متنوعی با این منظور عرضه شوند. قفل دیجیتال و هوشمند یکی از محصولات قابل توجهی است که برای درب های داخلی ساختمان ها استفاده می شود. یکی دیگر از انواع درب هایی که می توان به عنوان درب داخلی از آن استفاده کرد درب ABS ضد آب ساده به عنوان درب داخلی هم استفاده می شود. به هیچ عنوان امکان نفوذ آب در آن وجود ندارد چون از مواد ضد پوش در آن استفاده شده است. این قفل امنیت زیادی را برای درب های ورودی به همراه دارد. در واقع، یکی از بهترین روش های حفظ امنیت برای منازل، شرکت ها، کارخانه ها و… نصب قفل های دیجیتال است.

قفل های دیجیتال و هوشمند که امروزه بیشتر از دیگر قفل ها مورد استفاده قرار می گیرند و از نگرانی شما در مورد امنیت ساختمان کم می کنند، دارای مزایای بسیاری هستند که در این مطلب می خواهیم به توضیح مهم ترین این مزیت ها بپردازیم.

 

قفل دیجیتال و هوشمند دارای چه مزایایی است؟

انواع قفل دیجیتال و هوشمند درب ورودی

این قفل ها با برقراری امنیت چند برابری برای منزل شما، کار را برای ورود سارقان بسیار سخت و حتی غیرممکن می سازند. قفل های دیجیتال و هوشمند دارای انواع زیادی در طرح و مدل هستند که عموما مدل هایی که به وسیله اثر انگشت و ریموت کار می کنند، پرطرفدارتر می باشند. هر یک از انواع قفل های هوشمند ویژگی های خاص خود را دارند و باتوجه به عملکرد به چند دسته  تقسیم می شوند. در ادامه انواع قفل های دیجیتال و هوشمند را نام می بریم:

  • قفل دیجیتالی که برای باز شدن تنها به اثر انگشت نیاز دارد.
  • قفل هوشمندی که با تشخیص چهره کار می کند و احتمال خطا در آن تقریباً صفر می باشد.
  • قفل دیجیتالی که با استفاده از کارت باز می شود.
  • قفل هوشمندی که با پسوورد یا رمز کار می کند و دارای صفحه نمایش لمسی یا تعدادی دکمه است.
  • قفل دیجیتال ترکیبی که قابلیت بازگشایی با چند روش مختلف از جمله اثر انگشت، تشخیص چهره، رمز عبور، کارت و تلفن همراه را دارد.

مزایای استفاده از قفل دیجیتال و هوشمند

نصب این قفل ها نسبت به سایر قفل های موجود در بازار دارای مزیت های متعددی می باشد که در این بخش به بیان مهم ترین آن ها می پردازیم:

تامین امنیت

اصلی ترین مزیت استفاده از قفل دیجیتال و مهم ترین علت عرضه این محصول به بازار، تامین و حفظ امنیت چند برابری برای مصرف کنندگان است. در قدیم که از قفل های مکانیکی برای درب های ساختمان استفاده می شد، سارقین به راحتی می توانستند درب را باز کرده و به منزل ورود کنند.

کنترل دسترسی

با نصب قفل دیجیتال می توان دسترسی تمامی اشخاص را به منزل یا محیط کار مدیریت نمود. افزودن تعداد کاربران برای این قفل ها باعث شده تا بتوانید برای خانواده و دوستان خود جهت ورود، دسترسی تعیین نمایید. علاوه بر این، تنظیم زمان ‌بندی ‌های مشخص جهت باز و بسته ‌شدن اتوماتیک قفل‌ ها نیز امکان پذیر می باشد.

 ظاهر خاص و زیبا

استفاده از قفل های هوشمند بر روی درب های ورودی، جلوه ‌ای خاص و چشم نواز به ورودی محیط شما می دهد. جلوه شکیل این قفل ‌ها نظر همه افراد را به خود جلب می نماید. نصب قفل های دیجیتال علاوه بر اینکه حس خوشایندی به هنگام ورود به خانه یا محل کار به شما القا می کند، در زمان فروش ملک نیز یکی از آپشن ‌های خوب ملک شما به حساب می آید.

عدم نیاز به کلید

تنظیم نمودن دسترسی های گوناگون در قفل های دیجیتال، باعث می شود تا نیازی به حمل کلید نداشته باشید. از این رو، خیلی آسان می توانید به وسیله رمز عبور، اثر انگشت، کارت، ریموت و اپلیکیشن مخصوص، قفل درب را از راه دور باز و بسته کنید. در این صورت نگرانی بابت گم شدن کلیدها و اینکه کلیدتان در اختیار افراد ناشناس قرار بگیرد نخواهید داشت. افزون بر این ها، با بهره وری از قفل های هوشمند دیگر امکان کپی شدن کلید وجود ندارد.

ضد سرقت بودن و اعلام هشدار

سیستم قفل های هوشمند به گونه ای طراحی می شوند که مجهز به امکاناتی مانند اطلاع ‌رسانی و هشدار می باشند. بنابراین، صاحب خانه در صورت وقوع حوادث و ورود سارقین، پیامک و هشدار مربوطه را دریافت می کند و اقدامات لازم را انجام می دهد. در واقع، اگر فردی قصد ورود به منزل شما را داشته باشد، در صورتی که رمز ورود را به اشتباه وارد کند و یا ضربات محکمی به درب بزند آلارم هشدار به صدا در خواهد آمد.

نتیجه گیری

قفل های دیجیتال تجهیزاتی می باشند که به دلیل داشتن مزیت های زیادی همچون عدم نیاز به همراه داشتن کلید، راحتی، امنیت، کنترل آسان افراد به منازل خود و زیبایی بسیار محبوب هستند. در این مطلب شما را با مزایای این قفل های کاربردی آشنا کردیم. برای اکثر افراد، تامین امنیت خود و خانواده هایشان یک دغدغه بزرگ و مهم است. یکی از بهترین روش ها برای محافظت از منزل و افراد خانواده نصب قفل دیجیتال و هوشمند است. با وجود داشتن یک سیستم امنیتی همچون دوربین های مدار بسته، نصب قفل هوشمند امنیت بیشتری را برای خانه شما به ارمغان می آورد.حتی می توانید از درب ضد سرقت هم استفاده کنید جهت خرید به سایت ما مراجعه کنید.

 

مطالب مرتبط:

کاربردهای درب های ضدآب در صنایع مختلف

No comment

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.