درب فایبرگلاس چیست و چه کاربردی دارد؟

درب های ساختمانی یکی از بخش های مهم محسوب می شوند که هم در نما و دکوراسیون و هم برای برقراری امنیت ساختمان تاثیر زیادی دارند. درب فایبرگلاس از محصولات جدیدی می باشد که در سال های اخیر محبوبیت پیدا کرده است. این مدل درب ها به دلیل برخورداری از ویژگی های برجسته به سادگی خود را به مشتریان اثبات کرده اند. در واقع، درب فایبرگلاس با داشتن مقاومت بسیار زیاد و تنوع بالا در مدل و رنگ، با استقبال خیلی خوبی رو به رو شده است.

این درب ها در محیط های گوناگونی در داخل ساختمان یا به عنوان درب لابی مورد استفاده قرار می گیرند. درب هایی که از جنس فایبرگلاس تولید می شوند در شکل ظاهری شباهت زیادی به درب های چوبی دارند. در این مقاله می خواهیم به معرفی درب فایبرگلاس و کاربردهای آن در صنایع مختلف بپردازیم.

درب فایبرگلاس چیست؟

درب های فایبرگلاس به عنوان یک جایگزین مناسب برای درب های چوبی به کار برده می شوند. این محصولات که از انواع درب لابی مدرن به حساب می آیند، ظاهر درب های چوبی را دارند اما بر خلاف درب های چوبی از مقاومت بالایی در برابر زنگ زدگی، پوسیدگی، تاب برداشتن، نفوذ حشرات و… برخوردار هستند. فایبرگلاس ماده اولیه ای است که ظاهر آن مشابه با متریال چوب می باشد. ولی به کارگیری این ماده جهت تولید درب مقرون به صرفه تر بوده و هزینه تعمیرات و مراقبت از این محصولات نیز بسیار کم تر است.

درب های فایبرگلاس به آسانی صدمه نمی بینند و خراب نمی شوند. همچنین، در برابر بارندگی و رطوبت پوسیده نخواهند شد و عمر طولانی دارند. استفاده از فایبرگلاس برای ساخت درب یک شیوه نوین و مناسب است. زیرا با این کار شما قادر خواهید بود تا با جلوه ای چوبی، از کیفیت بهتر و ظاهری جذاب تر برخوردار شوید.

درب فایبرگلاس چیست و چه کاربردی دارد؟

کاربردهای درب فایبرگلاس

درب فایبرگلاس از موادی ساخته می ‌شود که شامل الیاف شیشه ‌ای و رزین پلی استر است. این نوع درب به علت ویژگی‌ های خاص خود دارای کاربردهای متعددی می باشد. برخی از کاربردهای رایج درب فایبرگلاس در صنایع گوناگون به شرح زیر می باشد:

استفاده در صنایع حمل و نقل

درب ‌های فایبرگلاس برای وسایل نقلیه مختلف مانند قایق ‌ها، جت اسکی ‌ها و کشتی ‌ها استفاده می ‌شوند. این درب ‌ها به دلیل مقاومت بالا در برابر ضربه، خوردگی و تأثیرات محیطی مانند آب شور و اشعهUV، برای محیط ‌های دریایی مناسب هستند.

کاربردهای ساختمانی

درب‌ های فایبرگلاس در ساختمان‌ ها و نماهای خارجی نیز مورد استفاده قرار می گیرند. آن ها در برابر آب، حرارت و تغییرات آب و هوایی با دوام هستند و به عنوان درب ‌های ورودی، درب های داخلی، درب ‌های بالکن، درب‌ های پارکینگ و نماهای داخلی استفاده می‌ شوند.

کاربردهای صنعتی

برای محیط‌ های صنعتی همچون کارخانه ‌ها، انبارها و سایر فضاهای صنعتی نیز از درب های فایبر گلاس می توان بهره برد. این درب ها در مقابل شرایطی مانند فشار، حرارت، مواد شیمیایی و خوردگی مقاومت خوبی از خود نشان می دهند.

استفاده در اماکن عمومی

از این نوع درب می ‌توان در اماکن عمومی مانند مراکز تجاری، فروشگاه ها، مجموعه‌ های ورزشی، استخرها و… استفاده نمود. درب های فایبرگلاس در برابر رطوبت، ضربه و… آسیب نمی بینند و می ‌توانند به عنوان درب ‌های ورودی در این اماکن استفاده شوند.

درب فایبر گلاس بهتر است یا درب چوبی؟

درب های فایبرگلاس قیمت مناسب تری دارند و در مدت طولانی هزینه های تعمیرات و مراقبت از این محصولات کم تر است. علی رغم درب های چوبی، درب های فایبرگلاس خیلی کم ممکن است که خراشیده، پوسته پوسته و یا دچار تاب خوردگی شوند. علاوه براین، این محصولات در مقابل شرایط مختلف آب و هوایی و عوامل آسیب زا بادوام تر از درب های چوبی می باشند. سطح درب های فایبرگلاس را به آسانی می توان رنگ نمود. همچنین، قابل ذکر است که درب های فایبرگلاس به عنوان عایق عملکرد مطلوب تری نسبت به درب های چوبی دارند.

نکات مهم هنگام خرید درب فایبرگلاس

در زمان خرید درب فایبرگلاس، می بایست چندین فاکتور را در نظر بگیرید. مطمئن شوید که درب از مواد با کیفیت و مرغوب ساخته شده است. فایبرگلاس باید دارای مقاومت بالا در برابر ضربه، خوردگی، تغییرات آب و هوا و اشعه UV باشد. این موضوع را نیز مد نظر داشته باشید که درب فایبرگلاس مورد نظر استحکام و مقاومت کافی را داشته باشد. بررسی کنید که درب انتخابی شما دارای خواص عایق حرارتی و صوتی مناسب باشد. درب فایبرگلاس همچنین می بایست از ظاهری جذاب و زیبا برخوردار بوده و با سبک و دکوراسیون محیط سازگاری داشته باشد. در نهایت، اطمینان حاصل کنید که طراحی و رنگ درب با سلیقه شما هماهنگ است.

No comment

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.