مروری بر درب های HDF

اچ دی اف یا تخته فیبر با چگالی بالا یک جایگزین بسیار مناسب و مقرون به صرفه به جای چوب برای درب های چوبی می باشد. درب های HDF به علت داشتن تراکم بیشتر، از وزن بیشتری نیز برخوردار هستند. این نوع درب ها دارای طیف وسیعی از تنوع رنگ و مدل می باشند که این موضوع سبب شده تا مشتریان دچار محدودیت در انتخاب نشوند.

نظر به اینکه درب های HDF در مقایسه با درب های چوبی دارای قیمت های مناسب تری هستند، به کارگیری از این نوع درب ها بسیار متداول شده است. در این مطلب قصد داریم تا مروری بر درب های HDF داشته باشیم و شما را با مزایای مهم این نوع از درب ها آشنا کنیم. یکی دیگر از انواع درب های HDF، درب HDF خام است که از کلاف چوب روسی تشکیل شده که بر روی آن ورق HDF پرس شده است.

اچ دی اف چیست؟

تخته های اچ دی اف همانند تخته های MDF می باشند. این درب ها سخت تر و سنگین تر از ام دی اف هستند و چگالی آن ها بالای  800 کیلوگرم بر متر مربع است. در صورتی که به دنبال یک جایگزین بسیار مناسب برای چوب هستید، اچ دی اف یکی از بهترین انتخاب ها می باشد. در واقع، اچ دی اف یک ورق کامپوزیتی است که از ذرات چوب پرس شده تهیه می شود و دانسیته بالایی دارد. HDF یک ورق بسیار نازک است که ضخامت آن بین 3 تا 8 میلی متر می ‌باشد.

 

 

مروری بر درب های HDF

انواع درب های HDF

قابل ذکر است که درب های اچ دی اف دارای انواع گوناگونی هستند که از هر کدام در مکان های خاصی استفاده می شود. در ادامه می خواهیم انواع این نوع از درب ها را شرح دهیم:

  • درب HDF تمام چوب

درب های HDF تمام چوب کاملا از چوب تهیه می شوند. در اینگونه درب ها هیچگونه فضای تو خالی وجود ندارد و سطح درب مسطح و هموار است. به همین دلیل است که این نوع از درب ها وزن زیادی دارند. از نظر قیمت و کیفیت درب های HDF تمام چوب بهتر و با کیفیت تر می باشند.

  • درب HDF روکشی

برعکس اچ دی اف های تمام چوب که هیچگونه فضای خالی ندارند، این نوع درب ها دارای فضاهای خالی می باشند. از این رو، روکش های اچ دی اف را روی آن ها قرار می دهند و جهت برقراری مقاومت بیشتر در این فضاهای خالی شبکه بندی تشکیل می دهند و آن را به شکل لانه زنبور در می آورند. جنس این شبکه ها می تواند چوب یا مقوا باشد. در مقایسه با درب های HDF تمام چوب این نوع درب ها سنگین نیستند و از استحکام و مقاومت کم تری برخوردار می باشند. اگر در تولید این نوع از درب ها جهت پر کردن آن ها از پشم سنگ یا یونولیت استفاده شود، می توانند عایق بسیار خوبی برای صوت و حرارت باشند.

مزایای استفاده از درب های HDF

درب های اچ دی اف معمولا برای درب های داخلی اتاق خواب و سرویس بهداشتی مورد استفاده قرار می گیرند. ولی می توان این درب ها را به عنوان درب ورودی نیز به کار برد. در ادامه به بیان مزیت های قابل توجه درب های اچ دی اف می پردازیم:

  • درب های HDF به عنوان محصولی سازگار با محیط زیست و سالم شناخته می شوند.
  • اچ دی اف در مقایسه با چوب و تخته سه لا دارای قیمت مقرون به صرفه تری می باشد، اما قیمت این درب ها از ام دی اف گران تر است.
  • درب های HDF با گرما و سرما منبسط و یا منقبض نمی ‌شوند. از این رو، از نظر ابعادی ثابت باقی می‌ مانند و تغییر نمی کنند.
  • این نوع از درب ها دارای مقاومت در برابر فشار، خط خوردگی، ترک خوردگی، ضربه و سایش می باشند.
  • همچون درب های ساخته شده با انواع روکش های مصنوعی، امکان طراحی و ایجاد نقوش بر روی درب های اچ دی اف نیز میسر است.
  • این درب ها دارای طراحی بسیار زیبا، پایداری فوق العاده و نصب فوری هستند.

از درب اچ دی اف برای چه مکان ‌هایی می‌توان استفاده کرد؟

همانطور که بیان کردیم، درب ‌های HDF بیشتر مناسب جدا کردن فضاهای داخلی خانه می باشند. از این درب ها عموما برای درب اتاق خواب و سرویس بهداشتی استفاده می شود. ناگفته نماند، که این جنس درب به عنوان درب ورودی نیز می تواند به کار برده شود. در صورتی که دربی با کیفیت و مناسب را از یک تولیدکننده قابل اعتماد و دارای سابقه درخشان تهیه نمایید، می توانید به عنوان درب ورودی ساختمان نیز از درب اچ دی اف استفاده کنید.

No comment

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.