روکش های درب ضد سرقت

روکش های درب ضد سرقت


وجود انواع متنوع درب های ضد سرقت سبب شده تا هر مشتری بتواند دربی را خریداری نماید که متناسب با طراحی دکوراسیون منزل وی و نمای بیرونی ساختمان باشد. قطعا بیشترین میزان تفاوت در انواع درب ها در رنگ و روکش آن ها می باشد که باعث به وجود آمدن طرح های مختلفی از درب های ضد سرقت می شود.

روکش درب ضد سرقت یکی از فاکتورهای مهم و قابل توجه در هنگام خرید این نوع درب می باشد. زیرا انواع روکش ها افزون بر زیبایی و جذابیت، بر کیفیت نهایی محصول نیز نقش دارند. وجود متریال گوناگون و انواع رنگ های مختلف در روکش های درب ضد سرقت بسیار زیاد است و هر شخصی می ‌تواند بر اساس طرح اطراف درب، بهترین و متناسب ترین روکش را خریداری کند. در صورتی که قصد خرید درب ضد سرقت را دارید و می خواهید با انواع روکش درب ضد سرقت آشنا شوید ما در این مقاله به معرفی انواع روکش های درب ضد سرقت می پردازیم.

 

روکش های درب ضد سرقت

استفاده از روکش درب ضد سرقت

در حقیقت، روکش درب ضد سرقت مدرن و کلاسیک در قسمت هایی از درب به کار برده می شود که در مقابل دید همگان قرار دارند. به همین جهت برجسته ترین مزیت روکش درب ضد سرقت افزایش زیبایی ظاهری درب می باشد. درب های ضد سرقت دارای دو لایه روکش در دو طرف درب می باشند. این روکش باید متناسب با مکان قرارگیری درب و نوع استفاده از درب انتخاب شود. به عنوان مثال، اگر درب را برای یک نقطه مرطوب و شرجی به کار ببرید، می بایست از روکش هایی که در برابر رطوبت مقاوم هستند استفاده نمایید. همچنین، در صورتی که درب را برای استفاده در یک مکان صنعتی خریداری می کنید نیز باید به جنس روکش آن توجه داشته باشید.

انواع روکش های درب ضد سرقت

در زمان خرید درب ضد سرقت افزون بر استراکچر درب و نوع قفل و بسیاری موارد دیگر، باید به نوع روکش درب ضد سرقت نیز دقت داشته باشید. در این بخش انواع روکش های درب ضد سرقت را بیان می کنیم:

روکش چوب طبیعی

عموما از چوب گردو یا راش برای تولید روکش درب ضد سرقت از جنس چوب طبیعی استفاده می شود. به علت وجود رگه های جذاب در بافت چوب طبیعی، استفاده از این نوع روکش بسیار پر کاربرد است. استفاده از چوب طبیعی حس خوشایند و دلنشینی را به محیط القا می کند. شکل ظاهری چوب طبیعی، با هیچ یک از متریال دیگری که با طرح چوب ساخته می شوند قابل مقایسه نمی باشد. گفتنی است که ثبات رنگ روکش چوب طبیعی بالا نیست و به علت ماهیت چوب، ممکن است بر روی آن خط و خش ایجاد شود. اما می توان روکش چوب طبیعی را رنگ نمود.

روکش لمینت

روکش های لمینت از چوب های فرآوری شده یا از جنس فیبر چوبی با چگالی بالا تولید می شوند. لمینت به علت وجود تعدادی لایه در ساخت آن، به این نام مشهور می باشد. از جمله مزیت های استفاده از این نوع روکش می توان به مقاومت بالای آن در برابر اشعه مضر خورشید و تشابه زیاد آن به چوب طبیعی اشاره نمود.

روکش MDF

MDF نوعی چوب مخصوص با چگالی متوسط می باشد که مقاومت بالا و وزن کمی دارد. جنس این روکش از پلکسی گلس است و در مقایسه با شیشه دارای وزن کم تر و مقاومت بیشتر می باشد. یکی از مدل های روکش ام دی اف، مدل پرینت است. پرینت در حقیقت مدلی چاپ بر روی MDF می باشد.

روکش PVC

درب هایی که دارای روکش PVC هستند، به تعمیر و مراقبت کمتری نیاز دارند. زیرا این روکش از دوام و ماندگاری رنگ بسیار زیادی برخوردار است. روکش های پی وی سی به روش های صنعتی تولید می شوند و از این رو نمی توان این نوع روکش را رنگ آمیزی نمود. روکش های پی وی سی بیشتر در نواحی مرطوب و آفتابی به کار برده می شوند. زیرا در صورت وجود گرمای زیاد این روکش صدمه نمی بیند.

روکش درب ضد سرقت CNC

یکی دیگر از روکش های درب ضد سرقت، روکش های CNC هستند که عموما از روکش های طبیعی ساخته می شوند. ولی با این تفاوت که تولید این روکش ها به گونه ای است که پس از نصب رویه 8 میل روی درب با استفاده از دستگاه سی ان اسی طرح هایی روی درب ایجاد می گردد. روکش های درب ضد سرقت با استفاده از دستگاه سی ان سی دارای زیبایی و جلوه خاصی هستند. زیرا این دستگاه ها قادر به ایجاد طرح های بسیار چشم نواز با ظرافت بالا می باشند. بنابراین، درب ضد سرقت CNC یک محصول با کیفیت به همراه ظاهری شیک و دلنشین است.

روکش ملامینه

روکش های ملامینه در واقع یک ورق MDF با ضخامت تقریبا 5 الی 8 میلی متر می باشند که ورق نازک ملامینه روی آن ها پرس می شود. به این دلیل که این روکش ها به روش صنعتی تولید می شوند، در صورت صدمه دیدن می بایست رویه درب به طور کامل تعویض گردد. همچنین، اگر روکش های ملامینه کثیف شوند و نیاز به رنگ شدن داشته باشند، باید بگوییم که این روکش ها قابل رنگ شدن نیستند.

آیا روکش های درب ضد سرقت قابل تعمیر هستند؟

شما قادر هستید تا با تعویض روکش های قدیمی که ظاهری کثیف و کهنه پیدا کرده اند، یک درب ضد سرقت سالم و تمیز برای ساختمان خود نصب نمایید. نظر به اینکه هزینه تهیه یک درب ضد سرقت جدید بسیار بیشتر از قیمت تعویض روکش آن می باشد، اگر بدنه درب آسیب ندیده و سالم است، پیشنهاد ما این است که به جای خرید یک درب دیگر، تنها روکش درب را تعویض کنید.

No comment

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.