انواع روکوب درب ضد سرقت

امروزه، نظر به اینکه روش های سرقت و باز نمودن قفل درب ها افزایش یافته، نصب درب ضد سرقت در قسمت های گوناگون ساختمان بسیار ضروری می باشد. با این کار از ضررهای مالی ناشی از سرقت جلوگیری می کنید و امنیت ساختمان خود را تامین خواهید کرد. جهت ساخت درب‌ های ضد سرقت از قطعات مختلفی استفاده  می شود که شامل ورقه ‌ها، چهارچوب، قفل، یراق آلات و… می باشند. یکی از ابزارهای درب ضد سرقت که سبب ایجاد جلوه زیبا در چهارچوب درب می ‌شود روکوب نام دارد که تمام سطح خارجی چهارچوب را می‌ پوشاند.

به کارگیری روکوب به شیک شدن درب بسیار کمک خواهد کرد و عموما برای همه محصولات درب ضد سرقت مدرن، خاص و زیبا از آن استفاده می نمایند. در صورتی که قصد خرید روکوب درب ضد سرقت را دارید، می بایست با انواع آن آشنایی داشته باشید. ما در این مطلب انواع مختلف روکوب را برررسی می کنیم.

انواع روکوب درب ضد سرقت

معرفی انواع روکوب درب ضد سرقت

روکوب های درب ضد سرقت انواع و مدل های بسیاری دارند. ولی باید بگوییم که این تنوع به علت گوناگونی در جنس روکش آن ها می باشد. روکوب را از جنس های مختلفی تولید می کنند که هر فردی بر اساس سلیقه و نمای درب بتواند آن را انتخاب نماید. انواع روکوب درب ضد سرقت به شرح زیر می باشد:

روکوب MDF با روکش پی وی سی

روکوب با روکش پی وی سی از رایج ترین روکوب های درب ضد سرقت می باشد که برای تولید آنPVC  به کار برده می شود. به دلیل ویژگی ضدآب بودن این روکوب ها، می توان از این محصولات در مناطق مرطوب و شرجی استفاده نمود. روکش های پی وی سی در مدل ‌ها و رنگ ‌های گوناگون ساخته می ‌شوند و نیازی به رنگ شدن نخواهند داشت.

روکوب MDF با روکش چوب طبیعی

روکش ‌هایی که در این نوع روکوب ها به کار برده می شوند از متریال چوب طبیعی ساخته می شوند و جهت افزایش استحکام، آن ها را رنگ می کنند. رنگ آمیزی بدنه چوب سبب ایجاد جلوه ای شیک و طبیعی برای روکوب می گردد. این محصولات، دارای رنگ و طرح های گوناگون می باشند. از این رو، شما می توانید با توجه به رنگ و سبک درب ضد سرقت روکوب مناسب را انتخاب نمایید. روکوب های با روکش طبیعی چوب در صورتی که رنگ نشوند ممکن است مقاومت کافی در برابر رطوبت و دما را نداشته باشند. بنابراین، بهتر است که از این روکوب ها برای نواحی مرطوب استفاده نشود.

روکوب هایی از MDF خام

این روکوب ها با ورقه هایی از MDF خام ساخته می شوند. در واقع، این محصولات فقط دارای یک لایه پوششی از رنگ می باشند. روکوب های از جنس ام دی اف خام ممکن است در مقابل ضربه، حرارت یا رطوبت مقاومت خوبی از خود نشان ندهند. اما ناگفته نماند هنگامی که این روکوب ها رنگ می شوند استحکامشان افزایش می یابد.

آیا نصب روکوب راحت است؟

نصب روکوب درب ضد سرقت باید توسط یک فرد متخصص صورت بگیرد. از این رو، توصیه می کنیم که در ابتدا جهت وجود تناسب بیشتر در طرح و رنگ، هم زمان با خرید درب، برای آن روکوب نیز انتخاب نمایید. سپس بهتر است که نصب روکوب را به فردی بسپارید که برای نصب درب ضد سرقت به محل شما مراجعه کرده است. در این صورت، نه خود روکوب آسیب می بیند و نه دیوارهای اطراف دچار زدگی و خوردگی خواهند شد. بر این اساس، مناسب ترین شیوه جهت نصب روکوب روی چهارچوب درب‌ های ضد سرقت، استفاده از تخصص افراد با تجربه در این حوزه می باشد.

قیمت روکوب درب ضد سرقت

مدل های زیادی از روکوب درب ضد سرقت به صورت آماده قابل خریداری می باشند. تنها کافیست از نوع، ابعاد و سبک درب ضد سرقت خود اطلاع داشته باشید. یکی از موارد مهمی که هنگام خرید روکوب باید به آن توجه داشته باشید قیمت است. با توجه به مدل، متریال، طرح و… قیمت می تواند متغیر باشد. بنابراین، همه جزئیات را بررسی کنید و به نکات مهم در این زمینه توجه داشته باشید تا بتوانید گزینه مناسب را خریداری نمایید. با قیمتی مقرون به صرفه، می ‌توانید در هماهنگ شدن و زیبایی جلوه ساختمان، تأثیر زیادی بگذارید.

نتیجه گیری

در این مطلب به معرفی انواع روکوب درب ضد سرقت پرداختیم. با نصب روکوب می توانید ظاهر درب منزل یا محل کار خود را شیک تر کنید و همه خراش ‌ها و زدگی های چهارچوب درب را پنهان نمایید. درب های ضد سرقت، بدون وجود روکوب ممکن است نمای زیبایی نداشته باشند و طرح و جلوه آن ها به چشم نیاید. در آخر باید بگوییم که خرید درب ضد سرقت برجسته و روکوب آن را حتما از مجموعه ها و برندهای قابل اعتماد انجام دهید. علاوه بر این، نصب روکوب را به افراد مجرب و متخصص بسپارید.

No comment

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.