بررسی مزایا و معایب درب های ملامینه در واحد مسکونی

امروزه با توجه به تنوع درب های چوبی و فلزی، انتخاب درب مورد نیاز برای واحد مسکونی می تواند چالش برانگیز باشد. امروز با کاربرد درب ملامینه در ساختمان در خدمت شما عزیزان هستیم.

مشخصات

یکی از پرکاربرد ترین درب های روکش دار ایرانی درب چوبی ملامینه بوده که هم از لحاظ قیمتی بسیار مناسب است. هم توان رقابتی و کیفیتی بسیار بالایی را دارا است. در این درب ها از روکش اچ پی ال استفاده شده است. و کاربرد بسیار فراوانی بر روی درب های چوبی ام دی اف و نئوپان دارد. در ادامه می خواهیم با مزایا و معایب درب های ملامینه بیشتر آشنا شویم.

ضد آب

اصلی ترین کاربرد درب های ملامینه در محیط های مرطوب به واحد مسکونی مانند سرویس بهداشتی و حمام می باشد. با توجه به این که یک لایه الیافی که بر روی درب چسبانده می‌ شود از نفوذ آب به صورت کامل جلوگیری می کند.

در زمان خرید حتما به این نکته توجه نمایید که تمام قسمت های درب به صورت کلی با لایه ملامینه و محافظ پوشش داده شود. البته لازم به ذکر است که از قسمت هایی از درب با ماده‌ ای به نام رزین ضد آب می شود. که قابلیت واکنش با موارد شیمیایی را نداشته باشد. این درب ها ضعیف تر از درب ضد سرقت بوده ولی با توجه به نوع کاربری آن که پیشتر اعلام کردیم، بیشترین کاربرد را در بین درب های داخل خانه دارد.

کاربرد درب ملامینه در ساختمان

مزایای درب ملامینه

با توجه به نوع کاربری این سری درب ها دارای مزیت و معایب منحصر به فردی می باشد. به خاطر اینکه این درب ها از روکش ملامینه استفاده شده هزینه به کمتری نسبت به درب های ضدسرقت دارد. وزن این درب ها کمتر از درب ضد سرقت بوده و نیازی به رنگ آمیزی ندارد. در زمان سفارش به دلیل پروسه راحت و آسان طراحی در زمان کمتری نسبت به درب های ضد سرقت می‌ توانید آن را تحویل بگیرید.

برای انبوه سازان و کسانی که به صورت عمده و تعداد زیاد نیاز به درب دارند، مناسب می باشد. در ادامه بحث کاربرد درب ملامینه در ساختمان، به سایر معایب درب ملامینه می پردازیم

معایب درب ملامینه

این سری درب ها همان طور که می دانید از ضخامت کمتری برخوردار بوده و توان مقابله با ضربه های بسیار شدید را ندارد. همچنین با توجه به عدم مقاومت کافی ملامینه در در برابر اسیدها و موارد قلیایی باعث پوسیدگی و از بین رفتن بخش هایی از درب در زمان مواجهه با  مواد سمی و شیمیایی می شود. هنگام خرید درب ملامینه دقت داشته باشید که از ورق های ملامینه با کیفیت استفاده شود. در زمان استفاده از روکش های نامرغوب احتمال ترک خوردن روکش، خم شدن بافت روکش ملامینه، رنگ پریدگی و جدا شدن این لایه به مرور زمان از درب مورد نظر می شود. پیشنهاد می کنیم در زمان خرید حتما با فروشنده در مورد نوع کاربری در صحبت کنید. اگر برای محیط های مرطوب شیمیایی استفاده می کنید، حتماً از روکش های ضخیم و مرغوب تر تهیه نمایید.

طراحی زیبا و کاربر پسند درب روکشی ملامینه

با توجه به اینکه از روکش اچ دی اف در زمان تولید در زمان ساخت و تولید درب های ملامینه استفاده می‌ شود، امکان طراحی های زیبا و شکیل بر روی درب وجود دارد. معمولاً این درب ها دارای رنگ بندی بسیار متنوع تر از درب های ساده و ضد سرقت بوده و زیبای فراوانی دارد. نکته آخر در زمان خرید وجود برچسب های رزین بر دور تا دور درب ملامینه بوده و در زمان سفارش حتماً موارد مهم را برای فروشنده اعلام دارید.

طراحی زیبا و کاربر پسند درب روکشی ملامینه

سخن آخر

امروز در مورد کاربرد درب ملامینه در ساختمان صحبت کردیم. با مشخصات، مزایا، معایب و ضد آب بودن این سری درب ها آشنا شدیم. در سایت تخصصی افرا درب، مقالاتی با عنوان درب روکش دار و ملامینه موجود است که برای آگاهی و اطلاعات بیشتر پیشنهاد می‌ کنیم این مطالعات را مورد بررسی و مطالعه قرار دهید.

با پرس و جو و اطلاعات کامل به سفارش درب مورد نظر بپردازید. کارشناسان افرادرب در همیشه در حال پاسخگویی به سوالات شما در مورد انواع درب های ضدسرقت، ساده، روکش دار، درب ضد حریق  و غیره هستند.

No comment

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.