نحوه نگهداری از درب های ضد سرقت

نظر به اینکه محل نصب درب ضد سرقت عموما در ورودی ساختمان ها و آپارتمان ها بوده و نقش بسزایی در جلوه بنا ایفا می کند، افراد باید در زمان های مشخصی به تمیز کردن و مراقبت های اصولی از درب اقدام نمایند. در این صورت است که می توان کیفیت اولیه درب را حفظ نمود و طول عمر آن را افزایش داد. این محصولات به دلیل کیفیت و استحکام بالایی که دارند در مقابل فشار و ضربه مقاومت زیادی از خود نشان می دهند. اما اگر از درب های ضد سرقت به خوبی مراقبت و نگهداری نشود، یقینا می توان بیان کرد که عمر مفید استفاده از آن ها کاهش پیدا خواهد کرد.

در این مطلب به توضیح نحوه نگهداری از درب های ضد سرقت می پردازیم تا بتوانید با استفاده از راهکارهای مطلوب از درب ضد سرقت ساختمان خود مراقبت نمایید.

نحوه نگهداری از درب های ضد سرقت

مراقبت و نگهداری از درب های ضد سرقت

از آنجایی که می دانید، درب ضد سرقت یکی از بهترین محصولاتی است که می توانید از آن برای حفظ ایمنی ساختمان خود استفاده نمایید. درب های ضد سرقت، افزون بر داشتن ویژگی ‌های منحصر به فرد جهت حفاظت از فضای داخلی در برابر سرقت، زیبایی چشم نوازی هم دارند. در این بخش به نکاتی اشاره می کنیم که سبب دوام بیشتر و حفظ زیبایی درب ضد سرقت CNC، فلزی، چوبی و… خواهد شد:

استفاده از رنگ های براق کننده

بهره وری از رنگ های براق کننده جهت افزایش جذابیت و جلوه درب ضد سرقت امری مهم می باشد. در طول زمان ممکن است درب، رنگ ظاهری خود را از دست بدهد و دیگر شکوه و زیبایی قبل را نداشته باشد. در این صورت، با به کارگیری از رنگ های براق کننده می توانید درب ضد سرقت خود را همانند روز اول کنید.

نظافت دوره ‌ای

مناسب ترین روش جهت نگهداری از درب ‌های ضد سرقت، توجه به نظافت آن‌ ها می باشد. برای انجام این کار می ‌توانید از یک دستمال نرم و کمی خیس استفاده نمایید تا همه گرد و غبار، خاک و آلودگی های دیگری را که ممکن است بر روی سطح درب بنشیند و به آن آسیب بزند را پاک کنید. علاوه بر این، جهت جلوگیری از زنگ زدگی، مواد شوینده مناسب و ملایم را به کار ببرید.

روغن کاری اجزای درب ضد سرقت

روغن کاری اجزاء و یراق آلات این درب ها همچون لولاها، قفل، دستگیره و… یکی دیگر از مراقبت های مهمی است که برای افزایش عملکرد صحیح و مطلوب درب های ضد سرقت می بایست توسط افراد انجام شود. به دلیل استفاده متعددی که در طول روز از این درب ها می شود، به روغن کاری در قسمت های گوناگون نیاز خواهند داشت تا عملکرد اولیه خود را حفظ نمایند. از این رو، افراد می بایست در زمانی های مشخص و مواقع نیاز، روغن کاری اجزای مختلف درب ضد سرقت را حتما انجام بدهند.

استفاده از روکش پودری

درب های ضد سرقت عموما در مقابل خط و خش و آسیب مقاوم می باشند. با این حال، ممکن است در بعضی مواقع بر روی این محصولات خط و خش‌ هایی ایجاد شود. جهت جلوگیری از این خط و خش ‌­ها، مالکان ساختمان ها می توانند از روکش پودری استفاده نمایند که سبب افزایش دوام درب در برابر ایجاد هرگونه خراش می شود.

عدم استفاده از آب با فشار بالا

برای تمیز کردن درب های ضد سرقت هرگز از آب با فشار بالا استفاده نکنید. این کار باعث صدمه زدن به درب خواهد شد. تنها کافیست از یک حوله مرطوب و مایع شوینده مناسب استفاده نمایید. آب با فشار بالا ممکن است منجر به از بین رفتن پوشش رنگ درب شود. علاوه بر این، دقت داشته باشید که شوینده های شیمیایی و دستمال زبر را جهت تمیز کردن درب ضد سرقت به کار نبرید.

تعمیر آسیب‌ های روی درب

جهت تهیه یک درب ضد سرقت می بایست هزینه زیادی پرداخت کرد. از این رو، برای جلوگیری از خرید مجدد این محصول، آسیب ‌دیدگی ‌های جزئی روی درب را هم تعمیر نمایید. هنگامی که درب را تمیز می کنید، توجه داشته باشید که آسیبی روی درب وجود نداشته باشد. زیرا حتی در صورت وجود ترک خوردگی یا شکستگی کوچک، درب به مرور زمان پوسیده خواهد شد. علاوه براین، اگر درب ضد سرقت شما بیش از یک دهه استفاده شده، ممکن است نیاز باشد تا بعضی از قطعات آن را تعویض نمایید.

سخن پایانی

درب ضد سرقت از انواع خاص و ویژه درب لابی و درب ورودی است که از امنیت بالایی برخوردار بوده و جهت جلوگیری از ورود سارقین به منزل، مغازه، کارگاه، اداره و… مورد استفاده قرار می‌ گیرد. اگر از این درب ها به درستی مراقبت شود، تا چندین دهه عمر می کنند. ولی برای طولانی شدن عمر درب، یک عامل اصلی وجود دارد و آن هم شناخت روش های نگهداری از درب ضد سرقت می باشد. در آخر، توجه داشته باشید که تعمیر درب ‌های ضد سرقت را به تعمیرکاران باتجربه و متخصص بسپارید و همیشه از قفل ‌های با کیفیت و یراق آلات مقاوم برای این درب ها استفاده نمایید.

No comment

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.