درب ضد سرقت مناسب مناطق شرجی

درب ضد سرقت مناسب مناطق شرجی


درب های ضد سرقت به دلیل داشتن استراکچر و بدنه درونی مقاوم، دارای دوام و استحکام خاصی در برابر ضربه های محکم می باشند. گفتنی است که بعضی از این درب ها از ساختار ضد آب و ضد رطوبت برخوردار هستند و برای استفاده در محیط های بیرونی بسیار مناسب می باشند. ویژگی خاص آب و هوای شهرهای شمال و جنوب ایران داشتن رطوبت دائمی است. از این رو برای این مناطق می بایست درب هایی استفاده شود که علاوه بر مقاوم بودن در برابر ضربه و فشار، در مقابل بارندگی و رطوبت نیز آسیب نبینند و دچار پوسیدگی نشوند. در ادامه این مطلب می خواهیم به این موضوع بپردازیم که کدام درب ضد سرقت مناسب مناطق شرجی است. همچنین، توضیح می دهیم که این درب ها باید چه ویژگی هایی داشته باشند.

اهمیت استفاده از درب ضد سرقت

امروزه، در اکثر ساختمان های مسکونی، اداری و تجاری از درب های ضد سرقت استفاده می نمایند. بنابراین، افزون بر زیباتر شدن نمای ساختمان، امنیت بیشتر را برای خود و اطرافیانشان تامین می کنند. اهمیت به کارگیری این نوع درب ها به این دلیل است که در برابر ضربه های قوی مقاوم می باشند و عایق صدا و حرارت نیز هستند. همچنین، مقاوم بودن در برابر فشار دیلم و عدم باز شدن با کلید های جعلی از دیگر مزیت های درب های ضد سرقت مدرن است.

درب های ضد سرقت دارای انواع مختلفی می باشند که هر کدام از این انواع برای مناطقی خاص مورد استفاده قرار می گیرند. برای مناطق شمالی و جنوبی کشور که دارای آب و هوایی مرطوب و شرجی هستند، درب هایی به کار برده می شود که با گذشت زمان دچار پوسیدگی و زنگ زدگی نشوند و مناسب این شرایط آب و هوایی باشند.

 

درب ضد سرقت مناسب مناطق شرجی

درب ضد سرقت مناسب مناطق شرجی

درب ضد سرقت ضد آب چیست؟

در حقیقت، درب ضد سرقت ضد آب و رطوبت محصولی می باشد که امکان نفوذ آب به درون آن وجود نخواهد داشت. توجه داشته باشید که ضد آب بودن به این معنا نیست که تحت هیچ شرایطی آب به داخل درب نفوذ پیدا نمی‌کند. در واقع، ضد آب بودن درب یعنی نفوذ آب به داخل درب به حداقل ترین میزان ممکن می رسد. از این رو، از این درب ‌ها در محیط های خارجی بیشتر استفاده می گردد. همچنین، هیچ نگرانی بابت بارندگی و آسیب دیدن درب نباید داشته باشید.

درب ضد سرقت مناسب برای مناطق شرجی

همانطور که گفته شد، مناطق شمالی و جنوبی کشور آب و هوای شرجی دارند. بنابراین درب های ضد سرقت مورد استفاده در این مناطق می بایست در برابر رطوبت صدمه نبینند و حشرات مختلف نتوانند در این درب ها نفوذ کنند. در حقیقت، با انتخاب درب مناسب برای نواحی شرجی و مرطوب، می توانید از خطراتی مانند رشد قارچ و کپک، نفوذ موریانه و حشرات دیگر، پوسیدگی، زنگ زدگی و… جلوگیری کنید. اینگونه درب ها با متریال و روکش های مقاوم در برابر رطوبت تولید می شوند.

چوب، آلومینیوم و آهن می توانند جهت ساخت درب های ضد سرقت برای مناطق شرجی استفاده شوند که از میان آن ها مناسب ترین متریال برای آب و هوای مرطوب آهن می باشد. ناگفته نماند که آهن را با مواد ضد زنگ و رنگ مخصوص برای داشتن مقاومت بیشتر پوشش می دهند. در این صورت است که خاصیت ضد رطوبتی بالایی داشته و به نگهداری و مراقبت خاصی همانند چوب نیاز ندارد. بنابراین، بهترین درب ضد سرقت مناسب مناطق شرجی، محصولات فلزی با روکش ضد زنگ می باشند .توجه داشته باشید که درب های چوبی مناسبی نیز وجود دارند که با به کارگیری یک سری تمهیدات آن ها را مقاوم و ضد رطوبت می کنند.

خصوصیات درب ‌های ضد سرقت مناسب مناطق شرجی

با توجه به شرایط آب و هوایی در نواحی شمالی و جنوبی کشور، انتخاب درب مناسب برای این آب و هوا با چالش ‌هایی روبرو است. در این بخش ویژگی ها و خصوصیات درب ‌های ضد سرقت مناسب این مناطق را بیان می کنیم:

  • استفاده از رنگ کوره‌ ای الکترواستاتیک در رنگ ‌آمیزی چهارچوب و اسکلت درب
  • داشتن مقاومت بالا در برابر نفوذ انواع حشرات و قارچ‌ ها
  • در نظر گرفتن بهترین روکش‌ های مقاوم در برابر رطوبت
  • نفوذ ناپذیر بودن روکش و سایر اجزای درب شامل یراق آلات و نقاط اتصال در برابر آب
  • عدم تغییر رنگ در حین تماس طولانی مدت با آب و رطوبت

نکات مهم انتخاب درب ضد سرقت مناسب مناطق شرجی

از مهم ترین فاکتورهایی که هنگام خرید این درب ها می بایست به آن ها دقت داشته باشید، نوع قفل، ابزار آلات و کیفیت رنگ مورد استفاده  می باشد. با توجه به اینکه درب ضد سرقت مناسب مناطق شرجی معمولا در محیط های بیرونی قرار می گیرند، کیفیت و ایمن بودن قفل و یراق آلات آن بسیار حائز اهمیت است. همچنین، علی رغم در نظر گرفتن جنس به کار رفته در ساخت این درب ها که در میزان دوام و ماندگاری آن ها در برابر رطوبت بسیار مهم است، استاندارد های رعایت شده در پروسه تولید درب‌ های ضد سرقت و ضد آب نیز از اهمیت ویژه ای برخوردار می باشد. همچنین جهت خرید درب های داخلی می توانید به سایت افرا درب مراجعه کنید.

No comment

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.