درب روکش وکیوم چیست؟

آیا می دانید درب روکش وکیوم چیست؟ درب ها یکی از اصلی ترین عناصر در طراحی و فضاسازی ساختمان ها و آپارتمان ها به حساب می آیند. این روزها، فرآیند وکیوم درب ‌های چوبی به ‌عنوان شیوه ای نوین جهت ساخت درب ‌های شکیل و مستحکم و قابل استفاده در محیط‌ های گوناگون از قبیل ساختمان های مسکونی، شرکت ها، مراکز تجاری و صنعتی مطرح می باشد.

نظر به اینکه کیفیت این روکش ها و درب های داخلی و درب لابی تولید شده از آن ها بسیار بالا است، افراد زیادی علاقه مند به دریافت اطلاعاتی راجع به درب های روکش وکیوم هستند. وکیوم درب های چوبی در واقع فرآیندی در ساخت درب می باشد که طی آن هوای داخل درب از طریق فشار مکش کم می شود و در نتیجه هیچ هوایی در درب باقی نمی ماند. مقاومت و دوام درب های وکیوم در مقابل ضربات و دیگر عوامل آسیب زا بسیار بالا می باشد. در این مطلب قصد داریم جهت آگاهی بیشتر شما عزیزان از درب های روکش وکیوم، به معرفی کامل این محصولات بپردازیم.

معرفی درب روکش وکیوم

وکیوم به پروسه ای برای روکش پی وی سی گفته می شود که بیشتر اوقات بر روی چوب هایی با متریال نئوپان و ام دی اف کشیده می شود. با به کارگیری این روش، هنگامی که مغزی درب با روکش وکیوم پوشیده می ‌شود، هوای موجود بین سطح درب و روکش به طور کامل تخلیه می گردد. از این روکش می‌ توان برای انواع چوب درب استفاده نمود، ولی همانگونه که بیان کردیم روکش وکیوم برای متریال MDF بیشتر به کار برده می شود.

یکی از قابل توجه ترین خصوصیت این روکش این است که با وجود نازک و ظریف بودن و ضخامت کم، در شرایط گوناگون از خود استحکام بسیار بالایی نشان می دهد. در حقیقت، درب ‌های وکیوم دارای مقاومت و دوام بسیار خوبی در مقابل عوامل محیطی و ضربه می باشند. افزون بر این ویژگی، درب های وکیوم زیبایی و جذابیت خاصی دارند و جلوه ای شکیل و چشم نواز به محیط شما می بخشند.

درب روکش وکیوم چیست؟

کاربرد روکش وکیوم چیست؟

اکنون که با فرآیند روکش وکیوم آشنا شدید، حال می خواهیم به معرفی کاربرد آن بپردازیم. به دلیل محبوبیت زیاد روکش وکیوم، این موضوع واضح است که استفاده از روکش وکیوم دارای مزایای زیادی می باشد و تاثیر مثبت و خوبی برای چوب دارد. مهم ترین مزیت روکش های وکیوم، رنگی بودن و برخورداری از استحکام بالا در مقابل ضربه می باشد.

کاربرد روکش وکیوم بسیار متنوع است و جهت بسیاری از کارهای صنعت چوب از آن بهره می گیرند. همانگونه که گفتیم استفاده از این روش بسیار سودمند می باشد. از کاربردهای روکش وکیوم می توان به روکش کردن وسایل چوبی، درب داخلی مدرن، درب های سرویس بهداشتی و… به دلیل قرار گرفتن در معرض خوردگی و آسیب و جهت داشتن مقاومت بیشتر، اشاره نمود.

درب روکش وکیوم چگونه تولید می ‌شود؟

روند و پروسه تولید این نوع از محصولات چوبی از سایر درب لابی چوبی و درب های داخلی چوبی متفاوت است. ابتدا باید طرح مورد پسند روی مغزی درب ایجاد گردد. اجرای طرح‌ های زیبا و خاص روی مغزی درب ‌های وکیومی از طریق دستگاه های سی ان سی صورت می گیرد. مناسب ترین متریال جهت تولید درب های روکش وکیوم، ام دی اف می باشد.

این محصولات در برابر ضربه و فشار مقاومت بسیار خوبی خواهند داشت. به دلیل انعطاف ‌پذیری بالای وکیوم، ایجاد طرح ‌های سخت و پیچیده هم امکان پذیر می باشد. شما حتی قادر هستید تا بر روی درب های روکش وکیوم طرح های برجسته نیز کار نمایید. سپس روکش وکیوم را می بایست بر روی درب قرار دهید. در آخر، با استفاده از روش های نوین بر پایه رزین، روکش وکیوم را به مغزی درب متصل کنید.

قیمت درب روکش وکیوم

درب های وکیوم از مدرن ترین محصولاتی می باشند که در حال حاضر در بازار بسیار پر طرفدار بوده و سبب جذابیت دکوراسیون می شوند. افراد زیادی تصور می‌ کنند که ویژگی ‌ها و مزایای برجسته این درب‌ ها موجب افزایش قیمت آن ها خواهد شد. اما گفتنی است که انواع درب روکش وکیوم از لحاظ قیمت بسیار مناسب و مقرون به صرفه می باشند. عوامل متعددی در تعیین قیمت این نوع درب ها از جمله ابعاد درب، طرح انتخابی، جنس مغزی درب، رنگ مورد نظر، نوع و جنس یراق آلات و… تاثیرگذار هستند.

نتیجه گیری

از آنجایی که در این مطلب بیان شد، وکیوم کردن روشی است که برای افزایش مقاومت درب تمام چوب مورد استفاده قرار می گیرد. در حقیقت، به کارگیری از روکش وکیوم سبب می شود که هیچگونه هوایی در بین سطح زیرین و روکش وجود نداشته باشد. از این رو، روکش به طور کامل و محکم روی سطح می چسبد. یکی از علت های مهمی که باعث می شود روکش وکیوم دارای طرفداران زیادی باشد این است که می توان مقاوم ترین روکش را با کم ترین ضخامت بر روی سطوح ایجاد نمود.

No comment

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.