اهمیت درب در دکوراسیون منزل

یکی از عناصر اصلی منازل و محیط های داخلی، درب های داخلی می باشند. تاثیر این محصولات در طراحی داخلی یکی از مسائلی است که معمولا مورد توجه قرار نمی گیرد و فاکتورهایی نظیر طرح، ابعاد، رنگ، هماهنگی و… که از موضوعات بسیار مهم هستند در هنگام انتخاب درب های داخلی در نظر گرفته نمی شوند. اگر هم اکنون به خانه خود نگاهی بیندازید، در می یابید که چقدر درب های استفاده شده از نظر رنگ و طرح با دکوراسیون و طراحی خانه هماهنگ می باشند.

در هنگام تهیه درب سعی کنید به همه عناصر و وسایل های اصلی منزل توجه داشته باشید. رنگ دیوارها، طرح مبلمان، نقش و نگار فرش ها و… همه از اجزای مهم دکوراسیون داخلی خانه شما به حساب می آیند. از این رو، با دقت به این موارد می توانید درب های مناسب را خریداری نمایید. در این مطلب به بیان اهمیت درب در دکوراسیون منزل می پردازیم.

نقش درب در دکوراسیون داخلی

درب های داخلی یکی از المان های قابل توجه در خانه به شمار می‌ روند. وجود این محصولات برای هر ساختمانی ضروری می باشد. شما می ‌توانید با انتخاب یک درب خاص، زیبا و مقاوم حس امنیت را برای منزل خود به ارمغان آورید. می بایست بر اساس متریال ‌های متنوع و بر اساس سبک منزل، درب مورد نظر را انتخاب کنید. خرید درب های با کیفیت باید در اولویت قرار بگیرد. در این صورت، هم از نظر زیبایی و هم امنیت می توانید انتخاب صحیحی داشته باشید. سپس سعی کنید دربی را تهیه نمایید که علاوه برداشتن کیفیت، متناسب با طراحی و دکوراسیون فضای شما باشد. در حال حاضر، با توجه به وجود انواع و مدل ‌های گوناگون در طرح و رنگ، انتخاب یک درب مناسب کمی دشوار است.

اهمیت درب در دکوراسیون منزل

تناسب و هارمونی درب داخلی

خرید درب مناسب، تغییرات بسیار چشمگیری را در دکوراسیون داخلی منزل شما ایجاد خواهد کرد. یکی از فاکتورهایی که درباره درب های داخلی باید به آن دقت شود، تناسب و هماهنگی طرح، رنگ و مدل محصول با سایر عناصر دکوراسیون به ویژه درب لابی، درب کابینت ها و درب کمدها است. دلیل اصلی ظاهر ناهماهنگ اکثر خانه ها همین عدم تناسب طرح و رنگ و نقش درب ها با یکدیگر می باشد. این موضوع در منازل ایرانی بیشتر دیده می شود و طرح درب ها به هیچ وجه با یکدیگر ست نیستند. به همین دلیل، خانه افراد زیادی با وجود مرتب بودن، بی نظم و فاقد یک کارکتر واحد جلوه می کند.

استفاده از اشکال و اندازه ‌های گوناگون

یکی از شیوه های تاثیرگذار جهت ایجاد تنوع بصری، نصب درب ها با شکل ها و ابعاد مختلف می باشد. بازی با اشکال و فضاها نتایج منحصر به فردی در طراحی داخلی به وجود می آورد و محیط ها دیگر یکنواخت نیستند. چهارچوب های مستطیل شکل از پرطرفدار‌ترین مدل ها برای درب ها می باشند. چهارچوب ‌های منحنی نیز سبب ایجاد جذابیت می شوند. این چهارچوب ها در طراحی داخلی نیز فضاهای زیبا و خاصی را به نمایش می گذارند و سبب می شوند که منزل شما شیک و مدرن جلوه کند.

در حقیقت، چهار چوبی را تهیه نمایید که با تمامی اجزای داخلی از نظر طرح و سبک همخوانی داشته باشد. یک چهار چوب مناسب می ‌تواند محیطی چشم نواز ایجاد کند و از طرف دیگر در صورتی که از چهار چوبی استفاده شود که با فضای داخلی تناسب نداشته نباشد، در زیبایی منزل شما تاثیر منفی دارد.

انواع درب در دکوراسیون داخلی

از دیدگاه یک دیزاینر، درب های استفاده شده در فضای داخلی براساس جزئیات به کار رفته در رنگ و مدل و طرح تقسیم بندی می شوند. از این رو، به علت جزئی بودن و وجود تفاوت های زیاد در سبک ها، نمی توان به یک تقسیم بندی کوچک رسید. برای نمونه، استفاده از شیشه در میان درب و یا انتخاب روکش هایی با رنگ ها و متریال گوناگون برای درب های داخلی از موارد مهمی می باشند که قادر هستند درب های داخلی را با دکوراسیون داخلی محیط هماهنگ نموده و تغییرات موثر و خوبی را در فضای داخلی پدید آورند.

سخن پایانی

در این مقاله در مورد اهمیت درب در دکوراسیون منزل مطالبی را ارائه کردیم. دقت داشته باشید که برای تهیه درب های داخلی نیازی نیست که از یک طرح مشابه برای همه فضاها استفاده نمایید. ولی توجه کنید که رنگ و هارمونیک نهایی درب ها با همه بخش های دیگر باید همخوانی داشته باشند. در زمان خرید هر نوع درب ساختمانی، کیفیت را اولویت قرار دهید. از این محصول بطور مکرر استفاده می شود. بنابراین، می بایست با دوام باشد و از بهترین متریال ‌ها تولید شود. امیدواریم که این مطلب برای شما مفید واقع شده باشد.

No comment

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.