معرفی درب پلی وود

درب پلی وود، یکی از انواع محبوب درب ورودی و درب داخلی مدرن می باشد که جهت نصب در نواحی دارای رطوبت بالا همچون شهرهای شمالی و دیگر محیط های مرطوب بسیار مناسب می باشد. ساختار و مغز داخلی این درب ها کاملا ضد آب است. استراکچر داخلی این محصولات ترکیبی از پلیمر و خرده چوب می باشد. علاوه بر ضد آب بودن که مهم ترین ویژگی این درب ها است، عایق صوت، حرارت و دوستدار محیط زیست نیز هستند.

زیرا در ساخت درب های پلی وود، فقط از ضایعات و خرده های چوب استفاده می ‌شود و به قطع درختان نیازی نمی باشد. علاوه بر این، این محصول با حفظ کیفیت اولیه، قابل بازیافت است. این درب ها در رنگ ها و مدل های متنوع و به شکل تک لنگه، دو لنگه و یا به صورت ترکیبی با شیشه تولید می شوند. نظر ‌به اینکه امروزه شاهد افزایش به کارگیری درب های پلی وود هستیم، قصد داریم تا در این مطلب این محصول و ویژگی‌ های آن را بررسی کنیم.

روش ساخت

درب های پلی وود از ترکیب دو متریال چوب و پلیمر تولید می شوند. در پروسه تولید این درب های داخلی از فناوری های جدید و نوینی استفاده می شود تا در آخر از ترکیب چوب و پلیمر یک ساختار همگن و هموار به دست آید. گفتنی است که این نوع درب ها به روش اکسترود تولید می شوند. در این روش، نخست مواد اولیه ساخت درب، یعنی پودر چوب، پلیمر و مواد افزودنی را درون دستگاه می ریزند و در ادامه با به کارگیری فرآیند اکسترود، داخل قالب درب ریخته می شوند. سرانجام، ابعاد و سایز مد نظر درب ساخته می شود و می توان طرح های متنوعی بر روی آن ایجاد نمود.

معرفی درب پلی وود

مقایسه درب های پلی وود با درب ABS

درب های پلی وود در مقایسه با درب ABS ضد آب ساده دارای قیمت بیشتری می باشند. متریال داخلی این درب ها از پلی اتیلن است، اما مواد داخلی درب های ABS از جنس چوب و ام دی اف می باشد که بر روی آن ورق ABS پرس شده است. از دیگر تفاوت های این دو درب این است که محصولات پلی وود به طور کامل ضد آب هستند، در صورتی که درب های ای بی اس در برابر آب می توانند مقاوم باشند. اگر می خواهید خانه خود را بازسازی نمایید یا اینکه تغییر دکوراسیون دهید، پیشنهاد می کنیم از درب های پلی وود برای سرویس بهداشتی و درب های اتاقی استفاده کنید. علاوه بر این، جهت طول عمر بالاتر و زیباتر شدن این درب ها می توان چهارچوب های پلی وود به کار برد.

مزایای درب اتاق پلی وود

این محصولات دارای تنوع رنگی زیادی می باشند. افزون بر این، اینگونه درب ها به دلیل استفاده از ترکیب پلیمری در ساختار آن ها، به محیط زیست زیانی نمی رسانند. در ادامه سایر مزایای برجسته این محصولات را بیان می کنیم:

  • مقاومت در برابر عوامل آب و هوایی
  • ترک خوردگی در این درب ها دیده نمی شود
  • مقاومت در برابر حشرات و پوسیدگی
  • سازگاری با محیط زیست و قابل بازیافت
  • وزن پایین تری نسبت به چوب طبیعی دارند
  • سهولت در نصب و تعمیر
  • نگهداری آسان و داشتن طول عمر بالا

یراق آلات مورد استفاده برای درب های پلی وود

برای این درب ها از همان یراق آلات مورد استفاده در درب های چوبی بهره می گیرند. تمامی انواع قفل و دستگیره هایی که برای درب های چوبی قابل نصب می باشند، برای درب های پلی وود نیز می توانند استفاده شوند. به این علت که درب های پلی وود بدون قابلمه می باشند، جهت نصب آن ها می بایست از لولاهای تخت و عموما لولای پروانه ای استفاده نمود.

قیمت درب پلی وود ضد آب

درب های پلی وود جزو محبوب ترین محصولات موجود در بازار هستند و خریداران اکثرا بعد از دریافتن ویژگی های منحصر به فرد این درب ها، اقدام به خرید آن ها می کنند. در حقیقت، این محصولات به علت برخورداری از مزایای برجسته ای که در این مطلب بیان شد، قیمت بیشتری دارند. اما قابل ذکر است که هزینه این درب ها در مقایسه با درب های ام دی اف یا روس پایین تر است. در صورتی که برای محیط ‌های مرطوب همانند سرویس بهداشتی دربی مناسب می خواهید، می توانید درب پلی وود تهیه کنید و مطمئن باشید که قیمت بالاتر این درب ها کیفیت و استاندارد بیشتر درب را به دنبال دارد.

نتیجه ‌گیری

بیشتر درب هایی که امروزه عرضه می شوند، از مواد ترکیبی تولید شده اند. همانطور که بیان کردیم، درب های پلی وود از ماده ‌ای به نام پلیمر که از ترکیب چوب و ترموپلاستیک به وجود می آید، ساخته می ‌شود. تهیه و نصب درب های پلی وود مزایای قابل توجهی دارد. این درب ها نسبت به درب های معمولی وزن کم تری داشته و در برابر رطوبت عایق می باشند. درب های پلی وود را می ‌توانید بدون هیچ نگرانی با استفاده از انواع شوینده ‌ها تمیز کنید، چراکه این محصولات صدمه ای نمی بینند. عمر مفید این درب های ضد آب تقریبا سه دهه است که در مقایسه با سایر درب‌ ها، عمر طولانی تری دارند.

No comment

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.