منظور از درب MDF چیست و چه ویژگی هایی دارد؟

امروزه در بازار، درب ها با متریال های گوناگونی موجود می باشند که با توجه به نیاز و بودجه خود می توانید مناسب ترین درب را خریداری نمایید. به طور کلی، تخته فیبر با تراکم متوسط به عنوان ام دی اف شناخته می شود. درب های MDF از جمله محصولات چوبی و از انواع درب های داخلی ساختمانی می باشند که از کیفیت مناسبی جهت نصب در ساختمان های اداری و مسکونی برخوردار هستند. درب ‌هایی که توسط ام دی اف تولید می‌ شوند، پس از ساخت قابلیت روکش نیز دارند.

در صورتی که برای ساختمان و منزل خود می خواهید یک درب باکیفیت و مقرون به صرفه خریداری نمایید، جهت آشنایی با درب های MDF و یژگی های برجسته آن ها، این مطلب را تا انتها مطالعه کنید.

آشنایی با درب های ساختمانی MDF

درب های ام دی اف از بهترین انواع محصولات چوبی هستند که برای ورودی، درب لابی چوبی، درب اتاق ها و سرویس بهداشتی مورد استفاده قرار می گیرند. در واقع، MDF نوعی چوب مصنوعی یا چوب فرآوری شده با چگالی متوسط می باشد که در سال 1966 برای اولین بار تولید و عرضه شد.

این محصولات با آغشته نمودن تکه های چوب به رزین حاصل می شوند. این تکه چوب ها را تحت فشار قرار داده و با ایجاد گرما و حرارت سبب چسبیدن آن ها به یکدیگر می شوند. امکان روکش کردن درب های ام دی اف، از مشخصه های برجسته این محصولات است. این ویژگی خاصیت ضد خش، جذابیت و طول عمر این درب ها را افزایش می دهد. اصلی ترین مزیتی که درب های ام دی اف دارند این است که این محصولات با ضخامت های گوناگونی تولید می شوند. ضخامت ورق های MDF از 2 میلی متر تا 60 میلی‌متر متغیر می باشد.

منظور از درب MDF چیست و چه ویژگی هایی دارد؟

ویژگی ‌های درب ام دی اف

همانطور که تا اینجای مطلب بیان شد، این محصولات دارای ویژگی های زیادی می باشند که سبب محبوبیت آن ها شده است. در این بخش، به ویژگی ‌های قابل توجه درب های ام دی اف اشاره شده است:

  • داشتن سطحی صاف و بدون گره
  • برخوردرای از طرح و مدل ‌های متنوع
  • داشتن استحکام و مقاومت بالا در مقابل هر نوع آسیب همچون پوسیدگی
  • امکان اجرای طرح های هنری و گوناگون بر روی درب های MDF با دستگاه سی ان سی
  • عایق صوت و حرارت
  • داشتن قیمت مناسب و مقرون به صرفه
  • برخورداری از وزن سبک نسبت به سایر فرآورده های چوبی

مراقبت و نگهداری درب ‌های MDF

درب ‌های MDF همچون دیگر تجهیزات ساختمان به مراقبت و تعمیر نیاز خواهند داشت. عموما به علت استحکام بالای این محصولات، به ندرت دچار صدمه یا پوسیدگی می ‌شوند. نگهداری از آن ‌ها نیز در حد تمیز کردن یا روغن کاری می باشد. تمیز کردن این محصولات به دلیل داشتن سطح صاف، یکدست و هموار بسیار آسان است. در صورتی که این درب داخلی مدرن دچار آسیب شود، می بایست آن را تعمیر نمایید تا بیشتر صدمه نبیند.

قیمت درب های ام دی اف چقدر است؟

درب‌ های ام دی اف جهت عایق بندی صوت و همچنین مقاومت در برابر ضربه بسیار عملکرد خوبی دارند. این محصولات عایق حرارت نیز می باشند و این ویژگی ها آن ها را محبوب تر و پر کاربردتر ساخته است. در تعیین قیمت درب ام دی اف متغیرهای زیادی نقش دارند و به همین علت این درب ها با نرخ های مختلفی عرضه می شوند. از اصلی ترین عوامل در تعیین قیمت، به ضخامت ورق های ام دی اف به کار رفته در درب می توان اشاره کرد.

نوع روکش های مورد استفاده در محصول، یک فاکتور قابل توجه دیگر می باشد. روکش چوب طبیعی، پی وی سی، اچ پی ال و ای بی اس هر یک دارای هزینه های گوناگونی هستند. افزون بر این ها، طرح های متنوع بر روی درب با دستگاه cnc نیز می تواند قیمت این درب ها را تحت تاثیر قرار دهد. بنابراین، تعیین یک قیمت دقیق برای درب های MDF امکان پذیر نمی باشد.

نتیجه گیری

درب ‌های MDF از جمله محصولات محبوب و پر فروش در بازار هستند که می توانید با توجه به سلیقه و نیاز خود از میان انواع آن، مناسب ترین را انتخاب نمایید. از انواع گوناگون درب MDF می توان به درب ام دی اف خام، درب MDF با روکش PVC، درب MDF با روکش ملامینه، درب MDF لیزری و… اشاره نمود. هر کدام از این درب ‌ها را می توان با ضخامت ‌های متنوعی تولید کرد. درب با ضخامت 3 میل، به طور معمول برای کمد دیواری ‌ها مورد استفاده قرار می گیرد. علاوه بر این، درب ام دی اف با روکش پی وی سی، اکثرا به عنوان درب ‌های ورودی ساختمان نصب می شوند. بنابراین، با توجه به مکان مورد نظر، درب مناسب را خریداری نمایید.

No comment

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.