راهنمای خرید درب آکوستیک

در صورتی که به دنبال آرامش هستید و می خواهید در محیطی از ورود و خروج صدا جلوگیری نمایید، می توانید در آن محل یک درب آکوستیک نصب کنید. امروزه، خرید درب آکوستیک و ضد صدا مورد توجه بسیاری از افراد قرار گرفته است. این درب ها در منازل، شرکت ها، سالن های همایش و سینما، استودیوهای ضبط موسیقی و… مورد استفاده قرار می گیرند و یکی از مناسب ترین محصولات جهت جلوگیری از ورود و خروج صدا و همچنین برقراری سکوت و آرامش در ساختمان می باشند.

کارکرد اصلی درب های آکوستیک از بین بردن صداهای مزاحم و نویزها در محیط و عمل کردن به عنوان یک عایق صوتی است. هنگام تولید این محصولات از عایق های ضد صدا با دقت بالا استفاده می نمایند. این درب ها به شکل لایه ای تولید می شوند و میان لایه ها ورق هایی جهت جذب صدا به کار برده می شود. در این مطلب قصد داریم به مواردی اشاره کنیم که در زمان خرید درب آکوستیک می بایست به آن ها توجه داشته باشید.

راهنمای خرید درب آکوستیک

هنگام خرید درب آکوستیک به چه نکاتی باید توجه کرد؟

در زمان خرید درب آکوستیک یا ضد صدا دقت به چند فاکتور مهم به شما کمک خواهد کرد تا درب لابی یا درب داخلی با کیفیت و مناسب برای نیازهای خود انتخاب نمایید. در این بخش، به برخی از این نکات اشاره می ‌کنیم:

جنس درب

جنس درب آکوستیک یکی از فاکتورهای مهم و قابل توجه می باشد. در انتخاب جنس، باید به عواملی مانند ضخامت، جنس روکش و متریال داخلی درب توجه نمایید. درب ‌های آکوستیک با جنس‌ های مختلف موجود هستند و هر کدام ویژگی‌ ها و عملکرد خاص خود را دارند. اطمینان حاصل کنید که درب انتخابی شما می تواند سدی مقاوم در برابر عبور صوت باشد.

عملکرد صوتی

درب ‌های آکوستیک باید بتوانند صدا را به خوبی جذب و جلوگیری از عبور آن به سایر فضاها را انجام دهند. قابلیت عایق صوتی و جلوگیری از انتشار صدا به بیرون و وارد شدن صدای خارجی به داخل را بررسی کنید. مدرن‌ ترین درب ‌های آکوستیک با استفاده از تکنولوژی ‌های پیشرفته این قابلیت را به خوبی دارا هستند.

ضخامت درب

ضخامت درب نقش مهمی در کاهش نفوذ صدا از طریق درب دارد. درب ‌های ضخیم‌تر عموماً قدرت جذب صدای بیشتری دارند. در نظر داشته باشید که درب آکوستیک به اندازه کافی ضخیم باشد تا بتواند از جذب و جلوگیری از عبور صدا به خوبی عمل کند.

سیستم بسته شدن

این موضوع نیز می‌ تواند تأثیر زیادی بر عملکرد صوتی درب آکوستیک داشته باشد. مطمئن شوید که دربی را که انتخاب می کنید به خوبی محکم بسته شود و جلوی نفوذ صدا را به بهترین شکل بگیرد. همچنین، سیستم بسته شدن درب باید به صورتی باشد که بی ‌صدا عمل کند و صدایی مزاحم تولید نکند.

تست صوتی

در صورت امکان، قبل از خرید درب آکوستیک، تست صوتی روی درب را انجام دهید. توصیه می کنیم در فروشگاه یا کارخانه ای که در آن درب‌ های آکوستیک عرضه می ‌شوند، درب ‌ها را باز و بسته کنید و تست صوتی را انجام دهید. این کار به شما کمک می ‌کند تا کیفیت عملکرد صوتی درب را ارزیابی و صدای تلفیقی از داخل و خارج اتاق را مورد بررسی قرار دهید.

استانداردها و گواهی ‌نامه‌ها

به استانداردها و گواهی ‌نامه ‌هایی که درب آکوستیک مورد نظر شما دارد توجه کنید. برخی استانداردهای معتبر برای اینگونه درب ها شامل STC (ضریب انتقال صوتی) و IIC (ضریب انتشار صدا) می ‌باشند. گواهی‌نامه ‌هایی مانند ISO 9001 نشانگر کیفیت تولید و مطابق با استانداردهای بین‌المللی است. تمامی درب های تولید شده توسط مجموعه افرا درب از استانداردهای لازم برخوردار هستند.

ظاهر و طراحی

در نهایت، ظاهر و طراحی درب نیز می ‌تواند در انتخاب شما نقش داشته باشد. اطمینان حاصل کنید که طراحی درب با سبک و دکوراسیون محیطی که قصد نصب درب در آنجا را دارید، هماهنگ و متناسب است. همچنین، مهم است که از فروشنده یا تولید کننده نکات فنی مربوط به درب آکوستیک را بپرسید و مطمئن شوید که محصول مورد نظر به نیازهای صوتی و محیطی خاص شما پاسخ می ‌دهد.

قیمت درب آکوستیک

هزینه درب های آکوستیک با توجه به انواع گوناگونی که از این درب ها در بازار موجود می باشد، متغیر است. افزون بر میزان آکوستیک بودن درب، امنیت و مقاومت از مواردی می باشند که بر قیمت درب بسیار تاثیر دارند. علاوه براین، عامل دیگری که بر قیمت درب آکوستیک تاثیر گذار می باشد، اندازه و ابعاد محصول است. درب های ضد صدا را می ‌توانید در محیط های مختلف، از جمله منازل، سالن ها و استودیوها نصب نمایید. درب های آکوستیک در ساختمان های مسکونی اکثرا به عنوان درب ضد صدای سرویس بهداشتی مورد استفاده قرار می ‌گیرند. همچنین، می ‌توان از درب های آکوستیک چرم کوب برای درب های داخلی استفاده نمود.

No comment

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.