راهنمای خرید دستگیره درب ضد سرقت

درب های ضد سرقت، یکی از انواع درب هستند که در سال های اخیر بسیار مورد استقبال قرار گرفته اند. چراکه همانطور که از نام این محصولات پیداست، از ورود سارقین به داخل بنا جلوگیری می کنند و امنیت ساختمان را حفظ می نمایند. دستگیره ضد سرقت ابزاری است که از آن جهت افزایش ایمنی ساختمان استفاده می کنند. این دستگیره ها افزون بر موارد امنیتی، در زیبایی و جلوه درب تاثیر بسزایی دارند. دستگیره‌ های ضد سرقت در انواع و مدل های متنوعی طراحی و تولید می ‌شوند که هر یک از ویژگی ‌های برجسته ای برخوردار هستند. در صورتی که قصد خرید دستگیره درب ضد سرقت مدرن را دارید، می بایست به نکاتی توجه داشته باشید که در این مطلب به بررسی این نکات خواهیم پرداخت.

 

 

راهنمای خرید دستگیره درب ضد سرقت

نکات مهم هنگام خرید دستگیره درب ضد سرقت

مهم ترین فاکتور هنگام خرید دستگیره درب ضد سرقت، امنیت آن می باشد. در انتخاب دستگیره درب ضد سرقت، باید برخی نکات را مد نظر داشته باشید تا بتوانید مناسب ترین محصول را برای خود انتخاب نمایید. در بخش زیر، راهنمای کلی جهت خرید دستگیره درب ضد سرقت آورده شده است:

نوع دستگیره

از مهم ترین موارد به هنگام خرید دستگیره درب ضد سرقت می توان به نوع دستگیره اشاره نمود. انواع گوناگونی از دستگیره ها در بازار موجود می باشند و شما می بایست براساس مدل درب و سلیقه خود بهترین دستگیره را برای درب ضد سرقت خریداری نمایید. پرکاربرد ترین و بهترین دستگیره های درب ضد سرقت شامل دستگیره های ثابت، بیضی، متحرک، توپی یا دیجیتالی می باشند. شما قادر هستید با توجه به سلیقه و نیاز خود یکی از این انواع دستگیره را انتخاب کنید.

قیمت دستگیره

یکی از قابل توجه ترین موارد در زمان خرید دستگیره درب ضد سرقت، قیمت آن می باشد. قیمت این دستگیره ها با توجه به اندازه، طراحی، متریال به کار رفته و… متغیر است. دستگیره درب های ضد سرقت می بایست از متریال با کیفیت تولید شوند تا بتوانند در مقابل ضربه، صدمه و سایر عوامل استحکام و مقاومت کافی را داشته باشند.

توجه داشته باشید که هر چقدر که کیفیت مواد مورد استفاده در ساخت دستگیره های درب ضد سرقت بالاتر باشد، به طبع قیمت این محصولات نیز بیشتر خواهد بود. از این رو، در زمان خرید همه جوانب را در نظر داشته باشید تا مناسب ترین گزینه را انتخاب نمایید.

جنس دستگیره

فاکتور برجسته دیگر در هنگام خرید دستگیره درب ضد سرقت، جنس آن می باشد. تعداد زیادی از خریداران به جنس دستگیره توجه نمی کنند. در صورتی که این فاکتور می بایست به درستی انتخاب شود تا هم ظاهر زیبایی داشته و هم از عمر مفیدی برخوردار باشد. اگر جنس دستگیره فلزی باشد باید بخش های داخلی آن هم از جنس فلز ساخته شده باشد. در صورتی که جنس دستگیره از کروم یا فولاد ضد زنگ باشد، متریال قسمت های داخلی نیز باید شبیه جنس دستگیره در نظر گرفته شوند. نیکل یکی از بهترین متریال ها در ساخت دستگیره درب های ضد سرقت است. استفاده از این ماده باعث افزایش قیمت دستگیره می شود.

نوع قفل دستگیره

در زمان انتخاب و خرید دستگیره درب ضد سرقت، نوع قفل را نیز حتما مد نظر داشته باشید. قفل های این دستگیره ها از تنوع بالایی برخوردار هستند. در حقیقت، این قفل ها از نظر طول شفت، جنس، ضخامت و سایر موارد دیگر با یکدیگر تفاوت دارند. همچنین، چوبی و فلزی بودن آن ها بر کیفیت محصول تاثیر زیادی خواهد داشت. بنابراین، برای اینکه بتوانید بهترین دستگیره ضد سرقت را با توجه به نیاز خود خریداری نمایید، باید نوع قفل‌ ها را به خوبی بررسی کنید.

طراحی دستگیره

آخرین موردی که در این مطلب می خواهیم به آن اشاره کنیم، توجه به طراحی دستگیره درب ضد سرقت در هنگام خرید می باشد. این فاکتور علاوه بر اینکه بر زیبایی درب شما اثر گذار است، در راحتی استفاده از آن نیز نقش دارد. دستگیره ‌های ضد سرقت با طرح ‌های ساده و کلاسیک همچون دستگیره ‌های دورانی که به شکل استوایی یا عمودی هستند، بیشترین استفاده را در بین این دستگیره ها دارند.

نتیجه گیری

حفظ امنیت ساختمان از اصلی ترین نکاتی است که می بایست به آن توجه شود. راهکارهای گوناگونی جهت تامین امنیت آپارتمان ها وجود دارند که یکی از موارد مهم نصب درب و دستگیره ضد سرقت می باشد. همانگونه که بیان کردیم، دستگیره ‌های ضد سرقت دارای مدل ها و انواع متنوعی هستند که هریک از آن ها با توجه به کاربرد از متریال های گوناگونی ساخته و عرضه می شوند. در صورتی که قصد دارید درب ضد سرقت ساختمان شما عملکرد مطلوبی داشته باشد، باید یک دستگیره با کیفیت و مقاوم برای آن تهیه نمایید. دستگیره ها می توانند ایمنی درب های داخلی را چند برابر کرده و از ورود افراد ناشناس جلوگیری کنند.

No comment

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.