محافظت از درب ‌های فلزی

درب های فلزی از محصولات مقاوم و با دوامی هستند که در طرح ها و مدل های گوناگون با جنس های متنوع تولید و عرضه می شوند. فلزات، متریالی پرکاربرد و محبوب می باشند. درب های فلزی یا آهنی به دلیل برخورداری از استحکام و مقاومت بالا، بسیار زیاد مورد استفاده قرار می گیرند. این محصولات که توسط تولید کنندگان بسیاری ساخته می شوند، امروزه پرطرفدار هستند.

وجود تنوع در درب های فلزی سبب شده تا کسانی که قصد خرید این محصولات را دارند، ندانند که کدام درب برای محیط آن ها مناسب تر است. گفتنی است که درب لابی روکش فلزی و درب های فلزی برای داشتن عمر طولانی و مفید به مراقبت نیاز دارند. از این رو، در این مقاله می خواهیم درباره روش های مهم جهت محافظت از درب ‌های فلزی توضیحاتی ارائه دهیم.

محافظت از درب ‌های فلزی

 

راهکارهای محافظت از درب ‌های فلزی

همانطور که بیان کردیم، برای مراقبت صحیح از این محصولات می بایست اقداماتی را انجام دهید. جهت محافظت از درب لابی مدرن و فلزی و افزایش عمر مفید آن‌ ها، می ‌توانید از راهکارهای زیر استفاده نمایید:

روغن‌کاری و رنگ ‌آمیزی

برای جلوگیری از زنگ زدگی و خوردگی درب فلزی، می‌ توانید آن را با یک لایه روغن مخصوص فلز پوشش دهید. این روغن می‌ تواند از محصول در برابر رطوبت محافظت کند. همچنین، رنگ ‌آمیزی منظم درب با رنگ مقاوم به زنگ زدگی می ‌تواند یک پوسته‌ محافظی برای درب ایجاد کند.

نظافت و تمیزکاری

جهت حفظ درخشش و زیبایی درب فلزی، تمیزکاری منظم و نظافت آن ضروری است. شستشوی درب با آب و محلول صابونی ملایم و سپس خشک کردن صحیح باعث از بین رفتن آلودگی‌ ها و غبارهای روی سطح درب می ‌شود. یراق آلات درب همچون قفل ‌ها و دستگیره ‌ها و… نیز نیاز به نظافت و تمیز کاری دارند. با نظافت دوره ای این قطعات عمر مفید و کارایی درب فلزی را می ‌توان افزایش داد.

رعایت نکات احتیاطی

برخی نکات احتیاطی می ‌توانند به حفظ و مراقبت از درب فلزی کمک کنند. به عنوان نمونه، جلوگیری از برخورد اشیا سنگین با درب و استفاده از محافظ ‌های گوشه‌ ها می ‌تواند از خراشیدگی و تغییر شکل غیر مطلوب درب جلوگیری نماید.

پوشش ضد زنگ

به کارگیری پوشش ‌های ضد زنگ همانند رنگ‌ های ضد زنگ و روکش ‌های پلیمری به درب فلزی مقاومت بیشتری در برابر خط و خش، زنگ زدگی، خوردگی و سایر آسیب ‌های سطحی خواهد داد. این نوع پوشش ‌ها معمولاً در انواع رنگ ‌ها و مدل های مختلف موجود هستند.

بازرسی و تعمیر منظم

یکی دیگر از راهکارهای مهم در نگهداری درب، بررسی درب فلزی است. به صورت منظم، درب فلزی را بررسی نموده و هر گونه آسیب، خرابی یا نقص را تعمیر نمایید. ممکن است به تنظیم مجدد یراق آلات، تعویض قطعات فرسوده یا تعمیر سطح درب نیاز باشد. این اقدامات کمک می‌ کنند تا درب در وضعیت بهینه باقی بماند و عمر مفید آن به طولانی‌ ترین مدت ممکن افزایش یابد.

مراقبت در آب و هوای نامساعد

در مناطقی با شرایط آب و هوای نامساعد همچون نواحی سرد و برفی یا مناطق گرم و مرطوب، باید از درب بیشتر مراقبت نمایید. ممکن است در این مناطق به روغن کاری بیشتر، استفاده از عایق‌ های حرارتی و… نیاز باشد. تغییرات ناگهانی دما به درب فلزی آسیب وارد می کند.

استفاده از موم یا واکس

راهکار دیگری که می توانید جهت مراقبت از درب فلزی آن را به کار ببرید، استفاده از موم یا واکس روی سطح فلزی درب می باشد. یک لایه از واکس یا موم می ‌تواند سبب مقاومت بیشتر درب شده و از زنگ زدگی فلز جلوگیری کند.

مزایای استفاده از درب های فلزی

یکی از مهم ترین مزیت های نصب درب فلزی، زیبایی ظاهری اینگونه درب ها می باشد. این محصولات به نمای ساختمان جلوه ای خاص و شکیل می بخشند. از دیگر مزیت های این نوع درب می توان به نگهداری آسان و بی دردسر درب های فلزی اشاره نمود. این محصولات به نگهداری خاصی نیاز ندارند و در مقابل ضربه و سایر عوامل آسیب زا نسبت به دیگر درب ها استحکام خوبی دارند. درب های فلزی را می توان به راحتی تعمیر کرد و بدون تعویض کردن برای سالیان طولانی استفاده نمود. این محصولات تنوع و مدل های گوناگونی دارند و برای همه سلیقه ها درب های فلزی موجود هستند. درب ضد سرقت روکش فلز و تمام فلز، امنیت کامل ساختمان شما را تامین می نماید.

کلام پایانی

در هنگام خرید درب های فلزی توجه داشته باشید که از مراکز معتبر و قابل اعتماد محصول مورد نظر خود را تهیه نمایید تا بدون هیچگونه مشکل و ایراد، سالیان بسیاری از درب استفاده کنید. در این صورت از هزینه های اضافی ناشی از خراب شدن و تعمیر درب جلوگیری خواهید کرد. اما این نکته را هم فراموش نکنید که پس از تهیه درب می بایست از آن به خوبی نگهداری کنید.

No comment

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.