قفل شب بند چیست؟

قفل شب بند چیست؟ امنیت منازل و ساختمان ها همیشه دارای اهمیت زیادی بوده است. در این راستا، از گذشته تاکنون تلاش های بسیاری برای حفظ امنیت صورت گرفته است. یکی از روش های افزایش امنیت، استفاده از قفل شب بند می باشد. قفل شب بند امنیت و راحتی را بطور کامل به سطح جدیدی می ‌برد و ایمنی را بهبود می‌بخشد. در واقع، این نوع قفل ها به عنوان قفل کمکی مورد استفاده قرار می گیرند و به شکل روکار بسته می شوند.

این قفل ها تاریخچه طولانی دارند و از قدیم یکی از قطعات درب های ورودی محسوب می شدند. امروزه، انواع متنوعی از قفل شب بند تولید می شود که هر کدام کاربرد خود را دارند. در این مقاله در مورد اینکه قفل شب بند چیست و بررسی مزایای استفاده از آن می پردازیم. همچنین شما می توانید برای خرید درب لابی مدرن و درب لابی چوبی به افرا درب مراجعه کنید. همچنین تمام قطعات داخلی به کار برده شده در درب ضد حریق باید در برابر آتش مقاوم باشند تا بتواند در هنگام آتش سوزی از ساکنین محافظت کند.

معرفی قفل شب بند

قفل شب بند چیست؟ این قفل یکی از انواع محبوب قفل درب می باشد که در درب ‌های ورودی منازل نصب می شود. این قفل ها به این دلیل که عموما در انتهای شب جهت افزایش امنیت مورد استفاده قرار می گیرند، به این اسم نام گذاری شده اند. در حقیقت، این قفل یک محصول مکمل امنیتی است که در اکثر اوقات در کنار دستگیره ‌های دیجیتال و یا دستگیره‌ های مکانیکی قرار می گیرد. شب بند که به قفل حریم خصوصی نیز معروف است، بدون شک برای افزایش، تداوم و تقویت امنیت، آرامش و راحتی افراد طراحی و تولید شده است. این قفل می تواند بهترین نگهبان برای محیط ‌های مسکونی، اداری، تجاری، تفریحی و ورزشی باشد.

 

 

قفل شب بند چیست؟

 

انواع قفل شب بند چیست

اکثر قفل های شب بند مکانیزم مکانیکی دارند. پیش از ورود درب های ضد سرقت به بازار، از قفل شب بند مغذی دار بر روی درب های چوبی استفاده می شد. امروزه افزون بر قفل های مکانیکی، مدل جدیدی از این قفل ها به بازار آماده است که به صورت دیجیتالی می باشند. قفل های شب بند از گذشته تاکنون تغییرات زیادی کرده اند و مدل های متنوعی از آن ها روی کار آمده اند. این قفل ها انواع و مدل های بسیاری دارند که در این بخش به برخی از مهم ترین آن ها اشاره می کنیم:

  • قفل شب بند زنجیری
  • قفل شب بند دیجیتال
  • قفل شب بند ساده
  • قفل شب بند کشویی
  • قفل شب بند مغزی دار
  • قفل شب بند درب چوبی

قفل های شب بند معمولا بر روی درب های معمولی کارکرد دارند. در حقیقت، با عرضه درب های ضد سرقت نیاز به قفل شب بند کمتر شد. با این وجود، جهت بالا بردن ایمنی درب ضد سرقت نیز می توان از قفل های شب بند استفاده نمود.

قفل شب بند مناسب چه درب ‌هایی است؟

قفل های شب بند، قفل های مکملی برای قفل های معمولی می باشند که در بخش میانی درب قرار می گیرند. مناسب ترین درب جهت نصب این قفل ها، درب های ورودی ساختمان هستند. کارکرد یک جهته این قفل به شما این امکان را می دهد تا درب را پس از ورود از داخل قفل نمایید. به این دلیل که قفل شب بند تنها از طریق کلید باز می شود، بستن زبانه آن از داخل به کمک اهرمی که برای این کار روی قفل قرار دارد، سبب می شود تا محیط داخلی کاملا ایمن باشد. عملکرد شب بند دیجیتالی همانند نوع مکانیکی آن می باشد. با این تفاوت که شب بند دیجیتال در زمانی درب را باز می ‌کند که اطلاعات وارد شده از کاربر با داده‌ های ثبت شده در قفل مشابه باشد.

مزایای قفل شب ‌بند

این قفل های مکمل دارای ویژگی ها و مزایای زیادی هستند که در ادامه مهم ترین آن ها را بیان می کنیم:

  • درب منزل شما از هر جنسی که باشد می توان این قفل را بر روی آن نصب کرد.
  • فعال و غیرفعال کردن قفل شب‌ بند بسیار آسان بوده و به هیچ‌گونه تخصصی نیاز نیست.
  • این قفل ها، مانعی قوی و مقاوم برای جلوگیری از ورود سارقان و نفوذ به خانه هستند.
  • قفل شب بند این قابلیت را دارد که در هر لحظه که می‌خواهید باز و بسته شود.
  • با این قفل قادر هستید تا کنترل دسترسی به منزل خود را داشته باشید.
  • قفل های شب ‌بند از ویژگی های فنی و امنیتی بسیار بالایی برخوردار می باشند.

سخن پایانی

به طور کلی، شب بند یکی از انواع قفل است که در قسمت میانی درب نصب می شود و انواع مختلفی دارد. در واقع، این یک قفل حیاتی است که حفاظت و امنیت منزل شما را بهبود می بخشد. با انتخاب و خرید صحیح این قفل، می‌توانید از آرامش و اطمینان بیشتری در خانه خود لذت ببرید. قفل های شب بند به علت طراحی و ساختار ساده معمولا قیمت مناسبی دارند. قیمت این قفل با توجه به متریال استفاده شده در آن و میزان سادگی یا پیچیدگی آن متفاوت است.

No comment

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.