درب ضد حریق چیست

درب ضد حریق چیست ؟ امروزه درب های ضد حریق مانند سایر درب های کاربردی ساخته می شود و مقاومت بسیاری در انتقال آتش و حرارت دارند. برای اطلاعات بیشتر ادامه مطالب را مطالعه فرمایید.

تعریف درب ضد حریق

درب ضد حریق چیست ؟ در واقع همان درب معمولی بوده که در تمام نقاط  منازل مسکونی و تجاری قابل استفاده است. تنها تفاوت درب ضد حریق، مقاومت بالای آن در برابر آتش سوزی است. این درب در مقابل سایر درب ها از مقاومت بالایی برخوردار است. ضد حریق بودن آن به معنی عدم آسیب دیدگی درب نیست. اگر حرارت و مقدار آتش بیش از اندازه و ظرفیت درب باشد، دچار سوختگی و آسیب‌ دیدگی می‌ شود.

تعریف درب ضد حریق

انواع درب ضد حریق

  • درب  چوبی

درب های ضد حریق چوبی مناسب فضا های مسکونی بوده و از تجهیزات پیشرفته در ساخت درب های ضد حریق چوبی استفاده شده است. به طوری که این درب ها مقاومت بالایی در زمان آتش‌ سوزی دارد. درب های ضد حریق چوبی از ترکیب چوب و فلز ساخته شده که هرکدام مقاومت متفاوتی در مقابل آتش سوزی دارد. در نظر داشته باشید که در فضای داخلی این درب از فولاد استفاده که برای عدم اشتعال از چوب و پشم سنگ نسوز داخل درب استفاده شده است.

  • درب  فولادی

درب های ضد حریق فلزی یا فولادی اشکال مختلفی داشته ولی برای نصب در محل مسکونی مناسب نیست. عمدتاً در اماکن تجاری اداری و صنعتی مورد استفاده قرار می گیرد. درب های فولادی دارای وزن سنگین تری از درب های چوبی بوده و به عنوان درب اضطراری و خروج برج های مسکونی تجاری استفاده می شود.

  • درب شیشه ای

امروزه پیشرفت های مختلفی در عرصه تولید شیشه های ضد حریق به وجود آمده است. این شیشه‌ ها مقاومت بسیار بالایی در برابر آتش سوزی دارد. درب های ضد حریق شیشه ای از انتشار دود و آتش جلوگیری کرده و همچنین از مقاومت بالایی در برابر حرارت آتش سوزی برخوردار است.

ویژگی های مهم و ضروری درب

درب های ضد حریق باید دارای نشان استاندارد کالا بوده و تمام مجوز های لازم را از اداره استاندارد دریافت کرده باشد. درب ضد حریق نباید در مقابل آتش سوزی شعله ور شده و حداکثر از عبور هرگونه حدود جلوگیری نماید. در ساخت درب های ضد حریق نباید از مواد سمی و خطرناک استفاده شود و به طور طبیعی در مدت زمان تعیین شده مقاومت لازم را داشته باشد.

آیا به عنوان درب منازل و مراکز تجاری می توان استفاده کرد؟

امروزه درب های ضد حریق در اشکال مختلفی ساخته می شود و می توان با دکوراسیون خانه هماهنگ کرد. اما درب ضد حریق بیشتر در محیط های عمومی و تجاری کاربرد داشته و به دلیل گرانی کمتر از سایر درب هایی مانند درب ضد سرقت و ضد آب و غیره کاربرد دارد.

آیا به عنوان درب منازل و مراکز تجاری می توان استفاده کرد؟

خرید درب ضد حریق

برای مشاهده انواع درب های ضد حریق می توانید به سایت افرا درب مراجعه کرده و با محصولات مختلف این سایت آشنا شوید. امکان مقایسه و مشاهده قیمت در این سایت امکان پذیر بوده و می توانید پس از انتخاب، محصول نهایی خود را سفارش دهید. برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید با مشاور های شرکت افرا درب در ارتباط باشید.

آیا درب ضد حریق ارزش خرید دارد؟

بحث امروز ما در مورد ” درب ضد حریق چیست ” بود. درب ضد حریق دارای مزایا و معایب مختلفی بوده و داشتن درب ضد حریق باعث افزایش ایمنی و امنیت ساختمان ها و برج های مورد نظر می شود. با توجه به درزگیری مناسب این درب ها از انتشار آتش انتقال دود و حرارت و میزان قابل توجهی جلوگیری می کند.

درب های ضد حریق هزینه بالاتری نسبت به سایر درب ها داشته و و از تنوع و ظاهر کمتری برخوردار است. پس سعی کنید با توجه به نیاز کاربری خود درب مناسبی را خریداری نمایید. برای خرید سایر درب های واحد های مسکونی، تجاری و غیره مانند درب ضد سرقت، درب ملامینه، درب های سی ان سی، درب های اچ دی اف و درب ضد آب به سایت افرا درب مراجعه کرده و از قیمت و انواع اشکال درب ها آشنا می شوید. امکان ثبت سفارش محصولات در سایت وجود دارد.

No comment

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.